Zoals de titel het al zegt: ik ben net zwanger en kan mijn gebruikelijke parfum niet meer uitstaan . Ik wil nu dus op zoek naar een nieuw luchtje. Zelf denk ik dat ik het liefst voor iets zacht en niet té aanwezig ga. Heeft er iemand tips? Of zijn er zwangere vrouwen met hetzelfde "kwaaltje" die hét parfum gevonden hebben? Ik ben benieuwd!!
Waarom zou je parfum spuiten als je zwanger bent? Bedoel ik niet lullig, maar het is toch allemaal troep dat je steeds in ademt. Het zal heus niet perse kwaad kunnen, maar ik zie het gewoon niet als iets logisch, net als ja haar verven/blonderen etc.
Parfum is extreem persoonlijk, dus misschien kun je hulp vragen in de parfumerie? En dan bijvoorbeeld vragen of je eerst een miniatuur mag proberen voordat je een parfum aanschaft? Dan doe je ook geen miskoop.
Ik kan je argument wel enigszins volgen. Maar als ik moet denken aan wat ik dagelijks allemaal inadem kan ik beter gewoon hel de dag binnen blijven want ik ben ervan overtuigd dat ik gewoon op straat nog veel meer vuiligheid inadem dan de stoffen van een parfum
Ik kon geen 1 parfum uitstaan tijdens de zwangerschap. Werd gelukkig wel minder na de 12wk. Ik gebruikte een druppel olie van de bodyshop. White musk. En dan alleen op mijn polsen.
Ben ik weliswaar zeker van plan, maar met wat tips hier kan ik al gericht een aantal geurtjes vragen om te ruiken
En als je een nieuw parfum aanschaft kies dan vooral een niet te grote fles. Ik heb tijdens mijn vorige zwschap van mijn moeder een geurtje gekregen. Redelijke hoeveelheid die tijdens de zwschap niet op is gegaan. Nouja, je kunt het misschien wel raden, maar dat luchtje kan ik nu niet meer uitstaan... Het staat nog in de kast maar is al twee jaar niet meer gebruikt. Maar verder zou ik ook zeggen ga naar een parfumerie en vraag inderdaad desnoods eerst om zo'n proefje. Of ga 's ochtends, laat wat opspuiten en als je het 's middags nog lekker vind, haal het dan. Dan kun je ook even nagaan hoe het geurtje reageert op je huid.
In heel veel landen worden vrouwen tijdens de zwangerschap al voorgelicht over hormoonverstorende stoffen. En welke risico's dit meebrengt voor je ongeboren kindje. In NL nog maar heel weinig helaas. Ik zou gewoon geen parfum meer gebruiken.
Natuurlijk krijg je ongewild allerlei troep binnen als je zwanger bent. Maar ik zou het daar gewoon bij laten en niet dan denken o dan kan die parfum er ook nog wel bij.
Oh zelfde hier! Zelfs mijn La Vie Est Belle vind ik niet meer lekker... hopelijk na de bevalling wel weer Ik kan alleen nog Her Aura (Van Gils) verdragen. Is gelukkig ook niet zo'n dure, dus misschien het proberen waard?
Ik weet niet hoe pas je zwanger bent, maar als je nog onder de 10 weken bent, zou ik niets aanschaffen, ik kon absoluut geen enkele geur verdragen en zo ken ik meer mensen. Ik ben normaal ook niet zo'n parfum liefhebber hoor, maar tijdens mijn zwangerschappen kon ik met sommige mensen niet eens in 1 ruimte zijn. Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik HG, dus telde dit pas de tweede helft (de eerste helft braakte ik 10 x op een dag, dus toen kwam ik nergens), bij mijn eerste zwangerschap had ik de hele zwangerschap last van geurtjes.
Ik kon mijn parfum (Paco Rabanne / Ultraviolet) ook niet meer luchten. Ik heb toen een flesje van Rituals gekocht en die vind ik heerlijk fris! https://www.rituals.com/nl-nl/chakra-water-5967.html#start=1
Oh heel herkenbaar, mijn Black Opium stinkt ineens gigantisch. Ik ga binnenkort eens kijken voor Coco Madamoiselle. Is wat luchtiger en vond ik ook altijd lekker (hopelijk nog).
Luna van Armani Code vind ik altijd erg lekker . Tijdens m'n zwangerschap kon ik deze ook heel goed verdragen (hoewel ik eigenlijk amper luchtjes opdeed in die tijd, alleen als ik een feestje oid had).
Haha herkenbaar!! ik vind nu vooral de frisse en citrus geuren erg lekker. Niet te zwaar (daar ben ik normaa, juist fan van). Geurtjes die ik nu wel kan verdragen zijn: Veel uit guerlain aqua allegoria, voornamelijk bouquet nr2, en er is er ook een met mandarijn en basilicum maar weet ff niet meer wat de precieze naam is Serge lutens l'eau kan ik echt blijven spuiten Serge lutens datura noir gaat ook nog wel, deze is wel zoet L'artisan parfumeur navegar
Gehele zwangerschap kon ik tegen geen enkele parfum Zelfs van deo werd ik helemaal beroerd. Man deed parfum pas op als hij de deur uit ging.
??? Dat ik zwanger ben betekend niet gelijk dat ik terminaal ben en niets meer kan. Hier gewoon parfum gespoten, m'n haar laten verven en buiten rond gelopen (tussen alle uitlaatgassen) Mijn lievelingsluchtje is Flowerbomb van Viktor&Rolf. Maar zou gewoon even langs de douglas lopen en wat luchtjes ruiken, is zo persoonlijk.
Ik zou het zelf niet doen maar je moet het uiteraard zelf weten net als dat ene wijntje of dat ene sigaretje of de kozijnen lekker even verven met terpentineverf....het gaat er ook niet om dat jij terminaal zou zijn, het gaat erom dat het gewoon goed iets is om zoveel mogelijk om je baby te denken, dus filet americain etc...natuurlijk kan je dat gewoon eten want je bent niet terminaal of een sigaretje moet ook kunnen want niet terminaal maar het is ook gewoon een goed iets om dat gewoon negen maanden niet te doen. Zelfde geldt voor parfum.