Hematoom 15 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Justme03, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik ervan heb begrepen, is dat (als je er dan toch een hebt ;)) een gunstige plek!

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bij mij zit hij ook onder de vruchtzak, maar het kindje ligt er wel direct op zeg maar. Dus het komt er wel tegenaan. Kan dat dat ook geen kwaad??
    Echo bijgevoegd..

3. Babystew

Ik ben zo bang en onzeker hè, dit is ons laatste kindje dus had zo gehoopt dat ik er een beetje van zou kunnen genieten. Hiervoor 3 miskramen gehad en keek zo uit naar de 12 weken grens. Nu ben ik daar maar blijft het nog steeds zo spannend :(..

4. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je ook waar je placenta zit? Tegen de vliezen aan is niet heel gunstig (die van mij zit er ook deels tegenaan) maar tegen de placenta aan kun je beter niet hebben. Ik herken je gevoel, van onzekerheid en niet kunnen (durven) genieten. Ik tel nu af naar 20 weken echo, hopelijk blijft het goed gaan en groeit het vertrouwen in deze zwangrschap na een goede 20 weken echo en kan ik er dan wat meer van genieten. Toch denk ik dat ik pas echt gerustgesteld ben als ik een gezond baby'tje in mijn armen heb...

5. Justme03

Justme03 Lid

16 dec 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    @babystew, bij mij zit tie op dezelfde plek maar wel een stuk kleiner.. Mijn placenta zit aan de andere kant.

Vind het erg jammer dat het allemaal zo onzeker blijft. Was blij de 12 weken voorbij te zijn en dan krijg je dit. Maar ik probeer wel positief te blijven!

6. Babystew

Hallo dames,
    hoe gaat het met jullie??
    Hier vanaf vrijdagnacht redelijk veel gebloed. Geen waterval maar het bleef druppen zeg maar. Vooral oud bloed. Zaterdagmiddag leek het weer wat minder maar zondag begon het weer. Ik heb net gebeld en mag 13:15 uur langskomen. Hopelijk is de hematoom dan kleiner geworden.

Hopelijk gaat het met jullie goed!

7. Justme03

Justme03 Lid

16 dec 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoop dat tie minder is geworden babystew!

Ik verlies nog steeds een hoop (bruin) bloed. Mag vanmiddag weer langskomen om naar het hartje te luisteren. Morgen pretecho gepland staan. Volgende week dinsdag een echo om te kijken of het hematoom kleiner is geworden. De verloskundige zei dat ik nog wel zo'n 2 weken bruin bloedverlies kan hebben.

8. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    He wat jammer Babystew, dat je weer een bloeding hebt. Maar goed teken dat het vooral oud bloed is, dan zou je zeggen dat de hematoom aan het opruimen is. Ik hoop het maar! Fijn dat je vanmiddag meteen even mag langskomen, hopelijk krijg je mooi nieuws! Laat je het nog even weten?

@ Justme, ook jij verliest nu dus oud bloed, dat lijkt dus de goede kant op te gaan. Bij mij duurde het ook een dikke week voordat het bruine bloed ophield. Fijn dat je vanmiddag het hartje weer even mag horen!

Hier gelukkig geen nieuwe bloeding meer gehad, maar nog wel regelmatig last van buikpijn, vooral s s middags en s avonds, hebben jullie dat ook?

9. Babystew

Ik ben geweest, maar had achteraf gezien liever niet gegaan. Ipv een uitwendige echo werd er dit keer een inwendige echo gemaakt en het was dus niet goed te vergelijken of het hematoom kleiner of groter was geworden want het beeld was heel anders. Ook vond ik die prikkeling aan mijn baarmoeder niet fijn met die inwendige echo. Ze zei dat mijn baarmoederhals wat verkort was..

Al met al vond ik het een nare ervaring :( Ze was ook redelijk negatief vond ik. Mijn hoop is een beetje weg nu..

Hebben ze jullie baarmoederhals ook opgemeten?
    Volgende week zou ik terug moeten komen en wil ze weer gaan meten, maar ik twijfel of ik dat wel wil. Ze gaan toch niks doen mocht het niet goed zijn en ik heb echt last gehad na die inwendige meting. Ben zoo bang dat juist dát de bmh juist nog meer verkort, ook al zei ze dat dat niet kon. Het voelt nog steeds gevoelig daar nu.

10. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah, dat klinkt niet fijn allemaal... wat raar dat ze de echo inwendig deden met jouw termijn. Loop je bij een vk of gyn? Ik ben niet bekend met een verkorte baarmoedermond, wordt dat in verband gebracht met een hematoom? Vervelend hoor, dat het in plaats van zekerheid meer zorgen heeft opgeleverd. Ik hoop dat na een nachtje slapen morgen je baarmoeder weer rustig is.

11. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Geen ervaring mee, maar ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen. Ik duim voor jullie, op een goede afloop

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Babystew niet de hoop verliezen. Dat de echoscopiste niet positief is wil niet zeggen dat het niet goed komt. Er zijn meerdere vrouwen hier op het forum die een verkorte baarmoederhals kregen door de hematoom en het bloedverlies. Ik hoop dat het bij jullie ook een goede afloop heeft net als bij hen.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat de hematoom snel word opgenomen door je lichaam.

13. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babystew, hoe is het nu met je? Is je baarmoeder weer rustig? En heb je je een beetje kunnen herpakken?

14. Babystew

Hoi meiden,
    Gelukkig is het inderdaad weer rustig geworden en heb ik weer wat hoop. Ik lees veel op een Amerikaanse support group, daar is er zoveel meer kennis dan hier. Ook een hele andere aanpak van de artsen.. Ik vind het hier wel heel erg 'laat de natuur zijn gang maar gaan'.. Op dit termijn zou bedrust niet helpen en vanaf 24 weken opeens wel. Daar geloof ik niks van.
    Vóór dat termijn is je kind niet belangrijk genoeg lijkt het. Ik snap dat ze niet elk kindje kunnen helpen, maar het is wel heel wrang als het je eigen kindje is en je weet waar het tot uit zou kunnen groeien.
    Maar goed, ik blijf strijden voor mijn kindje en we zien wel hoe tot hoe ver we het redden.

Ik las inderdaad dat het vaker voorkomt dat je baarmoederhals verkort of zelfs wat open gaat staan met bloedverlies. Hopelijk sluit het zich ook weer vanzelf. Wat ik begreep is dat het bloed tegen mijn baarmoedermond aan ligt, wat natuurlijk extra irriteert.
    Het bloedverlies is nu op dit moment minimaal gelukkig.

Hoe gaat het met jullie, Kitty en Justme?

Thanks NathalieD!! Ik ben gelukkig weer positiever vandaag.

15. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babystew, wat fijn dat het weer wat rustiger is en dat je vertrouwen ook weer is gegroeid. Ben wel nieuwsgierig hoe de aanpak in Amerika verschilt van hier, de vrouwen krijgen daar wel bedrust voorgeschreven? En doen of adviseren ze ook nog andere dingen? Hopelijk gaat je baarmoedermond komende dagen weer netjes sluiten. Laat je het wel weer opmeten? Hier tot nu toe geen nieuwe bloeding meer gehad maar wel veel buikpijn en soms heftige krampen, vooral savonds. Herkennen jullie dat?

16. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Babystew Hoe is het nu met je?

17. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik ook nieuwsgierig naar, en ook hoe het nu met justme is?

18. Justme03

Justme03 Lid

16 dec 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mij gaat het wel goed hoor. We hadden van de week een pretecho en de hematoom was nog goed zichtbaar. Dinsdag hebben we een extra echo waarbij ze specifiek even kijkt naar het hematoom. Bruin bloedverlies is hier afgenomen. Alleen met afvegen of af en toe een beetje. Ik moet zeggen dat ik me niet zo heel druk meer maak (volgens verloskundige ook niet nodig).
    Alleen als er nieuwe bloedingen komen, worden we doorgestuurd naar de gynaecoloog. Wel doe ik nog heel rustig aan.

Hoe is het met de rest idd?

19. Babystew

@Kitty: Vaker bedrust inderdaad, progesteron, heel veel water drinken zodat de baarmoeder goed gehydrateerd blijft en minder snel samen gaat trekken.

Hier gaat het, ene dag ben ik hoopvol en andere totaal niet. Mijn hematoom is nog steeds even groot en af en toe verlies ik ook weer nieuw rood bloed. Meestal bruine troep. Nooit heel veel, maar altijd bij het afvegen zit er genoeg op. En wat op inlegkruisje. Gewoon alsof je 24/7 lichtelijk ongesteld bent.

Ik had het vorige afspraak nagevraagd over de lengte van mijn baarmoederhals en ze zei dat het destijds gemeten was op 1 cm. Als dat correct is kan ik het wel schudden..

Donderdag weer een afspraak, ik twijfel of ik dan vraag weer op te laten meten of niet.

Justme03, fijn dat het goed gaat.

20. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Justme, wat fijn dat het goed gaat en dat je er weer zoveel vertrouwen in hebt! Ik duim voor je dat er geen nieuwe bloedingen meer komen!

@ Babystew, dat van veel water drinken is nieuw voor mij, ga ik meteen invoeren ;), baat het niet, dan schaadt het niet.
    Tav de progesteron, heb je het idee dat dit erg goed tegen de buikpijn helpt? En tot hoeveel weken mag je het gebruiken?
    Vervelend dat je nog steeds bloed verliest, maar als dat bruin van kleur is, lijkt me dat een goed teken. Natuurlijk moet je het zelf weten, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik geen inwendige echo meer laten maken. Dat gaat ongetwijfeld weer voor irritaties en prikkeling van de baarmoeder zorgen.

Bij mij gaat het wel redelijk, ik blijf helaas veel buikpijn houden (met name s middags en s avonds) maar gelukkig geen nieuwe bloeding meer gehad. Woensdag weer een echo, ben benieuwd...

Deel Deze Pagina