Hematoom 15 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Justme03, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hoi Kitty,

Ik heb geen buikpijn/lage rugpijn of krampen, 's ochtends altijd wel een beetje als het weer tijd is voor een pilletje. Dus ja ik ben echt van mening dat het werkt. Ik slik ook magnesium, had ik dat al verteld?
    Ik gebruik het tot 16 weken en daarna krijg ik de proluton injecties (mocht ik het redden tot zover dan). Dus in principe de gehele zwangerschap tot week 36.

Balen van je buikpijn zeg :( geen bloed is toch wel positief. Hopelijk is je hematoom een stuk kleiner op de echo woensdag!

Wbt de meting, ik ga het toch weer vragen donderdag. Als het echt zo is dan kan ik het in ieder geval afsluiten. Al die stress die ik nu heb daarvan breekt me echt op.

2. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je baat hebt bij die pillen!
    Over de magnesium, waarom slik je dat? Heeft dat een gunstig effect op de hematoom? Of op de baarmoeder? En hoeveel mg slik je dan?

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Ik heb met de derde zwangerschap een hematoom gehad.
    Ad steeds bloedverlies en met 9 weken enorm veel. Toen de hematoom ontdekt.
    Kreeg ook harde buiken en zelfs wee-gevoel.rustig aan doen was het enige wat hielp.
    Mijnlichaam probeerde de hemotoom eruit te werken. Maar de hematoom was groter dat de vruchtzak, dus kans zat erin dat die mee zou komen.

Met 11 weken zat ik op t toilet en verloor ik echt enorm veel bloed. Ik liep helemaal leeg, alsof je de stop uit tbad trok.
    Meteen weer voor een echo mogen komen: kindje in orde en hematoom kleiner.

Dat ding heeft geetterd tot 16 weken. Toen was hij niet meer zichtbaar.
    Helaas bleef mijn buik onrustig.
    Pas na 34 weken durfde ik weer echt de hort op... Kindje is gezond en wel geboren met 38 weken.

Ik durf te zeggen dat het wrs mis zou zijn gegaan als ik geen rust had genomen..

Sterkte dames. Ik vond het doodeng!!!

4. Babystew

400 mg per dag. Ontspant de spieren, baarmoeder is eigenlijk 1 grote spier. Dit deed ik in mijn 2e zwangerschap ook vanwege de vroeggeboorte van m'n eerste.

Had niet moeten zeggen dat ik geen last heb van lage rugpijn, want vanochtend echt het gevoel gehad alsof ik een miskraam zou krijgen pff. Sowieso krijg ik na een paar minuten lopen al erge last en kan gewoon echt niks. Vreselijke zwangerschap zo, wens ik niemand toe :)

5. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Taliaa, wat fijn om te lezen dat jouw zwangerschap een goede afloop kent. En voor mij persoonlijk fijn om te lezen dat jij ook last van buikpijn bleef houden, terwijl je geen bloedingen meer had. Je gaat door die buikpijn toch denken; komt dit wel goed? En het kan dus wel goed komen, blijkt maar weer uit jouw verhaal. Heb jij na de 16e week helemaal geen bloedingen meer gehad? En dus echt tot eind van je zwangerschap last van buikpijn gehouden? Of werd de buikpijn op een gegeven moment toch wat minder?

Babystew: wat erg dat je gisterenmorgen dacht dat het mis zou gaan :(. Ik heb er (qua buikpijn) soms ook heel slechte dagen of nachten bij. Ik hou me dan nog rustiger dan anders (veel plat liggen met warme kruik) en op een gegeven moment wordt het dan gelukkig weer rustiger. Maar heel herkenbaar dat de buikpijn snel weer terugkomt zodra je weer wat gaat lopen of doen. Hopelijk is het nu weer wat rustiger?
    Ik heb vanmiddag weer een echo, ben benieuwd. Jij alvast succes voor jouw controle morgen!

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hoi meiden :) Mag ik met jullie meepraten?

Ik ben 8w3d zwanger en kreeg op Tweede Kerstdag opeens een bloeding tijdens de ontlasting. Het was net alsof ik iets voelde knappen, heel lichtjes. Ziekenhuis gebeld, mocht die middag gelijk voor een echo komen.

Toen bleek er dus een flinke hematoom tegen de vruchtzak aan te zitten :( Wel schuin, aan de onderkant, dus dat is op zich gunstig. Maar jeetje, wat schrok ik van die grote vlek op het scherm. Ik begon keihard te snikken :( Gelukkig was ons kindje goed gegroeid en klopte het hartje heel netjes.

Ik had tot week 6 steeds beetjes bruinverlies en dan nu dit weer...

Het bloedverlies gaat heel erg heen en weer. Gisteravond was het een klein beetje, vanochtend stond de kraan weer open. En zo gaat het steeds. De ene keer is het helderrood, de andere keer stinkend donkerbruin. Af en toe voel ik een steek of een kramp.

We hebben 7 januari pas weer een echo, dus tot die tijd probeer ik me heeeel rustig te houden.

Welke magnesiumtabletjes slikken jullie? Welk merk? Ik zou dat ook wel willen proberen. Dat maakt de ontlasting ook wat zachter, toch?

7. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé Aegyo, natuurlijk mag je meekletsen! Ik vroeg me al af hoe het nu met je ging. Wat vervelend dat vanmorgen 'de kraan weer open stond', ik begrijp heel goed dat je daar onzeker van wordt. En die kramp, tja, daar heb ik nu dus nog steeds veel last van, terwijl ik nu al even geen bloeding meer heb gehad. Heel rustig aan doen is (naar mijn mening) heel verstandig. Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat hij er voorlopig nog even zit. Hoe groter je kindje wordt, hoe meer tegendruk het gaat gegeven en dan is de kans dat de hematoom door je lichaam wordt opgenomen een stukje groter (aldus mijn gyn). Ik heb gisteren weer een echo gehad (ben nu 16 weken) en de gyn kon hem al niet meer goed zien (omdat het kindje nu groot deel van de baarmoeder in beslag neemt). Hij is ongetwijfeld nog niet weg, daarvoor is/was hij te groot (de mijne was 5 bij 3 ongeveer), dus daar gaan zeker wel een paar weken overheen voordat het lichaam hem helemaal heeft opgenomen. Maar goed, als dat proces maar in gang is gezet! Toen ik 8 weken was kon ik mij echt niet voorstellen dat ik de 16 weken ging halen, maar daar ben ik nu toch. Ik begrijp heel goed dat dat bloedverlies je onzeker maakt (ik ben ook iedere dag wel een paar keer bang dat ik weer een nieuwe bloeding krijg) maar het kan gelukkig wel goed gaan, zoals ook uit verhalen van andere dames blijkt. En hoe verder je komt, hoe gunstiger de kansen worden. Verder ben ik het eens met Babystew, het leuke van de zwangerschap is er zo wel af. En echt onbezorgd genieten zal er denk ik ook niet in zitten. Maar goed, ik hou het einddoel voor ogen. Als ik in juni een gezond kindje in mijn armen heb, doet de weg er naartoe er niet meer zoveel toe. Sterkte en ik hoop dat deze bloeding gauw stopt en de laatste is!

8. Babystew

Hoi Aegyo,

Tuurlijk mag je meekletsen! Wat naar dat jij dit ook moet meemaken :( Het is echt super stressvol.
    Magnesiumtabletjes slik ik gewoon huismerk van de drogist. Maakt verder niet uit volgens mij. Dosering 400 mg per dag. Verder heel veel water drinken, zodat de baarmoeder goed gehydrateerd blijft. Helpt ook iets tegen kramp. Ik lees online 3.5 liter per dag maar ik krijg dat persoonlijk echt niet weg. Heb wel een 1.5 liter fles water bij me waar ik de hele dag door uit probeer te drinken zodat ik het niet vergeet.

Met actief helderrood bloedverlies zou ik persoonlijk zoveel mogelijk plat liggen tot het geheel gestopt is. Want dat betekent dat je op dat moment inwendig aan het bloeden bent. Bruin bloed is oud bloed en minder 'erg' (al blijft het naar om te zien).
    Hopelijk stopt het snel meid!

Fijn Kitty dat je al zolang geen bloed meer verloren bent! Heb je dan echt helemaal niks? Ik vind het best lastig als ze vragen of ik nog bloed wat dan te antwoorden.. De laatste keer dat het er met straaltjes uitliep was de 23e maar dat duurde niet zo lang en was volgens mij geen helder rood bloed. Verder elke dag bloederig slijm met afvegen en bruine 'troep' maar weinig in het maandverbandje..

Hier vandaag ook weer een echo gehad en eindelijk weer eens wat positief nieuws! Blijkt dus toch dat die 1 cm baarmoederhalslengte een meetfout was!! Vandaag werd er namelijk ongeveer 3.3 cm gemeten en dat is een stuk positiever. Heb 2 weken in extreme stress gezeten voor niks..!

Verder leek het hematoom ietsje kleiner. Niet veel, maar iig niet groter en op dit moment leek er geen actieve bloeding meer gaande. Hij was nu iets van 6.5 cm x 4 cm geloof ik. Placenta zat helemaal aan de andere kant gelukkig dus dat scheelt weer. Hematoom bedekt nog steeds de hele onderkant van de vruchtzak en is iets kleiner dan de vruchtzak zelf. Hopelijk wordt hij nu alleen maar kleiner.
    Kindje deed het trouwens super. Ze liet ook het hartje horen. Toen moest ik even huilen hoor omdat ik niet weet of het ooit buiten mijn buik zal kloppen. Maar het was wel mooi.

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hoi meiden :) Hoe gaat het met jullie?

Gisteren leek het bij mij wat rustiger, maar vanochtend kwam er weer een lading donkerbruin, bijna zwart, bloed uit. Het stonk ook. Bah!! :(

10. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, het is bij mij nu (ook bij afvegen) helemaal schoon, maar na de laatste bloeding heb ik ook zeker 2 weken gehad dat er steeds wat bruin bij zat hoor, dus dat is volgens mij normaal. Het klinkt gelukkig weer een stuk positiever bij jou! En wat superfijn dat je baarmoederhalslengt toch in orde is, maar wat vreselijk erg dat ze zo'n fout maken! Dat zou toch niet mogen?? Je hebt daardoor inderdaad onnodig in de stress gezeten, terwijl je al stress genoeg had met die hematoom. Maar goed, de vooruitzichten zijn nu gelukkig weer een stuk rooskleuriger voor je!

@ Aegyo, vervelend dat het vanmorgen weer toenam, maar gelukkig geen helderrood bloed, maar duidelijk oud bloed. Ik denk dat dat een goed teken is! (maar zou - zeker zolang het bloedt - nog wel heel rustig aan doen / veel liggen). Heb je ook buikpijn en kramp of valt dat mee?

Bij mij gaat het eigenlijk nog hetzelfde, tot nu toe nog steeds geen nieuwe bloeding gehad :))) maar nog wel regelmatig buikpijn en -kramp...

11. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, hoe gaat het met jullie?

12. Babystew

Fijn Kitty dat je geen bloedverlies meer hebt gehad! Hopelijk blijft het zo.

Hier donderdag weer een echo gehad, de hematoom was gezakt en lag niet meer tegen de vruchtzak aan. De gyn zei dat dit niet uitmaakte maar mij leek het gunstiger. Zo op het oog leek het kleiner geworden maar met meten was het hetzelfde gebleven. Ook leek er een kleinere hematoom boven te zitten.. Nieuwe zwarte vlek.
    Na het opstaan van de echo kreeg ik opeens weer een nieuwe stroom bruin bloedverlies, dat wel een dag heeft aangehouden. Alsof het door de beweging en het drukken op mn buik wat los is gekomen oid?! Nu is het eindelijk weer wat aan het minderen maar nog steeds constant, elke dag, bruinverlies. Word er zoooo moe van! Mag het nou eindelijk kleiner worden?!

Kindje deed het perfect.

Hoe gaat het met de rest?

13. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad bij mijn vorige zwangerschap. Ik bloedde vanaf 5 weken tot 10 weken non-stop. Het liep er letterlijk uit. Ook hier een hematoom. De gynaecoloog had in het begin bang dat de hematoom (omdat die op dat moment groter was dan het vruchtje) het vruchtje zou wegduwen. Dus utrogestan tot 12 weken en op de 12 weken echo was de hematoom bijna niet meer te zien!
    Bij jou kan dit denk ik minder kwaad omdat je al verder zit in je zwangerschap! Succes

14. Justme03

Justme03 Lid

16 dec 2015
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed en heb al een tijdje geen bloedverlies meer gehad. Begin januari een uitgebreide echo gehad om te kijken of het hematoom er nog zat. Ze kon toen weinig meer vinden! Wel ligt mijn placenta (gedeeltelijk?) voor de ingang wat eventueel ook voor wat bloedverlies kan zorgen.

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Babystew Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het beter gaat.

16. Babystew

Fijn Justme dat het zo goed gaat!
    Lief dat je het vraagt Nathalie :) ik vind het jammer dat er zo weinig gereageerd wordt terwijl dit onderwerp toch voldoende gelezen wordt zo te zien. Dat weerhoudt me er een beetje van om te blijven posten.

Hier gaat het helaas nog steeds niet als gehoopt, donderdag was te zien dat de 2 hematomen zich bij elkaar gevoegd hadden en nu 1 hematoom is van zo'n 10x7 cm. Ik zit er enorm doorheen, lig al ruim 6 weken vrijwel alleen maar op bed met enorme stress en nog steeds geen positief resultaat. Ik ben ontzettend bang om dit kindje binnenkort te gaan verliezen, terwijl het verder helemaal gezond lijkt en altijd zo druk aan het bewegen is tijdens de echo's. Maar ik vind het heel moeilijk hoop te houden nu. De dagen kruipen voorbij en de weg naar levensvatbaarheid is nog zo ver.
    Donderdag weer een echo.

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hey babystew,

wat een ...situatie !
    Hopelijk heb je donderdag een goede echo ! Ik duim voor jullie.

liefs lin

18. Liekj

Liekj Niet meer actief

Jeetje wat heftig en wat een spannende tijd.
    Hopelijk goed nieuws voor jullie.. sterkte!

19. Watermann

Watermann Niet meer actief

Heftig.. Rustig aan meid en ik hoop voor jullie dat de hematoom weggaat!

20. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Poeh, wat heftig!
    Ik kan mij voorstellen dat je er gigantisch doorheen zit!
    Heel veel sterkte!
    Ik heb al eerder gereageerd dat ik ook een hematoom heb gehad. Die van mij was minder heftig en heeft desondanks mijn hele zwangerschap overschaduwd.
    Ik had heel snel harde buiken, deed rustig aan. En continue de angst voor een vroeggeboorte.
    Succes en een digi knuffel!

Deel Deze Pagina