Sinds gister heb ik blaasontsteking. Heb nu een antibiotickuur daarvoor. Maar morgen heb ik de glucose test voor zwangerschap. Kan het zijn dat mijn waardes door die infectie hoger zijn? Heb natuurlijk geen zin om direct die stempel te krijgen terwijl het eigenlijk niet zo hoog normaal is. Weet iemand of dat zo is? Ik denk zoiets eens gelezen te hebben..
Verpleegkundige hier. Als je al diabetes hebt ontwikkeld kan het idd zijn dat die infectie je bloedsuiker (tijdelijk) omhoog brengt. Zonder diabetes zal dat niet gebeuren. Mocht je licht verhoogde waardes prikken kun je voorstellen om na de infectie de test te herhalen. In de tussentijd wel alle adviezen volgen.
Even een vraagje he. Ik heb ook een blaasontsteking gehad en had woensdag mijn laatste antibiotica. Gister getest met suikerdrankje voor zwangerschapsdiabetes en de uitslag was 9,6. Behoorlijk hoog dus. Kan dit dan ook nog komen door de blaasontsteking (moet nog weer urine inleveren om het te laten checken of ie echt weg is) of word de blaasontsteking juist veroorzaakt door de zwangerschapsdiabetes?
Door de suiker in je urine heb je idd verhoogd risico op urineweginfectie. Ik durf niet te zeggen welke van beide de veroorzaker is van de andere.
Ik heb ook een blaasontsteking en positieve zw diabetes test. Hoop er nu op dat het dan misschien door de ontsteking komt!
Zo werkt het helaas niet... De suikerwaarde is door de diabetes al hoger. Door de infectie kan het nog hoger worden... Het zou het verschil kunnen zijn tussen wel insuline of niet. Na de infectie mss waardes die met een dieet nog te sturen zijn. Als je geen diabetes hebt heb je met een infectie ook geen positieve ggt.
Helaas .. Op dit moment heb ik nog een infectie maar zijn mijn suikers eigenlijk best wel heel goed. Ik hoopte dus dat de test in ziekenhuis foutief was.