Hallo allemaal, Ik heb eigenlijk 2 vragen, allebei over voeden dus doe het maar in 1 topic. 1: Onze dochter van 4 maanden krijgt nu sinds een maand volledige flesvoeding (daarvoor kolfde ik full time). Ze drinkt voldoende en regelmatig. Het probleem is alleen dat het elke keer gedoe is om haar aan het drinken te krijgen. Vaak gaat het goed, zonder huilen begint ze en drinkt haar fles leeg maar veel begint ze tegen te stribbelen als we de fles in haar mond doen. Het is overduidelijk dat ze honger heeft en toch begint ze te huilen, soms zelfs te krijsen. Ik maak me geen zorgen dat ze niet genoeg binnenkrijgt want uiteindelijk drinkt ze wel maar vind het heel raar dat het elke keer zo'n drama is. Verder groeit ze prima en is super vrolijk, slaapt goed... dus dit is zo raar. Iemand dezelfde ervaring? En wat was de oplossing? 2. Sinds de volledige flesvoeding is haar ontlasting veranderd. Dat is naar mijn weten normaal maar soms poept ze 3 dagen niet en daarna is het zo moeilijk voor haar. We voegen al extra water toe aan de fles en dat heeft wel iets geholpen maar het kost haar nog steeds wel moeite. Ik zou het voor haar zo fijn vinden als het wat makkelijker ging. Iemand tips? Lang verhaal, sorry! Beetje moeite met uitleggen wat er precies gebeurt...
Oh ik zie dat hier nog niemand gereageerd heeft. Nou ik zal m'n best doen. 1. Heb je al een andere fles en/of andere speen geprobeerd? Verder zou ik niet weten waarom ze er iedere keer een drama van maakt, wel vervelend lijkt me! 2. Mijn zoontje heeft ook niet dagelijks ontlasting en zowel het cb als de kinderarts hebben me verzekerd dat dat geen kwaad kan, tenzij hij duidelijk moeite heeft met poepen of harde poep/keutels heeft. Nou heeft mijn zoontje daar geen last van, maar zoals jij het beschrijft heeft Indie wel moeite ermee. Dan zou ik toch eens overleggen met de ha of cb. In het ziekenhuis hebben wij bv glycerine zetpillen gekregen om hem een beetje te helpen, dat hielp wel heel goed. Pil erin en een kwartiertje later een bomvolle luier. Die hebben we maar 3 keer hoeven gebruiken, daarna kwam zn ontlasting gewoon spontaan om de dag of iedere dag. Nou ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. Succes!
Hey, Dankjewel voor je reactie! We hebben inmiddels andere voeding gekocht en dat scheelt al een heleboel, ze vindt het lekkerder en ontlasting is een stuk zachter!
Hoi Noralie, Mag ik vragen welke voeding je had en welke je nu gebruikt?? Hier hetzelfde probleem. Groetjes,
Hoi Diesel82, Ik woon niet in NL en de voeding die we gebruiken is niet in NL te koop... Het is geen speciale voeding hoor, we hebben gewoon een ander merk geprobeerd dus misschien kun je dat ook doen? Het "gedoe" is niet helemaal over maar wel stukken minden en ontlasting dus ook veel beter nu. Succes!
Je schrijft dat ze protesteert als je de speen in haar mond doet. Dat is ook eigenlijk niet de beste manier om een fles aan te bieden. Het beste laat je je kind, net als aan de borst ZELF toehappen. Je aait met de speen langs de lippen van je kind tot je kind toehapt en zelf de speen pakt.