Kattenhaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maria76, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria76

Maria76 Lid

21 jun 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Al vier jaar heb ik een langharige poes rondlopen. (Ze komt nooit buiten, eet nooit rauw vlees.) Inmiddels ben ik 32 weken zwanger en mijn vriend maakt sinds ik zwanger ben altijd de kattenbak schoon. Voor het eten was ik altijd mijn handen en probeer dit ook altijd te doen na het aaien van de poes. (Al ben ik bang dat ik dat nog wel eens vergeet!). Nu val ik regelmatig op de bank in slaap en wordt soms wakker met een kattenhaar in mijn mond! Hoewel dit al vaak is voorgekomen, ben ik deze week ineens erg bang dat er toch een mogelijkheid bestaat dat ik op deze manier met toxoplasmose in aanraking ben gekomen. Tot nu toe heb ik overigens nog geen ziekteverschijnselen gehad.
    Heeft het zin om mij alsnog te laten testen op toxoplasmose om me in ieder geval gerust te stellen? (Of, indien mogelijk, maatregelen te nemen mocht ik toch besmet zijn?)

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!

Maria

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi maria,

Je kan je altijd laten testen via je huisarts. Maar de kans dat je van een kattenhaar word besmet is extreem klein.

Imke

Deel Deze Pagina