Ik zit momenteel ziek thuis omdat ik de laatste tijd last heb van mijn onderrug, liezen en ook heb ik last van harde buiken. Omdat ik bijna 23 weken ben, schijnt dus niet bevoordelijk te zijn voor de baby. Kan het zijn dat als je vaak last hebt van harde buiken, dat je vroegtijdig weeen kan krijgen?
Het zou kunnen, maar hoeft niet. Het is in iedergeval niet zo dat als je veel last hebt van harde buiken dat je dan automatisch vroegtijdig weeen krijgt. Ik zou het wel even bij de vk melden als ik jou was.
Ja dat kan, als je meer dan 4 harde buiken in het uur hebt kun je beter je gyn of vk bellen... Het was bij mij wel aan de orde met 25 weken, dus optijd aan de bel trekken als je twijveld!
Harde buiken kunnen inderdaad overgaan in vroegtijdige weeen, dus het is heel erg belangrijk dat je goed in de gaten wordt gehouden en heel veel rust neemt. Je kindje moet nog zeker minimaal 10 weken blijven zitten. Sterkte!
Dank jullie wel. Ik ben op dit moment even zonder vk en gyn. Ik ben overgedragen aan het zk sinds deze week en kan volgende week donderdag pas terecht. Ik heb de dokter maar gevraagd of ik toch mijn gewone dingen kon doen of dat ik toch even mijn rust moest nemen. Moet toch mijn rust nemen maar ik baal wel want ik heb 2 kinderen rondlopen die weliswaar naar school en naar de creche gaan maar zij hebben ook aandacht nodig en dan nog eens mijn werk en hh. Die dingen blijven doorgaan. Maar ja..ik kan gewoon niet stilzitten. En dan ineens te moeten omschakelen, valt niet mee eerlijk gezegd. Maar bedankt voor het advies.
Ik heb gisteren in het ziekenhuis te horen gekregen dat ik het ernstig rustiger aan moet gaan doen omdat ik ook al harde buiken had. Ik had ook veel krampen en buikpijn. Ik mag nu niet meer werken, en eingelijk alleen maar heel rustig aan doen. Dus inderdaad oppassen!