Afgelopen zaterdag heb ik een hele heftige bloeding gehad. Echt natte sokken zeg maar.... Vandaag een echo gehad en een kloppend hartje gezien, maar wel zit mijn hele baarmoeder vol met hematomen. Nu heb ik dus een grotere kans op een miskraam omdat zo'n hematoom ervoor zorgt dat het vruchtje zich niet goed kan hechten aan de baarmoederwand. Ook kan zo'n plens bloed het vruchtje met zich mee nemen. Eng idee. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is. Ook snap ik nog niet helemaal hoe ze er komen eigenlijk.
Hoi Roosenzo, ik heb geen ervaring met een hematoom in de baarmoeder, maar weet idd wel dat het gevaarlijk kan zijn voor het vruchtje!De artsen in Nederland zeggen dat je er zelf niets aan kunt doen, maar heb meerdere ervaringen gelezen van meiden met zo'n hematoom of meerdere hematomen en die hebben echt heel veel rust genomen!Dus echt neem je rust, al zeggen de artsen hier dat dat niet helpt, dat is het minste wat je kunt doen! Als je een hartje hebt gezien/gehoord, dan is de kans klein dat het alsnog fout gaat en heb gehoord dat de hematomen soms vanzelf oplossen en het kan ook met het bloeden mee naar buiten komen! Ook ligt het eraan waar de hematomen zich bevinden, als ze achter het vruchtje liggen is het gevaarlijk, liggen ze ervoor/eronder dan hoeft het bloed niet langs de vrucht, dus is de kans klein dat het vruchtje mee naar buiten word genomen! Ik wens je heel veel sterkte en geluk toe deze spannende periode! Groetjes Sam
Bedankt voor je reactie. Mij is inderdaad verteld dat rust het enige is wat je kunt doen. De hematomen zaten echt overal, voor, boven en onder het vruchtje. Nou ja, doe maar zo rustig mogelijk.