Afgelopen zaterdag heb ik een hele heftige bloeding gehad. Echt natte sokken zeg maar.... Vandaag een echo gehad en een kloppend hartje gezien, maar wel zit mijn hele baarmoeder vol met hematomen. Nu heb ik dus een grotere kans op een miskraam omdat zo'n hematoom ervoor zorgt dat het vruchtje zich niet goed kan hechten aan de baarmoederwand. Ook kan zo'n plens bloed het vruchtje met zich mee nemen. Eng idee. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is. Ook snap ik nog niet helemaal hoe ze er komen eigenlijk.
Hoi Roosenzo, ik heb geen ervaring met een hematoom in de baarmoeder, maar weet idd wel dat het gevaarlijk kan zijn voor het vruchtje!De artsen in Nederland zeggen dat je er zelf niets aan kunt doen, maar heb meerdere ervaringen gelezen van meiden met zo'n hematoom of meerdere hematomen en die hebben echt heel veel rust genomen!Dus echt neem je rust, al zeggen de artsen hier dat dat niet helpt, dat is het minste wat je kunt doen! Als je een hartje hebt gezien/gehoord, dan is de kans klein dat het alsnog fout gaat en heb gehoord dat de hematomen soms vanzelf oplossen en het kan ook met het bloeden mee naar buiten komen! Ook ligt het eraan waar de hematomen zich bevinden, als ze achter het vruchtje liggen is het gevaarlijk, liggen ze ervoor/eronder dan hoeft het bloed niet langs de vrucht, dus is de kans klein dat het vruchtje mee naar buiten word genomen! Ik wens je heel veel sterkte en geluk toe deze spannende periode! Groetjes Sam
Bedankt voor je reactie. Mij is inderdaad verteld dat rust het enige is wat je kunt doen. De hematomen zaten echt overal, voor, boven en onder het vruchtje. Nou ja, doe maar zo rustig mogelijk.
Ik heb ook een hemathoom gehad vanaf 7 weken elke keef bloedingen gehad 8/9 weken 14 weken echt een hele erge en ga maar door (hij lag wel bij me baarmoedermond).. Bij 19 weken Was die eindelijk weg.. Helaas zijn mijn vliezen door die hemathoom verdunt en xijn mijn vliezen gebroken met 23 weken en ben ik me kindje verloren.. Hou het goed in de gaten en hou echt je rust.. Het hoef niet bij iedereen zo te gaan maar bij mij is het helaas echt mis gegaan.. Sterkte..
Ja helaas wel, 2 keer zelfs. Beide keren met een negatief resultaat. Waarschijnlijk is het vruchtje gestopt met leven door de hematomen/bloedverlies. Vruchtje liet niet los want ben beide keren gecurreteerd. Enige wat ik je kan meegeven is; platte bedrust! In nederland lachen ze er om maar in belgie geven ze dit standaard als antwoord en ik ken iemand die hierdoor het kindje heeft kunnen redden.. Als ik dat toen had geweten had ik het zeker geprobeerd maar helaas.... Sterkte en hopelijk voor jou wel een goede afloop!!
Ik ben 3 keer zwanger geweest en alle keren eindigde het in een miskraam. De 2e zwangerschap ging al fout met 6 weken en ik heb toen geen echo gehad. Maar bij mn eerste en laatste zwangerschappen (tot 8 en 9 weken) kreeg ik wel echo's en ik had ook altijd hematomen, vooral de 1e zwangerschap had ik heel veel bloed in de baarmoeder! Ik ben toen spontaan gaan bloeden en toen ging t uiteindelijk na een aantal dagen fout. Bij de laatste zwangerschap had ik ook hematomen en moest ik daarvoor Utrogestan nemen (3 x 200 mg vaginaal per dag) en daarnaast complete rust. Dit hielp wel, want heb toen geen bloedingen gehad en t hematoom werd kleiner!!! Maar helaas op 9 weken echo was t hartje alsnog gestopt.. Nu weet ik dat ik Factor V Leiden heb, een stollingsziekte. Ik denk dat die hematomen hier mee te maken hebben bij mij. Een hematoom is niks anders dan een blauwe plek en ik zit altijd compleet onder de blauwe plekken!! Ik zei gister avond nog tegen mn vriend, als ik op dit moment mn blauwe plekken zou tellen (ook veel hele kleintjes hoor..), dan zou ik er zo 100 hebben! Ik hoop voor je dat het bij jou wel goed afloopt! Maar moest t niet goed gaan en moest je dit nog een keer meemaken, houd dan in je achterhoofd dat je je laat checken op eventuele stollingsziektes, dat is mijn advies... Veel sterkte en succes!!
Bueno, jij ook heel erg bedankt voor je reactie. Zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Blauwe plekken genoeg namelijk.... Helaas is ook jouw ervaring niet erg hoopgevend.
Hoi Roosenzo, Nou hier dan een wat positiever verhaal. Ik kreeg met 10 weken plots een erge bloeding, en was nog wel op mijn werk! Zat op de wc daar en het bleef er maar uit lopen, toen heeft mijn man me opgehaald en heb ik met een handdoek in de auto gezeten . Op de echo was toch een spartelend kindje te zien, en een giga haematoom. Ik weet de precieze formaten niet meer maar haematoom was na het giga bloedverlies nog steeds veel groter dan het kindje. Hier was het enige positieve dat de bloedingen rondom mijn kindje al weg waren en kindje dus gelukkig sterk genoeg was om te blijven zitten. Na een paar dagen werd het bloedverlies minder. Ik heb in die tijd rustig aan gedaan, moest ook wel, had gelijk een flink ijzertekort. Ik merkte trouwens absoluut verschil als ik lag of zat, dan komt er gewoon minder bloed vrij en gaat het rustiger aan, zodoende is de kans groter dat je kindje gewoon blijft zitten. Met iedere dag "rek" wordt je kindje al sterker. Twee weken daaropvolgend kreeg ik constant bruinverlies en drie weken lang heb ik telkens bruin en wat rood verloren. Uiteindelijk is zo de hele haematoom eruit gekomen, want op de echo na het bloedverlies gestopt was was niets meer van een bloeding te zien. Op zich scheelt het dat ik pas met 10 weken ben gaan bloeden maar achteraf was op de echo's ervoor dus een enorm haematoom te zien. Die nam zo ongeveer 3/4 van mijn baarmoeder in beslag! Eng idee. Ik ben nu 18 weken en 3 dagen zwanger en het is allemaal goed gekomen. Ik heb ook wel mijn baarmoedermond na het bloeden laten controleren, zodat ik zeker wist dat die weer netjes gesloten was en ik geen infectie kon oplopen. Probeer je rust zoveel mogelijk te pakken, dat scheelt voor het bloedverlies en zo geef je een zo goed mogelijke kans voor een positieve afloop! Succes meid! @ Bueno, dat is interessant dat je factor V leiden hebt en altijd haematomen had. Hier heb ik ook wel een stollingsprobleem, mijn bloed stolt vrij slecht en langzaam (trombocyten zijn laag), maar mijn vorige zwangerschappen geen haematomen gehad. Gelukkig weet je het nu en gaat het hopelijk volgende keer allemaal goed.
Ook ik heb een hematoom gehad. Deze is bij mij ontstaan bij 7.5 week en is bij 7.6 week aan het licht gekomen. Mijn arts hier in NL zei dat het hoe dan ook, ondanks dat het hartje nog klopte, mis zou gaan. Er zou geen kans zijn dat het goed bleef gaan. Het hematoom was te groot... Op de kop staan of platliggen, niets zou helpen. Ik weigerde op te geven. Mijn arts welke ik voor het IVF traject buiten NL had adviseerde platte bedrust. Ik heb een maand platgelegen (exclusief de in het begin dagelijkse, later wekelijkse ritjes half liggend in auto vervoerd te worden voor echo)om het kindje een kans te geven. Bij mij is het een verhaal met een happy end. Mijn kindje is gezond geboren. Pas bij 38 weken (inleiding). Veel sterkte! En succes + geluk!
Ik heb trouwens in de tijd hier ook een topic geopend, daar zijn meer verhalen te lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/357223-grote-hematoom-op-echo-zien-veel-bloedverlies.html
Sorry ik heb je vraag niet eerder gelezen. Hier kwam het bloedverlies kort na de 6 weken. Echt met plassen helder rood tegelijk. De echo's bleven goed tot de 8 weken en toen stopte ook het bloedverlies. Helaas bleek met de termijn echo dat het kindje rond de 8 weken (net na de laatste echo) gestopt was met leven. De 2e keer was dit een week later, en kwamen we er met 10 weken achter. De 3e keer ben ik progesteron bollen gaan gebruiken en bleef het goed gaan. Enkel met de 11 weken wat roze afscheiding enkele dagen. Vanaf de 15 weken (toen ik gestopt was met de utrogestan) kreeg ik harde buiken. Hier kon dus gesteld worden dat mijn baarmoeder onrustig is en dus de hematomen veroorzaakt had en daardoor de te zwakke vruchtjes heeft laten stoppen met leven... De progesteron hield mijn baarmoeder rustig tot ons kindje sterk genoeg was en daardoor is het de 3e zwangerschap goed gegaan . Hoe gaat het nu met je?
Beste Roos, Ik heb met zes weken zwangerschap ook een enorme bloeding gekregen. We zijn toen gelijk naar het ziekenhuis gegaan voor een echo. Wij zagen toen ook een kloppend hartje met daarnaast een enorm hematoom. Volgens de gyn waren we kansloos. Het bloed stroomde werkelijk uit mij vandaan. Ik ben naar huis gestuurd om de miskraam af te wachten. Daar heb ik wekenlang plat gelegen, tot 17 weken bloed verloren en enorme stolsels. Iedere week liggend vervoerd voor een echo en uit eindelijk was het hematoom met een week of 18 verdwenen. Het resultaat is nu anderhalf en ligt heerlijk in zijn bedje. Mijn arts heeft mij toen een vit B injectie gegeven en nog wat homeopatische middelen. Daarnaast heb ik heel veel water gedronken om de baarmoederwand gehydrateerd te houden. Het belangrijkste is, is dat het hematoom baarmoederwand niet gaat raken, deze zou daardoor kunnen gaan samentrekken. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je iets hebt aan dit succesverhaal!
Heb een hele week in het ziekenhuis gelegen omdat ik maar bleef bloeden, kwam geen einde aan. Heb bloedtransfusies gehad en extra vocht omdat ik ook erg misselijk ben. De hematomen zitten er nog steeds, maar mijn kleine bikkeltje zit er ook nog steeds. Ik ben nog steeds ontzettend bang dat het alsnog mis gaat. In het ziekenhuis hebben ze ook gezegd dat die kans erg groot is. Maar zelf heb ik eigenlijk ook nog best hoop. Ben erg blij met jullie reacties.
Jeetje wat heftig. Hopelijk mag ook bij jou het plat liggen helpen! Succes nog, de dagen lijken nu eeuwen..
Roosenzo Heftig dat je zelfs het zh in moest zeg, maar wat goed dat jullie kleine bikkel nog steeds goed vasthoudt! Hoop moet je altijd houden, je leest hier dat er kleine wondertjes gebeuren en hoop zo dat dat voor jou ook gebeurt en jullie vechter lekker blijft zitten!