Vragen rondom vroege miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Saren, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik open hier een nieuw topic, mijn hele verhaal is na te lezen bij ovulatie en zwangerschapstesten, maar hoort daar niet meer tussen vandaar ik hier mijn vragen aan jullie stel.

Hoe snel hebben jullie na een vroege miskraam weer geklust en wanneer was je zwanger?
    Ik vraag mij af of ik alles ben kwijt geraakt, moet daar niet standaard naar gekeken worden? Aangezien wij nog steeds een kinderwens hebben.
    Sinds de vroege miskraam heb ik last van duizeligheid, komt jullie dat bekend voor?

Groetjes

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    NA het bloeden weer geklust. de maand erna niet zwanger, die maand daarna wel.

Duizeligheid herken ik niet.

Kijken of alles weg is heb ik niet laten doen. Hoeft volgens mij ook niet.

3. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb zo'n 8 weken geleden een miskraam gehad, met behulp van 2 doses van die pillen is het uiteindelijk dan toch begonnen. Twee dagen behoorlijk gebloed (zoals een flinke ongesteldheid), daarna 19 dagen licht gebloed (kon het af met inlegkruisjes). Vervolgens 31 dagen niet of nauwelijks gebloed, heel af en toe eens een dag met een drupje, dat ik dacht dat de menstruatie eindelijk begon, maar dan zette het weer niet door.

Nu afgelopen zondag dacht ik dat het toch echt wel begonnen was, maar ik heb een of twee dagen licht gebloed, wel ietsje meer dan voorheen maar absoluut niet zoveel als een normale menstruatie, en nu lijkt het al weer over te zijn. Heeft iemand enig idee of ik nou wel of niet ongesteld kan zijn geweest? Kan je ook ongesteld zijn zonder een eisprong te hebben gehad?

Ik heb trouwens nooit iets gemerkt van duizeligheid. Wij hebben sinds de miskraam een keer geklust, maar waarschijnlijk te laat. De ovutesten gaven aan dat het te laat was, maar ik weet niet zeker of het nog een uitslag van de miskraam was, of van een eisprong. Paar dagen later was er helemaal geen streepje meer, dus ga ervan uit dat de miskraam nu echt wel helemaal uit mijn bloed verdwenen is.

Mij was verteld door de dokter in het ziekenhuis dat het beter is om een ongesteldheid af te wachten alvorens weer te gaan proberen. Hij zei dat de kans op een miskraam een heel klein beetje hoger is wanneer je dat niet zou doen. Maar ik vond het te lang duren voordat ik weer ongesteld werd, en heb zoveel verhalen gelezen van dames die een prima zwangerschap en gezond kindje hebben gekregen direct na de miskraam...

Nu maar hopen dat dit toch mijn ongesteldheid is, en dat ik gauw een ei ga krijgen ;)

4. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    er is mij verteld dat als je geen kramp meer hebt en (of) niet meer bloed is alles eruit, ik ben wel voor een echo gegaan wilde toch wel weten of alles eruit was..hoefde niet maar wilde het zelf..ik ben na mijn 1e miskraam gelijk weer zwanger geraakt, vervolgens weer een miskraam gehad en nu moetik er even niet aan denken om zwanger te raken..

we gaan wel uitzoeken hoe dat komt, al is er 95% kans dat er niks uitkomt..vond de verloskunde het toch wel belangrijk..ook voor al mijn vragen etc etc..die duizelig heid kan komen dat je misschien teveel bloed verliest (??) probeer 1 eetlepel appelstroop te eten zit ijzer in..als je nl. zoveel bloed verliest, verlies je ook het ijzer zeg maar en kan je duizelig worden..s6 meid!

5. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Na mijn miskramen hebben we gewacht tot ik 3 dagen niet meer vloeide en geen buikpijn meer had, daarna begonnen met ovutesten..
    Bij beide vrijwel meteen weer zwanger geworden... (1 ronde ertussen)

Onze gyn zegt dat er geen bezwaar tegen is om meteen weer zwanger te worden. je lichaam wordt pas zwanger als het er aan toe is.

Het feit dat ik 3 keer een MK heb gehad heeft niets te maken met de snelheid van de zwangerschappen achter elkaar.

Duizeligheid en hoofdpijn is inderdaad ijzertekort of een te lage/hoge bloeddruk. rust, spinazie, ijzertabletten doen wonderen ;)

Veel sterkte en op naar een gezonde plakbeeb!

6. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!

Ik ben vandaag naar de HA geweest en hij heeft bevestigd dat ik een miskraam heb gehad.
    Er is bloed geprikt, bloeddruk opgemeten, ik had een bloeddruk van 90/60, erg laag dus en krijg een oproep van de gynaecoloog om te kijken of alles echt weg is.

7. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    begin januari had ik vroege miskraam en eind januari was ik weer zwanger...... we zijn gewoon begonnen met klussen toen bloeden was afgelopen.

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Vorig jaar in mei een positieve test, helaas een mk,
    Dit jaar in mei weer positief getest.

Sterkte, bij mij hebben ze nog een echo gemaakt of alles schoon was.

9. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Moet volgende week vrijdag naar de gynaecoloog en we hebben besloten dat eerst maar eens af te wachten..
    Het is moeilijk maar misschien wel zo verstandig.

Succes voor iedereen die er wel weer voor gaat!

10. Je kan wel gewoon klussen al hoor. Meestal bij een vroege miskraam komt alles er wel uit. En anders word je toch ook niet zwanger.

Ik had zelf in februari een vroege miskraam en in maart gelijk weer zwanger worden. Heb een echo gehad ivm vermoeden BBZ, maar alles was schoon en daarna gelijk zwanger geworden.

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Bij mij is ook iedere keer na de miskraam/vroege miskraam alles vanzelf weggegaan. Ik heb dan wel FM, dus dan zien we ook meteen of alles weg is.
    Mijn laatste miskraam was op 9-6 en ik zit nu 3DPO. Alles is gelukkig dus weer snel op gang gekomen.

Hopelijk gaat het bij jou ook zo snel!

Succes!

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hebben wel weer gelijk doorgeklust. niet gekeken of alles weg was. bloeden was erg heftig en ook weer gestopt, dus dan is het meestal wel 'schoon'.
    ben toen gelijk weer zwanger geraakt :)

13. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb een MA gehad met een lange nasleep (afwachten, 2x tabletten, uiteindelijk met spoed gecurreteerd). Toen ik niet meer vloeide zijn we weer gaan klussen. De ronde daarna (geen menstruatie gehad tussendoor) meteen weer zwanger, helaas een vroege miskraam dit keer..
    Daarna heeft het 4 á 5 rondes geduurd voordat ik weer zwanger was.

14. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mijn biologische klok op predictor.nl zit ik nu in mijn vruchtbare periode.
    Na het lezen van jullie positieve ervaringen zijn wij toch weer gaan klussen haha.
    Maar nu moet ik vrijdag naar de gynaecoloog (nog om te kijken of alles weg is) moet ik tegen haar zeggen dat wij al wel weer hebben geklust??

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die calculators zeggen totaal helemaal niets over je vruchtbare periode hoor... Die gaan uit van gemiddelden en daar moet je maar net bij horen. En na een miskraam wijkt je cyclus helemaal nogal eens af van het gemiddelde...
    Als je dus zeker weten je ei wilt vinden, kun je beter even ovulatietesten gebruiken.

Je hoeft hierover niets tegen de gyn te zeggen. Mag uiteraard wel, maar hoeft helemaal niet.
    Op welke termijn heb je je miskraam gehad? Bij een vroege miskraam is namelijk je baarmoeder gewoon vanzelf goed schoon en komt daarna je cyclus weer op gang.

16. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    #16 Saren, 3 jul 2012
    Laatst bewerkt: 3 jul 2012
    Het is een soort kalender waar je je cyclus in kunt vullen.
    Je kunt ook aangeven wanneer je hebt gevreeën, temperatuur, menstruatie, zwanger etc.
    Dus het is niet iets van gemiddelden maar echt van jezelf, want je vult hem zelf immers in.
    Ik heb nog nooit geen ovulatietest gebruikt. Werkt dat hetzelfde als een zwangerschapstest? En wanneer moet je testen? Ik voel mijn eisprong namelijk ook nooit.

Ik heb bij 5 weken zwangerschap een miskraam gehad (een vroege miskraam dus)

17. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Saren,

Ik heb ook altijd ovulatietesten gebruikt, en ik vond het altijd super goed werken. Ook gebruikte ik de 'Billings' methode waarbij je je afscheiding/slijm in de gaten houdt. Zodra je dat slijm begint te verliezen kun je eigenlijk gaan testen. Ik heb ook altijd een overzicht bijgehouden van alle symptomen per dag, en daardoor ben ik er achter gekomen dat het bij mij altijd pas na een aantal dagen slijmverlies de ovulatie plaatsvindt. Daardoor hoefde ik minder ovulatie testen te verspillen (want zijn toch best duur). Ik gebruikte de ovulatietesten dus meer als controle middel, voor alle zekerheid en meer precisie zeg maar ;)

Maar ik moet zeggen dat ik dus niet zeker weet of dat allemaal ook nog goed werkt na een miskraam. Ik heb namelijk twee miskramen direct aansluitend op elkaar gehad, en mijn lijf geeft compleet andere signalen dan voor die miskramen. Ik voel me bijvoorbeeld de hele tijd zwanger (terwijl de hcg al lange tijd weg is uit mijn lichaam, miskraam was 9 weken geleden), zeer pijnlijke borsten en ook mijn slijmverlies is veranderd. Dus ik durf nu even niet zo heel erg meer af te gaan op de signalen van mijn lichaam. Ben wel weer met ovutesten begonnen, maar tot nu toe nog geen eisprong kunnen ontdekken. Heel frustrerend!

Succes ermee, ik hoop dat het je snel zal lukken!

18. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Zojuist bij de gynaecoloog geweest en alles was goed! Baarmoederslijmvlies zag er goed uit mooi 3-laags en er was een eitje te zien in één van mijn eierstokken dus ze had maar één advies en dat was: VRIJ!! haha

19. Nou succes met klussen dan maar hè haha. Hopelijk weer raak deze keer :)

20. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Haha dat hebben we gisteravond ook maar meteen gedaan want de gynaecoloog dacht dat mijn ei nog niet gesprongen was dus dat wilde ik ook voor zijn.
    Hopelijk waren we nog op tijd.
    Sinds vanavond een beetje zeurderig gevoel rechts onder in mijn buik (voelt als spierpijn) is dat mijn eisprong?
    Voelde hem voorheen nooit maar lette ik er misschien ook niet zo op als nu.

Deel Deze Pagina