Hematoom in baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Liefje87, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje87

Liefje87 Lid

23 jun 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Even in het kort: afgelopen dinsdag echo gehad. 6 weken zwanger met kloppend hartje. Alles zag er goed uit. 2 uur later kreeg ik een bloeding. Het stroomde er zo uit. Duurde ongeveer een uurtje en toen was het over. Nu vandaag (zaterdag) voor de zekerheid nog een echo gemaakt. Ze zei dat het er goed uit zag. Vruchtje was gegroeid, en hartje klopte mooi. Ze zei wel dat ze 2 hematomen zag in mn baarmoeder maar dat kwam wel vaker voor. Eigenlijk heeft ze verder niks gezegd. Nu ben ik wat gaan googelen en dat had ik mksschien wel niet moeten doen. Hier staat dat het best gevaarlijk kan zijn....hier misschien andere meiden met ervaring?

2. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Had ik ook op mn echo eens..

ze zei is ni ernstigs..je kunt Of gaan bloeden OF je lichaam neemt t op..

Ik moest me geen zorgen maken.

3. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Heey meid,

hier ook een bekend verhaal, het bloed gutste al 3x deze week letterlijk uit me, ook een hematoom, ik moest perse de ziektewet in om het wat rust te geven, en verlies nu alleen nog oud bloed. Volgende week weer een echo om te kijken hoe verder.

Bij mij gaven ze wel aan niet de garantie te kunnen geven dat het allemaal goed komt, maarja dat zou ik ook niet graag doen in hun beroep. Het kan altijd fout gaan.

Probeer gewoon heel rustig aan te doen, en ik mag ook blij bloeding meteen bellen en laten ze de kleine weer zien voor mijn gemoedsrust. Dit zou ik als ik jou was ook blijven herhalen, zo creëer je toch wat rust in je lijf.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je embryo nog zo klein is is de kans reëel dat je het embryo gaat kwijtraken als het bloed je lichaam verlaat. Ik heb een vreselijk groot hematoom gehad in mijn zwangerschap 4 jaar terug. Ik had helse krampen die ik later pas wist te defienieren als weeen en het bloed gutste er uit. Volgens de nederlandse gyn's zou platte bedrust niets uitmaken: ik zou hoe dan ook het kindje kwijt raken. Mijn Duitse IVF arts adviseerde echter platte bedrust. Ik moest weinig drinken, net genoeg om niet uit te drogen, zodat ik maar heel weinig naar de wc moest. Trap lopen was uitgesloten.

Vanavond hebben we met dat embryo van toen, dat nu een vrolijk meisje van 3 jaar is, lekker zitten gourmetten.

Mijn advies aan iedereen die de afgelopen jaren een topic over een hematoom heeft geopend: platte bedrust!! Door het bewegen blijft het bloed bewegen en dat blijft je baarmoeder prikkelen waardoor je de kans verhoogd op een miskraam.

5. Sannie92

Pfoe heavy verhaal maar gelukkig met een happy ending, hoe lang was je zwanger toen je erachter kwam dat je een hematoom had?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, het was heel heftig. Misschien nog we extra heftig omdat we jaren over zwanger worden hadden gedaan.
    Ik was met 7.5 weken in de ochtend van de trap gevallen, 's avonds een goede echo gehad omdat ik het van de zenuwen niet meer trok. Dat was toen de tweede echo. Met 6.3 hoorden we dat met een kloppend hartje de kans op een miskraam nog 22 procent was. Vervolgens zou de kans met 7.5 met een kloppend hartje nog maar minder dan 5 procent zijn... De ochtend daarna is het bloeden begonnen en zagen we toch nog een kloppend hartje. De dag daarna weer een echo gehad en toen zagen ze pas het hematoom. Het schijnt dat een hematoom er al een paar dagen moet zitten voordat hij zichbtbaar wordt op een echo.

7. Sannie92

Bij mij is er vorige week een bloeding begonnen, enorm heftig. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek het een poliep te zijn.

Daarna bleef ik om de 2 a 3 dagen bloedingen houden, meteen weer terug, poliep was niet meer zichtbaar maar bloedingen waren zo hevig, de vlos dacht dat het een mk zou worden.

1e kerstdag weer een hevige bloeding, nu een hematoom ontdekt. Nu veel rusten (zitten/liggen) en moet maandag bellen voor een afspraak dit jaar nog. Verlies momenteel alleen bruin bloed. Maarja kan dus elk moment omslaan.

Blijft toch nog afwachten of dit goed komt.

Deel Deze Pagina