Hallo, Nou ben ik 10+2 wk zwanger en heb ik vandaag een echo gehad waaruit bleek dat ik een hematoom had in het vruchtzakje. Baby was mooi te zien en we konden goed luisteren naar het hartje. Dat was natuurlijk weer een opluchting voor ons. Volgens de verloskundige gaat het hematoom vanzelf over omdat ik progesteron slik. Wie heeft hier ervaringen mee of weet er meer over? Ik maak me toch een beetje zorgen namelijk. Ps: vorige week 3 dagen lang oud bloedverlies gehad.
Zit hij in het vrychtzakje of eromheen? Want ervaring en praktijk wijst uit dat een hematoom rondom de vruchtzak inderdaad voor de 12 weken oplost. Maar heb nog niet gelezen dat hij in een vruchtzak zat. Overigens hetgeen je schrijft: vanzelf over gaan klopt. Heb zelf bij m'n tweede va 12 dpo tot week 13 extreem gebloed. Was dus ook een hematoom.
Als ik het goed heb begrepen zei ze dat het in het vruchtzakje zat. Niet eromheen. Heb 3 dagen bloedverlies gehad vorige week, toen ook een echo gehad maar geen hematoom gezien.. Ik vind het toch apart allemaal. 😓
Heb geen ervaring dat een hematoom in het vruchtzakje zat, ik had een hematoom die dicht bij de uitgang lag, ik deed het ieder geval heel rustig aan en lag meer plat dan ik liep, ook al werd er gezegd dat het niet nodig is, het is bij mij nu vrijwel over, ik had een ritme: 1 dag bruinbloed 1 dag niks dan weer roze met stolsels en dan weer naar bruin en zo ging het 2 weken door totdat het 2 weken geleden opgehouden is en op de echo is hij bijna niet meer te zien. Maar het maakt je heel onzeker, en vind dat er erg makkelijk over word gedaan in NL het gaat zeker vanzelf over, maar een hematoom OP een vruchtzak lijkt me erger dan op de baarmoederwand, heb dit nog niet gehoord. Hoop dat het snel verdwijnt.
Heb zelf overigens wel verplichte bedrust gekregen . Maar ik bloedde echt een pak maandverband per dag dat ik verbruikte door al het bloed . Al ging de bedrust niet helemaal top . Had namelijk een dochter van net 1 toen.....
Helaas heb ik het echo waarbij het hematoom ('bloed plek' volgens de dokter) te zien is niet meegekregen. Ik woon namelijk net in Turkije en alles is voor mij ook heel net en nieuw. Ik heb over 2 weken weer een afspraak. Hoor het dan wel denk ik. Ondertussen blijf ik doorgaan met slikken van progesteron.
Simpel gedacht: Als hij in de vruchtzak zit en je verliest hierdoor bloed, dan zou dat betekenen dat de vruchtzak gebroken is. Anders kan het bloed er niet uit komen. Een gebroken vruchtzak met 10 weken zal zeker zijn opgemerkt bij de echo en lijkt mij ook zeker geen positief beeld. Ik denk daarom dat de hematoom echt buiten de vruchtzak zit en zal hij idd vaak vanzelf verdwijnen