Omdat er bij een groeiecho ook een vergrote ventrikel (posterior hoorn) te zien was ben ik doorverwezen naar een academisch zkh. Op de papieren hebben ze het over een GUO. Nu vraag ik mij af, gaan ze een complete GUO doen of zouden ze alleen naar ventrikels kijken? Ben zo nerveus 😯
Om een geheel andere reden heb ik met 28 weken een GUO gehad. Bij ons keken ze ons hele kindje na. Ik ga ervan uit dat ze dit ook bij jou zullen doen voor de volledigheid. Het zou nogal een medische misser zijn als ze een eventuele andere afwijking over het hoofd zien... En voor een eventuele diagnose moeten ze meer weten of uitsluiten dan alleen maar naar het hartje kijken. Sterkte, ik weet hoe slopend het kan zijn..
Bij ons kindje was ook een vergrote ventrikel (17 mm) hij is toen helemaal nagekeken. Sterkte met de onzekerheid
Ze kijken hem waarschijnlijk helemaal na om te kijken of er geen andere afwijkingen kunnen zijn wat kan passen bij de vergrote ventrikel.
Dat is op zich wel geruststellend. Manlief zei gisteren dat hij de 20 weken echo al zo rommelend vond gaan. Echoscopiste was toen meer bezig met de computer die steeds vastliep. Ik ga er vanuit dat ze alles hebben nagekeken, maar nu twijfel ik aan alles.
Reken er idd maar op dat ze alles na gaan kijken. Als er ergens een kleine afwijking te zien is en deze staat op zichzelf, dan is er vaak niets aan de hand. Worden er meerdere (kleine)afwijkingen gezien dan neemt de kans toe dat er wel wat aan de hand is. Dus ik denk dat ze alles wel bij langs gaan. Ze beginnen altijd met een gesprekje, dan kun je vragen of ze alles nog eens na gaan, zeg daarbij dat je de 20 weken echo erg rommelig vond gaan. Dan willen ze vast extra kijken, mochten ze het eerst toch niet van plan zijn. Ze nemen altijd ruim de tijd voor je, tenminste, dat is mijn ervaring.
De GUO had dezelfde uitslag als de echo uit het regionale zkh. 1 ventrikel van 7 mm en 1 van 12 mm. Geen oorzaak gevonden, en wellicht betekent het allemaal niks. Geen reden tot zorg, maar erg geruststellend vind ik het ook niet. We hebben ter plekke een nieuwe afspraak gemaakt voor een GUO met 34 weken. Ze zou vervolgens de echo's nog overleggen met collega's en net ligt er ineens een brief in de bus dat de afspraak is omgezet naar een 3D echo ipv GUO. Waarom zou dat zijn? Ik maak me gelijk zorgen 😯