Verminderde nierfunctie

Discussion in 'Zwangerschap' started by mary12, Sep 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik voelde me gisteren niet lekker en ben dan ook naar de verloskamers gegaan. Hier hebben ze bloed geprikt waaruit kwam dat ik een wat verminderde nierfunctie heb.
    Ik ben nu 37+3 zwanger en vind het redelijk eng klinken. Woensdag word ik nog een keer geprikt om verder te kijken.

Wie weet hier meer van? Of heeft ervaring ermee? Ze zeiden dat het kan komen omdat ik teweinig zou hebben gedronken :( maar zo weinig drink ik nou ook weer niet.

2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik had een verminderde nier&leverfunctie, dit kwam omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. (Help syndroom achteraf gezien)
    Bij mij hebben ze me de volgende dag gelijk ingeleid.
    Ik snap opzich de artsen wel dat ze nog even willen wachten en zeker willen weten dat het niet aan het te weinig drinken te wijten is.
    Ik hoop voor je dat het weer bij trekt!

3. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

bedankt voor je antwoord, ze hebben mij inderdaad op hellp gecontroleerd en ook zwangerschapvergiftiging maar ik had normale bloeddruk, 138/83 en ook geen eiwitten in urine ook geen afwijkende leverwaarde. Alleen wat vertraagde nierfunctie, tjonge het geeft zo geen prettig gevoel hoor op het laatst.

Waren er gevolgen voor jou baby? En is het goed afgelopen allemaal?

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Mijn nieren werken maar 30-40% en ik ben bewust zwanger geworden. Tijdens mijn eerste zwangerschap was t al een risico en toch heb ik besloten om voor de laatste, de 2e te gaan.

Veel drinken, goed rusten en na je bevalling weer je nierfunctie laten controleren. Mocht je vragen hebben, kan je altijd ff een pb naar mij sturen.

succes de aankomende weken!

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Gelukkig is de rest wel in orde voor jou.
    Ik bleek al langer te hebben gelopen met zwangerschapsvergiftiging, maar ze namen me niet serieus. Gelukkig is het goedkomen, zoontje was maar 44cm en 2695gram mager ukkie toen hij geboren werd.
    Voel jeje verder wel oke?

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Hier nierproblemen (en leverfalen) gehad tijdens de zwangerschap, maar dat kwam door de hg die ik had.. hielt geen druppeltje water binnen. Zonder infuus hoefde ik ook totaal niet meer te plassen.

7. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ja ik voel me wel goed, alleen heel moe dan.
    Kan het niet iets zijn wat voorkomt in de zwangerschap?

Share This Page