Ik ben vandaag 6+3 zwanger, afgelopen maandag een echo gehad en een kloppend hartje gezien. Zelf dacht ik 6+5 te zijn maar dat bleek 6+1. Ze zag op de echo nog een leeg vruchtzakje of een hematoom, dat wist ze niet zeker. Nu heb ik sinds gistermiddag geen zwangerschap symptomen meer en sinds vanmiddag licht bloedverlies wat heel langzaam iets meer lijkt te worden (roze/rood). Ook zeurt mijn onderbuik iets, echt pijn kan ik het niet noemen. Ik weet dat het bloedverlies kan komen door de vanishing twin/hematoom, maar natuurlijk ben ik er niet gerust op. We zouden beginnen aan ons derde IVF traject maar ik bleek plotseling voor het eerst natuurlijk zwanger geworden. Prachtig, maar ook heel onzeker! Ook lees ik dat er in het buitenland utrogestan, bedrust en magnesium wordt voorgeschreven. Nu heb ik gisteren gesport en vandaag een stuk gefietst, kan dit bijdragen aan de bloeding? Anderen die dit hebben meegemaakt? Ook in combinatie met verdwenen zwangerschap symptomen? Tips? Hoe liep het bij jullie af? Hoelang hield het bloeden aan?
he wat schrikken en naar is dat.. Bij mijn zoontje heb ik een hematoom gehad en een gevoelige baarmoedermond. Van 12 dpo tot aan 15 weken heb ik licht en veel bloedverlies gehad. De hematoom verdween geloof ik rond week 7 maar de bloeding bleef dus de kans was dat ik dan ook een hele gevoelige baarmoedermond had. Mijn symptomen bleven wel aan, maar het is normaal dat je symptomen op dat termijn heel wisselend kunnen zijn. In nederland adviseren ze niet echt iets, je mag gewoon alles doen. Ik zelf heb het wel rustiger aan gedaan toen, heb minder gefietst en mijn man deed stofzuigen etc. maar of dat geholpen heeft het is denk ik gewoon helaas met bloedverlies 50/50 kans.. Ik kreeg toen wekelijks een echo voor mijn gemoedsrust, ik zou dus zolang het bloedverlies er is misschien daar ook om vragen en dus nu weer een echo inplannen om te kijken. Veel succes
Dank je voor je reactie! Het is inderdaad heel erg schrikken. Mijn verloskundige vindt het helaas niet nodig om een echo te maken, ik ga vanmiddag daarom ergens anders een echo laten maken, ik moet weten of het vruchtje nog leeft want ik maak mijzelf helemaal gek. Ik ga het inderdaad heel rustig aan doen (het is gelukkig toch vakantie), hopelijk stopt het bloeden dan.
dat is inderdaad jammer, tuurlijk veranderd een echo niks aan de uitkomst maar het kan wel heel erg fijn zijn.. Het heeft mij echt door die eerste maanden heen geholpen om zo vaak voor een echo te mogen komen. Spannend! Laat je het weten? En eventueel een andere verloskundige benaderen die misschien het wel snapt dat extra echo's nu helpend kunnen zijn? Hier stopte het niet, af en toe weleens een dagje maar het heeft aangehouden tot 15 weken maar hopelijk stopt het bij jou wel. Rustig aan doen gaf me in ieder geval het gevoel dat ik iets deed er tegen, ook al deed het misschien niks maar dat gaf een fijn gevoel
Ik hoop het ook. Mijn verloskundige wil helaas geen echo maken, maar nu op weg om ergens anders een betaalde echo te laten maken, want ik maak mijzelf anders helemaal gek. Ik zie het helaas wel wat somber in, zeker vanwege mijn verdwenen symptomen sinds dinsdagmiddag.
Sterk kloppend hartje! Nog wel steeds roze/rode spotting dus ik blijf het even rustig aan doen. Ik ben weer 10 minuten gerustgesteld
rot dat het zo moet, ergens "zonde" op dit termijn pretecho 's maar snap het wel. Zitten er geen andere verloskundige praktijken in de buurt die je zou kunnen contacten? Als er een vk in de buurt zit die wel het gevoel snapt van veel echo's nu is misschien wel fijner dan je huidige vk? Je bent natuurlijk altijd vrij om over te stappen naar een andere vk
Ik vind h Ik vind het lastig. Vorige zwangerschap had ik een heel fijne ervaring bij hun, nu lijkt dat heel anders. De andere praktijken bij mij in de omgeving zijn ook nogal van de procedures, dus schiet ik ook niet heel veel mee op.