zeurderige buikpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Julia82, Apr 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Julia82

Julia82 Bekend lid

Nov 17, 2009
    552
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben nu ruim 22 weken zwanger. Sinds een paar dagen heb ik met vlagen hele zeurderige buikpijn in het midden van mijn onderbuik, dus niet aan de zijkanten. Het is qua pijn niet onoverkomelijk, maar ik heb de associatie met menstruatiepijn. En daarom maak ik me er een beetje zorgen over. Het is niet kramperig, en ik heb ook geen bloedverlies. (Ik heb trouwens geen problemen met plassen of met de stoelgang.) Ook heb ik af en toe flinke steken die wel aan de zijkanten van de baarmoeder zijn. Ik lees dat bandenpijn aan de zijkanten van je buik zit. En daarom kan ik die zeurende pijn in het midden van mijn onderbuik niet zo thuis brengen. Ik had dit trouwens ook toen ik net zwanger was, en toen had ik ook het gevoel dat ik elk moment ongesteld kon worden..

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groet, Julia

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi

Menstruatieachtige pijn komt door de groei van de baarmoeder, vaak heb je daar meer last van tijdens groeispurtjes. Het kan geen kwaad.
    Wat je evt nog wel kan doen is ondanks dat je geen klachten hebt met plassen toch even je urine laten controleren bij je huisarts. een blaasonsteking verloopt heel anders in de zwangerschap en kan deze klacht veroorzaken.
    Imke

3. Julia82

Julia82 Bekend lid

Nov 17, 2009
    552
    0
    0
    Bedankt Immie! Het stelt me erg gerust dat het er gewoon bij hoort! Ik had het aan verschillende mensen gevraagd die zwanger zijn geweest, en niemand kende het. Daardoor maakte ik mee ook zorgen dat het iets geks zou zijn..

Groet!

Share This Page