Ik heb vragen over mijn hematoom. Het is midden in de nacht ik ben alleen mijn man is weg dus ik maak me zorgen.Nu komen de vragen naar boven die je niet steld als ze dit zien op de echo omdat je dan zo erg schrikt. Ik heb donderdag veel bloed verlies gehad echt een verband per uur. Dat werd s nachts minder zo rond een uur of 3. ik dacht dat ik een miskraam had gehad. het bloeden werd wel snel minder en ging snel over in bruinbloedverlies. Vandaag de echo gehad om te kijken of ik een schone baarmoeder had. maar toen zagen weeen baby en een heamtoomdie zeker 6 bij 7cm is. Ik ben nu 7 weken en 5 dagen zwanger en de zwangerschap gaat goed. Alleen die hematoom. Als ik geen rood bloed verlies, bloed ik dan ook niet inwendig. of tewel nu ik geen afscheiding meer heb is dan het bloeden ook gestopt. Kan ik hier mee doodbloeden? Ik voel een druk op mijn baarmoeder mond kan dat kwaad? ik heb buikpijn als ik ga lopen en staan. Moet ik daar door heen gaan of moet ik rust houden. Hoe groot is de kansdat het stolsel uitzichzelf oplost. Ik lees veel goede verhalen. Als ik het stolsel zou verliezen. Gaik dan ook gelijk weer veel bloeden. Of is de bloeding nu gestopt. Mijn hb was zondag 8.3 en mijn bloedruk 60/100. Ik hoop dat jullie wat antwoorden en misschien nog meer infromatie hebben waarik wat mee kan en waardoor ik rustiger wordt. groeten sojo
Hoi Sojo, die nachtelijke perikelen ook altijd... Goed dat je het even van je af het geschreven. Vooropgesteld; je bloed hierdoor niet dood; geen zorgen over maken. Zo'n hematoom (bloedstolsel) zie je best vaak bij een prille zwangerschap. Bij jou was ie best groot; maar je hebt dan ook wel aardig gebloed. Het is eigenlijk logisch dat ie dan zo groot is. Als het bloeden is gestopt, mag je er vanuit gaan dat het van binnen ook is gestopt of in ieder geval hooguit een beetje nadrupt. Zo'n stolsel wordt door het lichaam meestal vanzelf opgeruimd en slinkt dus gedurende de komen tijd. Soms verlies je zo'n stolsel en dat is vaak even schrikken, maar het bloedverlies is vaak maar eenmalig met daarna wat oud bloed. Je kunt zo'n stolsel verder niet weghalen. je kunt neit meer doen dan afwachten. Bij de volgende echo zal worden gekeken of het nog zichtbaar is. Zelfs als het stolsel niet weggaat, wordt deze relatief steeds kleiner en van minder betekenis. Je controles waren prima zo te zien, dus probeer het maar gewoon af te wachten . JE hebt gewoon pech dat er een vaatje is geknapt waardoor er een hematoom is gevormd. Heb maar een beetje vertrouwen in je lichaam, want je kindje heeft alles doorstaan; dus jij kunt het ook! Groeten Brigitte
pfff ik vind het pittig hoor. Ik heb vandaag veel buikpijn gehad. Krampen en trekken en dan ging het weer weg. Ik heb een keizersnee gehad waardoor mijn baarmoeder gevoelig is. Het is vermoeiend. Maar morgen of overmorgen komt mijn man thuis.dan heb ik weer hulp. Maar dat het bloeden gestopt is magik toch wel zien als een goed teken of niet? Nou ja garantie tot aan de deur zei mijn oude huisart altijd Maar ik heb ook last van obstipatie. Is er iets wat ik voor de opbstipatie kan doen zonder dat ik te veel beweeg. Want dat is de oorzaak ik loop nu bijna niet en dan verstop ik.Ik zit ook volmet lucht. Mag ik bijvoorbeeld roosvice laxo of iets anders?
Hoi, ik snap dat het onrustig is, maar je kunt er helaas niets aan doen. Lekker warme kruik in je buik en voor je gaat slapen lekker even warm douchen. Eventueel 2 pcm innemen voor het slapen gaan. Roosvicee laxo mag inderdaad, Activia helpt na een paar keer ook best goed, 2 kiwi's op een nuchtere maag geeft buikkrampen en daarna vaak ontlasting. Probeer eventueel van All Bran het vezelontbijt. En veel drinken!! Ik duim voor je. Groeten Brigitte
ik blijf vragen hoor. Waarom zit er zo veel verschil in het advies dat gyn geven in het buitenland en de nederlandse gyn. Ik heb niet gehoort dat ik rustig aan zou moeten doen maar dat is wel het advies in het buitenland. De moeders die hier overschrijven hebben we allemaal rustig aan gedaan. Ik doe dat ook. gewoon omdat het ook niet gaat. Ik heb snel buikpijn. Als ik langer sta dna 15 minuten bij voorbeeld. Mijn man is nu thuis maar die kan maar een weel 2 twee blijven. Hoe snel kan zon hematoom slinken? Morgen heb ik weer een controle en ikvind het heel spannend. Is hierover trouwens meer informatie te vinden anders dan ervaringsdeskundige?
Hoi Sojo, een hematoom kan in een paar dagen verdwijnen, maar het kan ook weken duren. Rustig aan doen is inderdaad geen standaard advies, omdat het best vaak voorkomt. Maar het ligt aan de randklachten die je hebt; zoals buikpijn bv. Dan adviseren we het wel. Je zou eens op de nvog-site kunnen kijken of er daar iets over te vinden is. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig bij je vanaf nu! Groeten BRigitte
Toch weer een vraag. Mijn man is even thuis geweest en heeft dus lekker 2 weken voor me gezorgd. Hij is nu weer weg. En ik zal dus meer moeten doen. Nu ben ik dus al weer 2 uur op de been. En ik merk dat ik als ik bezig ben toch meer bruin/oud bloed verlies.Dan als dat ik de hele dag rustig aan doe. Maar na 2 weken op mijn kont zitten en niets doen verveel ik me stierlijk. Bovendien heb ik nu ook geen aanspraak meer . Ik zou zo graag weer een beetje actiever zijn. In hoevere kan ik gewoon bezig zijn? Moet ik als ik meer bloed verlies rustiger aan doen of ben ik dan het hematoom ook sneller kwijt? Wat is wijs. Ik kan toch niet nog 30 weken helemaal niets doen?