Hematoom?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dreambaby, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreambaby

Dreambaby Niet meer actief

Hallo,

Sinds de eerste echo, gemaakt bij 4 weken en 5 dagen ben ik gaan vloeien. Ene keer roze, dan bruin en dan helderrood.

Uiteindelijk zagen we met 5 weken en 4 dagen een intacte vruchtzak met dooierzak (zie foto 1).

Bij exact 6 weken zagen we een vruchtje met een net gestart hartje, maar na die echo begon ik fiks te bloeden!

Vanochtend dacht ik; het is over. Echt enorm veel bloed en donker rood. Ook best wat krampen. Direct maar het ziekenhuis en daar constateerden ze een goed gegroeid embryo met een snelle en regelmatige hartslag.

Ook zag zij, wat ze zegt, naast de vruchtzak een bloeduitstorting dus een hematoom. Die kon het bloeden veroorzaken:

De komende dagen danwel weken zou ik blijven bloeden en moest hopen dat het vruchtje niet meegetrokken werd. Nu acht de ivf arts die kans klein.

Ik doe er een foto bij van de echo met 6 weken (bovenste foto van de 2)en die met 6 welen en 2 dagen (onderste foto van de 2).

Nu lijkt bij mij op de boves te foto een groot zwart gat naast de vruchtzak te zitten en bij de onderste echo nog een kleine zwarte streep. Die noemde zij dus de hematoom.

Ik hoefde geen rust te houden kon doorgaan met wat ik altijd deed. Ze acht de kans klein dat het vruchtje meekomt.

Nu ben ik benieuwd maar jullie advies. Wat te doen want heb ook een zoon rondlopen. En hoe beoordelen jullie de echo's?

Ke ziet op de eerste echo duidelijk niks qua hematoom zitten, de tweede echo (bovenste) zie je duidelijk een groot zwart gat en daarna Eem klein zwart streepje.

Attached Files:

2. Dreambaby

Dreambaby Niet meer actief

En die met 6 weken (bovenste) en van vandaag 6 weken en 2 dagen (onderste):

Attached Files:

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een hematoom kan inderdaad flink wat bloedverlies geven.
    Dat is naar, want je schrikt steeds, maar meestal gaat het goed.
    Rust is niet nodig. Door rust kun je niet voorkomen dat het eventueel misgaat. Je kunt gewoon doen wat je ander doet.

Mirjam

Share This Page