Niet echt genieten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolieanda, 22 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolieanda

Jolieanda Niet meer actief

He ladies, ik heb een beetje het probleem dat ik momenteel niet kan genieten van mijn prille zwangerschap..

Ik weet dat ik niet mag zeuren en super blij moet zijn dat het zover is, maar ik voel me hele dagen kotsmisselijk en ben daardoor niet zo gelukkig. En als ik dan zoals vanmorgen wakker word zonder misselijk te zijn maak ik me grote zorgen of het allemaal wel goed zit. Iedereen zegt in mijn omgeving dat ik moet genieten.. Maar op dit moment kan ik dat gewoon niet echt.

Kennen jullie dit?? En sorry voor mijn gezeur en geklaag.

2. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Erg he! Zodra ik niet misselijk was of mn borsten geen pijn deden schoot ik direct in de stress en als ik dan wel misselijk was dan voelde ik me te beroerd om te genieten. Indirect genoot ik er achteraf echt wel van.

3. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ahhhh, ja het blijft spannend he! Ik had bij mijn eerste dochtertje last van misselijkheid vanaf week 6 tot week 16 ongeveer. Ik vond het ook vreselijk, maar ow wat werd ik blij wanneer er weer een echo naderde en ik alles kon zien. Daar hield ik mij dan steeds aan vast op momenten dat ik heel onzeker was.

Owja, en ik hield een plakboekje bij inclusief een soort dagboek waarin ik steeds mn gevoel opschreef. Misschien handig om te doen? Succes met de zwangerschap!

4. Jolieanda

Inderdaad zo voel ik me ook. En was al misselijk voordat ik wist dat ik zwanger was. Ben nu 5 weken zwanger en al langer dan 2 week misselijk

5. Jolieanda

Ik moet nog 4 weken wachten tot me eerste echo😞 Dat duurt echt lang zeker als ik zo onzeker blijf.

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Die eerste weken zijn echt niet leuk!
    De onzekerheid en het beroerde gevoel pffff....

Maar als het goed is wordt het beter hoor! Vanaf 14 weken ging ik me steeds beter voelen en nu heb ik werkelijk nergens last van en kan gaan genieten.
    Dus even volhouden nog!

7. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Laat je niet gek maken met mensen die vinden dat je maar al kotsend plaats moet nemen op een roze wolk. Het is heel normaal om onzeker te zijn bij een prille zwangerschap. Ik werd ook pas wat zekerder toen ik mijn kindje dagelijks begon te voelen. De dagen na een echo was het telkens goed, en daarna begonnen de zorgen weer. Natuurlijk was ik blij, maar er ging ook van alles door mijn hoofd. Het gaat weer over.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!! ik ben bijna 12 weken en de laatste weken moe, moe, moe, misselijk gevoel(wat nu wel beter word). Ik heb nog een dochter van 3, maar totaal geen energie om leuke dingen met haar te doen. Ik voel me ook een beetje down zo nu en dan, geniet ook nergens van. Niks kan me vrolijk maken. We moeten nog heel veel doen in huis voor dochter en baby, maar mijn hoofd staat er niet naar om te beginnen. Ik hoop dat ik me over een week of 2 ook beter voel, want ik word echt knettergek van dat moeie gevoel!!!

9. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Hoezo 'je mag niet zeuren'? Mijn zwangerschappen zijn ook geen pretje, omdat ik erg ziek ben daardoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met het feit dat we nog een kindje krijgen!

En de eerste weken zijn voor iedereen spannend. Zorgen maken is zeker niet vreemd, en misschien blijf je dat de hele zwangerschap wel houden.
    Ik vraag me altijd af of de mensen die zeggen dat je moet genieten zelf hun hele zwangerschap hebben genoten zonder ook maar één keer te klagen. Kan het me haast niet voorstellen 😉

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik begrijp zelfs niet wat mensen met "genieten" bedoelen/bedoelden" ;)
    Ik was misselijk, pijn mijn rug, zere benen, last van mijn bekken etc etc... kwaaltje op kwaaltje, hield vocht vast, kwam boven de 100 kilo uit.
    Ik wilde mensen op hun gezicht stompen als ze het over genieten hadden :D (ik den dat dat de hormonen waren).
    Je bent een mensje aan het maken in je buik en dat is niet makkelijk! Dus je mag echt wel klagen en je beroerd voelen! En huilen mag ook...

Ik vond zwanger zijn gewoon niet leuk en met mij meerdere vrouwen hoor. Dus schaam je niet als het geen genieten is! Maar moeder zijn vind ik geweldig, fantastisch, top en echt Genieten!!!

11. Jolieanda

Wauw wat ben ik blij met jullie reacties en steun. Ik vind het erg om te zeuren omdat er ook genoeg mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen of waar het allemaal niet zo snel gaat ( ik ben administratief medewerker bij de voortplantings geneeskunde in het ziekenhuis, dus maak het van dichtbij mee).

In mijn omgeving zijn al mijn kennissen vriendinnen en collega's zwanger, en die hebben naast wat ochtend misselijk en vermoeidheid nergens last van. En ik voel me bijna de hele dag ellendig. Ik hoop dat het snel beter wordt.

Maar echt nedankt voor jullie steun dat doet me echt goed. Het is de eerste keer dat ik zwanger ben dus het is ook allemaal nieuw.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb (in totaal) 8 ICSI behandelingen gehad en durfde ook te zeuren ;)

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het is JOUW ervaring, als jij je K. voelt, dan voel je je K.
    Ik heb tot nu niet hoeven overgeven, bij vorige zw ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik het allemaal leuk en geweldig vind die 1e maanden! Gewoon niet meer vergelijken met een ander. Het is jouw zwangerschap. En als jij wil klagen en het liefst de hele dag onder je dekbed wegkruipt omdat je je ellendig voelt, dan moet je dat gewoon lekker doen.

Sterkte!!! you're not alone!

14. Jolieanda

Nogmaals bedankt voor jullie steunende berichten. Inmiddels heb ik me banner gewijzigd, hebben jullie nog leuke sites met tips en weetjes? Ik weet dat het off topic is..

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    IMG_0578.jpg

Ik vond dit een heel fijn boek toen ik zwanger was. Heb hem toen gekregen van moeders voor moeders.

16. Jolieanda

Leuk, die heb ik ook in de kast staan is inderdaad een leuk boek:) Vol met uitleg een weetjes

17. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Oh laat je niet gek maken hoor, dat 'moeten genieten' gaat nergens over. Het is super spannend, en super zwaar, en ja ook heel erg mooi en bijzonder maar dat ga je uiteindelijk ook wel een keer ervaren zonder dat dat 'moet'. Neem je tijd.
    Ik vind 'veilig bevallen' nog steeds een aanrader om te lezen.

18. rammetje86

rammetje86 Actief lid

17 dec 2012
    192
    25
    28
    friesland
    Jakkes meid, ik wou dat ik misselijk was.
    Ik ben 6 weken zwanger en voel helemaal Nils. Alleen wat humeuriger als normaal. En mijn borsten voel ik zo nu en dan maar verder helemaal niks. Maar als ik er aan kom doen ze geen pijn.
    Dat is ook echt niet leuk.
    Bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook bijna nergens geen last van gehad. Alleen dat ik alles wat lekker rook ( parfum ) misselijk van werd.

19. Jolieanda

Dat je niets voelt hoeft niets te betekenen he:) ik wil best me je ruilen hoor. Maar toch snap ik je punt ook wel weer. Heb steeds zoiets van ik ben misselijk maar dat is een goed ding want dat betekend dat het nog goed zit. en mijn borsten doe ook niet echt zeer hoor, alleen wat gevoelig als je ze aanraakt. Maar alles kan nog komen:) Ik wens je heel veel succes en komt vast goed. Ik duim voor je:)

20. rammetje86

rammetje86 Actief lid

17 dec 2012
    192
    25
    28
    friesland
    Jij een beetje van mij en ik een beetje van jou. Geen probleem Hihi.
    Gelukkig weet ik dat het niks te betekenen heeft. Maar wou er alleen mee zeggen dat ik liever wat meer gehad gevoeld.
    31 okt de eerste echo. Zo super spannend

Liefs

Deel Deze Pagina