Hematoom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SG2007, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Hallo,
    Mijn schoonzusje is momenteel ruim 7 weken zwanger. Afgelopen week heeft ze een flinke bloeding gehad. Het embryo was sinds de vorige echo gegroeid en het hartje klopte goed. Nu bleek dat zij een hematoom heeft. Ze heeft verplichte bedrust en progesteron verhoging gekregen. Nu heeft ze nog wat bruinverlies. Aankomende vrijdag weer een echo en dan is ze 8 weken. Kan iemand mij hierover meer vertellen, natuurlijk kunnen jullie de stress niet wegnemen of iets vertellen over een prognose. Maar ik zou graag ervaringen van mensen horen die in eenzelfde situatie hebben gezeten en de verloop ervan.
    Groetjes,

2. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hoi Hoi,

Ik zelf ben nu ruim 9 weken zwanger en heb ook te maken met een hematoom. Ik ben er al 1 verloren, was heel veel bloedverlies en een groot stolsel. Er zit er nog steeds 1 in. 'gelukkig' ligt deze bij de uitgang en voor de vruchtzak. Ik verlies op en af bloedverlies en deze is nog steeds niet los gekomen. Het kan zijn dat hij oplost, maar het kan ook zijn dat ie zich oplost of groeit. Ik krijg wekelijks een echo.

3. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Hoi,
    Bedankt voor je reactie.

4. Loesje33

Loesje33 Lid

11 jun 2013
    94
    0
    6
    Ik heb bij mijn eerste zoon 10 jaar geleden ook een hematoom gehad, toen wisten ze er nog niet veel van en heb ik gewoon door gelopen en is het vanzelf weg gegaan rond de 20 weken. Ze zeiden wel dat de kans aanwezig was dat de vrucht met de bloeding mee naar buiten kon komen..
    maar heb een kerngezonde zoon gekregen. Dus het kan ook goed gaan.

5. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ik heb bij m'n laatste zwangerschap een hematoom gehad. 1 keer flink wat bloed verloren en een aantal keer met afvegen. Met 7, 9 en 11 weken een echo gehad. Bij 11 weken was de hematoom weg.
    Tot die tijd heb ik rustig aan gedaan, niet tillen enzo. Geen sex zodat de baarmoeder niet gaat samentrekken. Heb dat allemaal trouwens op eigen initiatief gedaan, mijn verloskundige zei dat ik er niets aankon doen en moest afwachten. Gelukkig is alles verder goed gegaan en is onze zoon nu 7 weken 😊
    Verloskundige zei dat de kan 50/50 is dat het goed gaat. Het kan dat door de bloeding het vruchtje wordt meegenomen en de zwangerschap eindigt in een miskraam.

6. Frankie

Frankie Lid

19 okt 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een hematoom, bij 8 en bij 9 weken bloedingen.. rust gehouden en bij krampen een warme hittepit tegen m'n buik gelegd.. dat ontspant de spieren (en is ook erg fijn), bij de 12 weken echo was de hematoom verdwenen...inmiddels 20 weken en geen bloedingen meer *knock on wood. Dat de baby er komt met de bloedingen is
    mogelijk.. maar echt een worst case scenario heeft mijn vk verteld, het gaat meestal dus gewoon goed.

Veel sterkte voor je schoonzusje.. ik vond het heel erg spannend

7. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Bedankt voor jullie bemoedigende verhalen. Morgen is het superspannend, dan krijgt ze weer een echo. Duimen maar dat het goed is.

8. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ik heb gisteren een echo gehad. Mijn hematoom was wat gegroeid. Hij is nu 3.9 cm en was 9 jan 3 cm.

Deel Deze Pagina