Wanneer box neerzetten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PandaBeertje, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Geen idee of hij hier goed is geplaatst maar anders verplaatsen ze hem wel ;).
    Mijn vraag.. ik ben 16 april uitgerekend van ons 2de kindje. Nou probeer ik m'n dochter al op alle manieren voor te breiden op de komst. (2,5 jaar). Maar wanneer zet je nou het beste de box neer, om haar daar eventueel aan te laten wennen? Dat daar de baby straks ligt.
    We dachten zelf aan een maand van te voren. Wij hebben niet een heel groot huis dus opzich best een sta de weg, maar natuurlijk onmisbaar! Vandaar dat we hem niet héél vroeg willen maar wat is nou het beste? Een maand of toch wat eerder? En zoals de kinderwagen.

Liefs, PandaBeertje

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Een maand van te voren lijkt mij zat. Ik zou eerder boekjes gaan lezen met je dochter over baby's. Denk dat ze daar meer van snapt dan dat ze de box ziet.

3. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik ben ook benieuwd wanneer de box in de kamer komt.. We hebben 2 katte. Die ik ook aan geuren wil laten wennen etc. Voor leesboekje zal niet veel helpen denk ik haha.

Ben 19 april uitgeteld en zat aan half maart te denken of zo. En dan met flink wat ballonnen zodat ze ook snel doorhebben dat het niet hun terrein is

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    hier staat hij nu een goeie week (1 dan, die in de keuken moet nog maar dat komt in de kraamweek wel).
    Ik zou hem niet tè vroeg neerzetten. Hier maakt het bij dochter totaal geen verschil, de baby mag niet uit mama's buikie :(:D Box, wieg, kleertjes, badje... allemaal voor de baby maar hij/zij mag NIET uit de buik :D
    Ik zou zeggen: lees boekjes erover, betrek haar bij het klaarmaken van alles maar besteed er geen overdreven aandacht aan, het is zoiets abstracts voor de meeste dat ze het toch pas beseffen als het er daadwerkelijk is

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Maand van te voren lijkt mij prima. Maar ik zou ook voorbereiden met boekjes ipv de box. Is een betere voorbereiding lijkt mij.

6. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Hier is ons zoontje er al erg mee bezig. Hij dekt een extra bordje aan tafel voor de baby die op de kinderstoel mag zitten. Hij mag knuffels die voor de baby zijn in zijn kamertje laten logeren om er goed op te passen totdat de baby er is. Zijn eigen ideeën overigens. Een box in de kamer maakt dan volgens mij niet meer uit. Zelf wil ik alles rond de 37 weken klaar hebben. Dus ook de box...

7. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond week 36/37 ongeveer?

8. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Maandje zou prima moeten zijn. Wij zetten hem al de 7e maand op, dit vanwege onze katten.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben hem met 34 weken neer gezet ivm de honden en katten

10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb hem met 35 weken neergezet zodat de hond eraan kan wennen. Nu laat ik hem gewoon staan anders zou hij voor 2--3 maanden uit elkaar gehaald worden en moet ie daarna weer trg. Heb gewoon geen zin in dat heen en weer gesleep.

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hier stond hij met 26 weken ongeveer denk ik..
    En hij staat er nog! Straks alleen de plank weer omhoog leggen voor de baby.

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier komt hij net voor de 37. Ik ben 15 april uitgerekend. Ik heb kans dat de kleine dan kan komen omdat de cerclage eruit gehaald word. Ik heb geen zin pm dat ding onnodig lang in de kamer te moeten hebben.

Ik bereid dochter ook 2,5 voor door te lezen en Samen te praten over een zusje/baby.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Wij hadden hem al heel vroeg, 26 weken ofzo. Vond het vooral erg leuk.
    En het hielp, we konden mooi de kat er steeds uitjagen en hij was dat dus optijd afgeleerd. Al werkt het bij een kindje anders natuurlijk ;)

14. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Doe ik ook hoor ! En die boekjes vind ze geweldig. Haha

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik kheb idd ook een kat die moet wennen en moet leren niet in de box te komen.
    Bij mn dochter had ik deze kat niet, toen had ik 2 andere die er nu niet meer zijn. Toen ook ballonnen gedaan maar hielp niks. Zelfs zilverfolie hielp niks.. en deze kat is nogal dingen doen die niet mogen als wij weg zijn zeg maar.. dus ben benieuwd.
    Denk dat het bij mij ook half maart wordt dus idd een maand van te voren.

16. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik bereid m'n dochter ook zeker voor d.m.v. boekjes, en die vind ze geweldig.
    Ze heeft t zelf ook al over "Beertje Bo" knuffel geven als baby geboren is en samen in bad doen en flesjes geven. En het besef zal inderdaad pas écht komen als ze geboren is. Ben benieuwd.
    Wij hebben ook 1 kat en die moet dus inderdaad ook wennen aan het feit niet in de box en kinderwagen te mogen liggen, en dit is nogal een eigenwijs en kat, dus die doet dingen die niet mogen, en dan vooral als wij t niet zien of niet thuis zijn.. dus opzich zou een maand inderdaad wel geschikt kunnen zijn. Dan zit je inderdaad rond de 36 weken. Ben benieuwd. Bedankt voor jullie tips en adviezen en ervaringen!

17. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier pas na de bevalling.vind het zo'n sta in de weg.en de andere kinderen vonden het prima

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    met 35 weken ivm. hond.

19. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij gaan m ergens volgende week op zetten, tusssen de 36-37 weken:)

20. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Haha met al die katten bij iedereen is het toch wel een dingetje!
    En idd ze doen precies waar ze zin in hebben en doen het tijd als je niet kijkt. Als ze erin gaaan liggen als we niet thuis zijn vind ik dan misschien nog het minst erge. Heb meer zorgen als ze op de baby gaan liggen of zo.

Misschien toch de box nog maar iets eerder neerzetten hihi

Deel Deze Pagina