Placenta die wat loskomt van de baarmoeder

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Samm87, Aug 6, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samm87

Samm87 Lid

Jun 2, 2020
    64
    87
    18
    Female
    Hallo allen,

Afgelopen dagen had ik bruin bloedverlies (ben 14 weken zwanger) en mocht vanochtend vroeg naar de verloskundige. Met de kleine is alles goed maar de verloskundige gaf aan dat mijn placenta wat los lijkt te komen van de baarmoeder (placenta zit onderin baarmoeder) Verloskundige gaf aan dat het op zich geen probleem is maar dat het wel even in gaten gehouden moet worden. Maak mij er wat zorgen om, hebben meer mensen hier ervaring mee?

Groetjes

2. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

Jan 4, 2010
    3,916
    3,396
    113
    Female
    Ik heb het ook gehad, maar bij mij kwam het omdat ik een hematoom (bloedstolsel) tussen de placenta en de baarmoederwand had zitten.
    Dat zorgde ervoor dat ik van week 10-14 flink wat bloedverlies heb gehad.
    De kans op eventuele loslating van de placenta was verhoogd dus ik heb al die weken rustig aangedaan en ook niet gewerkt. Mijn placenta lag ook laag en zelfs over mijn baarmoedermond heen.
    Bij de 14 weken controle (ik kreeg elke 1,5 week controle) zagen ze geen bloedstolsel meer en bleek dat het opgelost was gelukkig.
    Mijn placenta was ook al ietsje opgeschoven.
    Bij de 20 weken echo bleek dat alles heel mooi goed vast gegroeid was en er niks meer aan de hand was.

Ik vond het dus wel heel eng en heb zelf besloten om in de ziektewet te gaan en volledige rust te nemen, ik wou het risico niet lopen op verdere loslating (ook omdat het echt mijn laatste zwangerschap is ivm leeftijd).

Hopelijk komt het bij jou ook weer goed, ik zou alleen zelf wel echt rustig aan doen als dat mogelijk is. Ik sta trouwens wel onder controle van de gynaecoloog, dat scheelt misschien wel.

Wanneer heb jij weer een controle?

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Zoals mum2be2 schrijft, rust houden. Ik heb er de hele zwangerschap last van gehad (kwam steeds opnieuw een lob los) en met 33 wk is hij dan volledig losgekomen. Gelukkig alles goedgekomen. Maar laat je goed opvolgen.

4. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

Jan 4, 2010
    3,916
    3,396
    113
    Female
    hoe is het nu? Weet je al meer?

Share This Page