Kinderwagencrisis Pfff, we kunnen niet kiezen tussen de MaxiCosi Mura 4 of de Bugaboo Cameleon...! Ik vind tot nu toe dat beide hun voor- en nadelen hebben. Zijn er dames met gebruikerservaringen die ons kunnen helpen? Liefs Monique
Wij hebben de bugaboo. En zijn er super tevreden over. Wij wonen vrij klein en vind het super makkelijk dat we nu geen grote wagenbak hebben staan maar het een klein pakketjes is. Ook ligt ie zo in de auto want hij is lekker ligt en compact op de klappen. Vind de Mura erg grof ogen. Succes met je keuze
Ik heb de Mura nog nooit van dichtbij gezien, dus daarover geen idee. Wat ik een groot nadeel vind van de Bugaboo is dat de reiswieg zo enorm laag is. Als je een beetje langer bent dan 1.70 ofzo moet je enorm bukken om je kindje eruit te pakken. Niet best voor je rug.
Het zijn 2 heel verschillende wagens. Bugaboo is heel licht en de Mura is heel zwaar. Ze klappen allebei wel heel compact in. Als je veel naar het bos gaat of strand dan rijd de Mura wat fijner.
De mura is inderdaad wat zwaarder en misschien ook wel wat robuuster als je in een bos gaat wandelen. Maar bij de bugaboo kun je er dan voor kiezen de grote wielen voor te doen. De bugaboo is inderdaad een stuk lichter, en heel erg wendbaar. Zelfs rijden door de nauwe gangetjes van de kruitvat en zeeman is geen probleem bij de bugaboo.
Ik heb de Mura 4 en ben erg tevreden over deze wagen. Ik wandel iedere dag een flink stuk en mijn meisje zit heerlijk in deze superwagen! Hij is echt stevig en door de grote banden gaan we met gemak de stoep op en af. Het enige grote nadeel vind ik dat hij erg groot en zwaar is. Als je vaak met de auto gaat (en je hebt een kleine auto) dan kan je beter de Bugaboo nemen, die is een stuk kleiner en lichter. Hij is verder wel erg prettig in gebruik en heel stevig. De reiswieg is ook vrij groot dus je kleine kan hier best lang in. Deze wagen is idd super geschikt om lange boswandelingen mee te maken.
Ik ben 1.75 en man is 1.86m en we hebben geen enkel probleem met de hoogte (laagte) van onze bugaboo. Hij rijd heeeeerlijk, makkelijk in te klappen. Ik vind het persoonlijk ook de enige mooie wagen. Ik vind alle kinderwagens tegenwoordig zo groot. Echte gevaartes. Het ontwerp van de bugaboo vind ik ook erg mooi. Heel eenvoudig/gestyleerd. Geen tierelantijntjes. Ik ken de Mura niet, weet wel dat ik ze ook erg lekker vind rijden (op de beurs geprobeerd ) Wij hebben trouwens een bugaboo frog (ouder modelletje dan de cameleon) en ik heb er speciaal bekleding voor laten maken. Dan vind ik hem net wat bijzonderder... (www.chunkle-munkle.co.uk) Succes met je keuze
Vind dit altijd wel grappig om te lezen. De bak zit idd laag maar als je daar rugklachten van krijgt zou ik maar geen kind nemen. Want als je een kind van 11 kilo laag in zijn ledikant moet leggen en eruit moet tillen is pas zwaar voor je rug (en die voel ik nu ook )
Hoi, Wij hebben de maxi cosi mura. (4). Deze hebben wij sinds vorig jaar in gebruik. Mijn zoontje heeft in de wandelwagenbak tot 5 maanden in gelegen. ( hij was groot bij zijn geboorte, dus je kindje kan er erg lang in liggen). Ik wilde ook eerst de bugaboo, maar ik vind de rem niet zo praktisch ( toen op de wagen aan de rechterkant, geen idee hoe het nu is) De mura vind ik eerlijk gezegd niet zo zwaar duwen. het is wat je gewend bent. We hebben nu ook het zitgedeelte ( met het autostuurtje zeg maar) En dat bevalt ook erg goed. Nadeel is wel inderdaad dat je wat breder bent in de winkels, maar dat is op zich (vind ik) geen probleem. Als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel ! Liefs, Kili
Wat is het verschil tussen de Frog en de Cameleon? Ik weet dat de Frog de voorganger is van de Cameleon maar wat is er verbeterd?
De frog had nog een draai systeem om de duw stang te verstellen en hij had nog luchtbanden. De cameleon heeft nu gewoon klipjes om de stang te verstellen en rubberen banden die je niet lek kan rijden. Dat is eigelijk het enige verschil.
Ik heb de bugaboo (nog niet in gebruik ) Iedereen die ik ken die een bugaboo heeft die is er zeer tevreden over, bovendien rijd hij echt super! Ik vind die mura niet echt praktisch, en helemaal niet mooi.
Hier de bugaboo en helemaal tevreden! Hij gaat supergemakkelijk mee in de auto (VW Polo), heel licht, rijdt geweldig!
Meiden, allemaal hartstikke bedankt voor de tips! Vandaag zijn we naar de 9 Maanden Beurs geweest, en daar natuurlijk weer allebei de karretjes uitgeprobeerd. Mijn vriend bleef overtuigd van de Mura, maar voor mij is 'ie echt best wel zwaar (ik ben zelf niet zo groot); hij weegt bijna het dubbele van de Mura 4! Hoewel de MaxiCosi ook echt een mooie wagen is, hebben we nu toch de Bugaboo besteld. Ben helemaal blij 8) ! Liefs Monique
Ondanks dat we beiden niet vielen voor het uiterlijk van de bugaboo, hebben we die uiteindelijk toch gekozen en geen seconde spijt van gehad! De mura was er toen volgens mij nog niet. We twijfelden toen tussen de bugaboo en de quinny buzz. Las over bugaboo veel meer lovende reacties op internet en mede dat gaf de doorslag. Goede service ook. Laatst klikte het opzetstuk niet meer goed op het onderstel (dat ronde witte ding kwam niet naar buiten dus de zitinzet bleef niet in de goede stand staan), na een mailtje naar bugaboo kregen we gratis een nieuw binnenwerkje opgestuurd en nu werkt het weer perfect. En ik had een probleem met het oppompen van de band, had ze een mailtje gestuurd. Maar inmiddels was het bij de fietsenmaker al gelukt. Ze belden om te vragen of het al gelukt was, heel netjes. Ik denk dat je een combinatie kan maken van gebruikerservaringen en wat je zelf prettig vindt. Een wagen moet je toch zelf proberen, erachter lopen in de winkel. Voelen of het naar je zin is. Dat kan niemand anders voor jou doen.
Het nieuwe model heeft inderdaad schuimbandjes die niet lek kunnen. Het vorige model had wel luchtbanden. Misschien had ze die nog?