[quote="Mili http://www.tinynanny.nl/matrozenbedje.html Maaaar je moet wel echt goed weten hoe het moet, dus ff vragen aan de kraamzorghulp..niet zelf gaan klooien! Ten minste dat was het advies wat wij kregen [/quote] Die site had ik ook gezien ja. Volgens mij heeft de bovenkant van het lakentje dan de vorm van het matras (met elastieken hoeken ed) maar de onderkant is gewoon recht. Maar als je goed naar de foto's kijkt, kan je het heel goed zelf nadoen.
Klopt hoor..maar je moet wel ff weten hoe het goed gaat zeg maar, anders heeft het weinig zin, haha. Dus daarom werd ons het advies gegeven gewoon ff aan de kraamhulp te vragen, de meesten weten wel hoe het moet en willen het wel voordoen.
toch zou ik bedje gewoon laag opmaken. het is niet voor niks dat dit nu overal geadviseerd wordt. zie ook sites over veilig slapen. ik zou geen enkel risico nemen. we leven NU en t is anders dan vroeger he.
Daarom worden er NU ook lessen gegeven om een matrozenbedje te maken. En het wordt geadviseerd omdat niet iedereen weet hoe het moet. En als je het wel weet MAG je het wel doen. Ik zou niet weten welke risico's eraan verbonden zitten als je een matrozenbedje maakt. En als je een bedje laag opmaakt heb je altijd nog de kans dat je kindje omhoogkruipt en koud wodt.
volgens mij is dat erg regio afhankelijk...hier in zuiden vh land heb ik nog nooit iets gehoord/gelezen over matrozenbedje..
Nou het is erg ouderwets, dat weet ik wel. Mijn moeder is kraamverzorgende van de oude stempel. Daar zal het misschien aan liggen?
Wij hadden ook een klamboe en dat kwam heel goed uit, want we hadden regelmatig last van muggen! Ik had ook nog nooit van een matrozenbedje gehoord. Maar het klinkt wel veilig. Laag opmaken doe je ook zodat je kindje niet onder de dekens kan verdwijnen, maar dat kan hiermee volgens mij ook niet. Zou het inderdaad wel aan de kraamverzorgster vragen.