Hoi, Ben even benieuwd wat de normale gang van zaken is. Slaapt de baby de eerste maanden bij jullie op de slaapkamer of meteen in zijn/haar eigen kamertje? In principe ben ik voor het idee om de baby zo snel mogelijk op zijn/haar eigen kamertje te laten slapen. Alleen wij slapen op zolder en de babykamer komt een verdieping lager. Nu twijfel ik toch omdat ik dan voor iedere voeding de trap af en weer op moet Ik hoor graag jullie advies!
wij hebben onze dochter op onze kamer in een wiegje liggen, erg makkelijk betreft voeden, en ik vind het wel fijn dat ze zo dichtbij is. straks gaat ze gewoon op haar eigen kamertje slapen, die overgang zullen we langzaam gaan doen, dus niet van de 1 op andere dag in een ander bed leggen. als je borstvoeding geeft en je opzolderslaapt zou ik ervoor kiezen om een wiegje neer te zetten, dat scheelt straplopen, dan pak je haar uit hyet weigje gaat lekker in bed zitten en als je klaar bent, kindje in de wieg en jij kan meteen je bed weer in zonder trap te lopen
ja bij ons ging ie meteen naar zijn eigen kamer (maar eerlijk is eerlijk wij hebben alles op 1 verdieping en we moeten toch verschonen dus moet zoiezo spullen erbij hebben e.d.) heerlijk hij sliep binnen no time door en nooit problemen gehad met niet kunnen slapen (alleen) of huilen ofzo....
bij ons op de kamer....IK heb er over na gedacht...en heb het kindje 9 maanden in mijn gedragen dan...ik wil het dan nog dicht bij ons houden...en niet meteen vanuit een krappe bm naar een groot bed in een andere kamer...maar goed dit is mijn mening..ieder zijn ding!
Onze kamer ligt direct naast de babykamer, maar ik hoor van een collegaatje die net bevallen is, dat het wel prettig is om de eerste periode je kindje naast je te hebben. Dus ik ben wel van plan mijn kinderwagen met reiswieg naast m'n bed te zetten, in ieder geval de beginperiode.
hier komt de kleine in de reiswieg naast het bed dit dus ook met het oog op borstvoeding en het lijkt mij echt heerlijk om de kleine nog even dicht bij me te hebben de tijd gaat toch al zo snel
Daar heb ik nog niet over nagedacht... Maar lijkt mij wel prettig dat de kleine meteen op zijn/haar eigen kamertje ligt.. Da's vlakbij onze kamer.. Denk dat ik van ieder geluidje wakker word, als ik al kan slapen...waneer beebje bij ons aan t voetenend staat
tja, ik heb fae gelijk in haar eigen bedje gelegt op haar kamertje, maar dat is dus naast onze kamer. Ik zou anders totaal geen rust hebben zelf en continue aan het kijken en luisteren zijn of alles wel goed was. Voor de bv ging ik in haar kamertje zitten met een dekentje om me heen op een lekker fauteuiltje en de 1e week bracht m'n man m'n dochter om op bed te voeden. Met de zolder... tja, moeilijk. Als je gewoon kan slapen met je kindje naast je, dan lekker op je kamer houden. En anders met een babyfoon aan de gang denk ik, zodat je je kindje goed kan horen -maarja, dan lig je misschien nog zo te luisteren...
Wij hebben de wieg op onze kamer en het ledikantje op zijn kamertje. Beide maak ik klaar en kan hij zo in als het nodig is. Mijn bedoeling is in eerste instantie de eerste weken/maanden in de wieg, maar mocht ik me er goed bij voelen kan hij ook al vrij snel naar z'n eigen kamertje gaan. Misschien wissel ik het na een paar weken wel een beetje af zodat hij aan beide went. Ik merk straks snel genoeg wat het beste voelt en wat fijner gaat.
Wij hebben Louise de eerste 4 weken in een wiegje op onze kamer gehad. Ik vond het heel erg fijn, lekker nog dicht bij mama, makkelijk met voeden etc. Maar daarna werd ik van ieder piepje/kuchje wakker en hebben we haar in haar eigen bedje op haar kamer gelegd. Ik vond het heel prettig zo.
Mijn kind slaapt bij ons. Wij hebben maar 1 slaapkamer maar ook als er een tweede slaapkamer voor kindlief was, zou ik 'm daar niet kunnen leggen. Ik ben veel te bang voor wiegedood. Ik 'controleer' minstens 1 x per nacht of ie nog ademt. Is een soort gewoonte geworden.
Dit is voor iedereen zo verschillend denk ik, er zijn eigenlijk geen standaarden hierin, je moet gewoon doen wat goed voor je voelt en ook een beetje de praktische kant afwegen. Geef je BV dan is het alleszinds reuzehandig je kind bij je te hebben of je slaapkamer of zelfs in een Co-slaper te hebben, dan hoef je enkel je kleintje bij je te schuiven, te voeden en terug te schuiven. Waken doe je als moeder zowieso, als je met je kind samenslaapt hoor je onbewust of er eventueel iets mis zou gaan... en die kleine knorretjes zijn zo lief .
Tygo heeft de eerste tijd lekker aan mijn kant van t bed gelegen. Makkelijk voor 's nachts. Luiertje doe je dan ook wel en moet je er toch uit maar ik vond t rustig wakker worden zo en hoefde er niet gelijk uit Daarna overdag wel in zijn eigen ledikantje op zijn kamer en 's avonds naast ons en na 3 maanden helemaal in zijn kamertje. @ Annemarie76 Ik was juist bang dat ik hem niet zo horen als ie in zijn eigen kamer zou liggen, dus daar kon ik weer niet van slapen.
Hier slaapt ze nog in een wieg bij mij op de kamer! Ik wil haar wel voor mijn verlof afgelopen is op haar eigen kamertje hebben, dus gister ben ik begonnen met haar overdag in haar eigen kamer te laten slapen. Zodat ze al gewend is aan haar eigen kamer en haar grotere bedje!
1,5 jaar geleden riep ik, meteen naar de eigen kamer niks geen wiegje en gedoe. toen ik eenmaal moeder was veranderde dit meteen. alicia en ik verbleven in een kraamhotel waar ze lekker langs me lag en eenmaal thuis kochten we al snel een wiegje. ze sliep eerst in der wagenbak langs me. tot aan 6 maanden sliep ze langs me. handig met de borstvoeding was me smoesje haha maar dit was ok over naar 3 maanden. me vriend vond het ook super gezellig maar met 6 maanden vond ik toch dat het tijd was dat ze in der eigen bed ging en dat was ook meteen goed. het voelde fijn en overdag sliep ze er al in. ik sliep trouwens wel erg slecht want bij elk kuchje zat ik rechtop en was ik bang dat ze geen zuurstof kreeg, onder de dekens lag etc. echt een bange scheiterd dus met de 2e gaan we het weer zo doen, minimaal tot ik stop met de borstvoeding. daarna zal de overstap voormijn wel makkelijker zijn omdat het denk ik de 2e is. ik vond het gewoon fijn om snachts even in de wieg te kijken. als ik der niet hoorde was ik meteen bang dat er wat was en kon zo even horen of ze het nog deed. als ze dorst had kon ik der meteen aanleggen etc. alleen maar voordelen in mijn ogen
Wij hebben mijn oude wiegje opnieuw bekleed en bij ons in de slaapkamer klaarstaan. Het lijkt me fijn de baby zo dichtbij te hebben, zeker in het begin, en het schijnt voor de borstvoeding ook wel fijn te zijn. Dan hoef je niet steeds te lopen. Nou maar hopen dat de baby geen snurk(st)er is.
Bij ons gaat hij voor al 's nachts in de wieg op de onze slaapkamer en ook wanneer ik na de bevalling zelf rust. Maar verder overdag in ledikant op zijn eigen kamertje. Op de borstvoedingsvoorlichtingsavond werd geadviseerd om de eerste weken/maanden je ukje bij je op de slaapkamer te nemen zodat je goed zijn geluidjes en vraag naar eten leert kennen. Door de babyfoon hoor je niet alles en als je kindje dichterbij je is ben je er alerter op. Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk hoor!
Marijn sliep s'nachts in zijn wieg op onze kamer en overdag in zijn ledikant. Ik gaf bv en had geen zin om steeds de zolder af te moeten s'nachts. Juist door hem overdag wel in zijn ledikant te leggen was hij hier al aan gewent. Dit maakt de overstap naar de nacht een stuk makkelijker.
ik vind dat je moet doen waar je zelf het beste bij voelt. persoonlijk vind ik, dat het voor een baby best traumatisch is als het van 9 maanden veilig in de warme buik van mama ineens alleen op een kamertje ligt. ikzelf heb, mede door mijn zh opname 2x, geleidelijk mijn dochtertje op haar eigen kamertje gelegd. in het kraamhotel (1e week) lag ze naast me, daarna in het zh óók. toen we thuis kwamen lag ze snachts naast me in bed, en overdag voor dr dutjes legde ik haar meestal in haar eigen bedje. tenzij ze in slaap viel tijdens het voeden op mijn bed, en dan liet ik haar liggen. ik heb haar dus wel laten wennen aan haar eigen bedje, maar snachts heb ik het afgebouwd. ik denk dat ik haar ook voor mezelf bij me heb gehouden, want het was fijn samen, en handig ivm de nacht(borst)voedingen.=lkkr samen in slaap vallen je moet gewoon even kijken wat het beste werkt voor jullie.