Ik ben gister een mooie kinderwagen gaan bekijken en daar hoorde een dekbedje bij. Maar ik weet niet beter dan dat je baby'tjes juist niet onder een dekbedje moet leggen. Waarom dan wel bij een kinderwagen? Wat voor dekentje doen jullie in een kinderwagen? Bedankt!
Ik heb hier een soort van fleece-dekentje klaarliggen *zag dat er eens stuk miste*, maar aangezien het zomer wordt en ze niet meteen mee naar huis mag...gaan we gewoon een lakentje gebruiken.....
En heeft je kindje dan ook een trappelzak/slaapzakje aan en dan dat dekentje? En dan nog het dekje van de kinderwagen ... en, en, en...? Volgens mij smelt je kindje dan onderhand!
Nee een dekbedje zou ik niet gebruiken. Je maakt de kinderwagen net zo op als het wiegje. Dus een lakentje en (katoenen) dekentje. Naar gelang het seizoen natuurlijk.
Mijn zus heeft haar kleine ook onder een dekbedje gelegd in de koude wintermaanden! Maar.... alleen in de kinderwagen, waar ze altijd bij was! Onze kleine komt in oktober, en wij gaan het dekbedje van hun lenen Gewoon goed in de gaten houden dat je kleintje niet te warm wordt!
In de kinderen ben je er altijd bij en dus kan je het in de gaten houden. Vandaar dat een dekbedje dat wel kan.
Maar soms wordt de kinderwagen ook gebruikt als wieg in de eerste maanden. Ik vind het gek dat ze het verkopen met dekbedje. Zover ik weet gebruik je tot het 2e jaar geen dekbedje maar dekentje/lakentje. Wat ik wel eens heb gezien is dekbedhoes met daarin het dekentje. Zodat de kleine niet alles los kan friemelen.
de kinderwagen die ik heb gekocht (mutsy evo) heeft er ook een dekbedje bij. die ga ik gewoon gebruiken. word toch niet gebruikt voor het slapen en je kind ligt er geen uren achter elkaar onder dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan. echt slapen (hele nacht) is een ander verhaal.
Klopt maar daar is de kinderwagenbak niet voor gemaakt. Hij voldoet dan sowieso niet aan de veiligheids eisen die voor een wieg gesteld worden.
Hier doe ik ook een dekbedje in de kinderwagen je bent er toch altijd bij en je kan het goed in de gaten houden. Goed als het straks 30 graden is doe ik dat natuurlijk niet dan gewoon een lakentje oid
Hier het dekbedje in de koude wintermaanden gebruikt omdat toen een gewoon dekentje te koud was. Zomers had ik alleen lakentje of evt wiegdekentie.
Wat ik veel zie gebeuren is dat je de reiswieg / kinderwagenbak meeneemt voor als je wat langer weg bent, dus te lang voor de maxi-cosi, zeg maar. En dan kan je kindje daar dus in slapen. Ik denk dat als ik een middagje bij mn vader ben en uk wil slapen, dat hij/zij dat lekker in de bak kan doen. Dan heb ik geen bedje bij de hand. Dat kan toch wel? En een katoenen dekbedje... wol kan toch ook wel voor de winter?
Ja dat kan zeker. Ja doet je kindje dan toch een jasje etc aan. Ik heb in de kinderen nooit een deken gebruikt maar de lodger of een andere winkels deken geen ellende met pasjes bij kleine kindje wat als ik ergens een hekel aan heb hahaha
Mijn dochtertje is van december en heb een katoenen deken met een lakentje in de wagenbak (deken zit dubbel en kan nog een keer dubbel als dat nodig geweest zou zijn). Ik gebruik de wagenbak ook als we op visite zijn als bedje om een slaapje in te doen, dan vind ik een katoenen of wollen deken toch prettiger.