Ritme bij 7 wk oude baby belangrijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dolfijn73, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Mijn meisje is as vrijdag 7 wk oud en ik geef volledige borstvoeding tot nu toe. Ik geef haar voeding on demand en dit komt neer op 8 a 10 voedingen per dag. Verschilt van 5 a 10 minuten tot 20 a 30 minuten per voeding. Verder kijk ik gewoon per dag wat we doen, ziet ze er slaperig uit, dan leg ik haar in bed of in kinderwagen, is ze erg wakker dan leg ik haar in de box etc.

's avonds leggen we haar in bed als we zelf ook naar bed gaan. Daarvoor slaapt ze soms wel in de kinderwagen beneden.

Vraag is: is het belangrijk om nu ook al een soort ritme op te bouwen met zo'n kleine baby?

We proberen sinds een paar dagen haar vaker in haar bedje te leggen en een soort ritme te gaan opbouwen maar tot nu toe hebben we ons hier niet echt mee bezig gehouden en ons vooral laten leiden door de kleine.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als jij en je dochter zich hier allebei goed bij voelen is het prima. Valt ze makkelijk in slaap als ze op bed gelegd wordt? Dat is wel belangrijk, dat ze dat zelf kan. Als ze vrolijk is en goed groeit en slaapt is het prima. Een ritme komt vanzelf wel. Borstvoeding op verzoek is aan te raden. Dus, ik vind dat jullie goed bezig zijn!!!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina