Hemeltje of klamboe?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HabibiAna, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wat heb jij en wat is het verschil eigenlijk :oops:

2. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Klamboe :)
    Hemeltje is gewoon een stuk stof aan een hemelstandaard.
    Klamboe is ook functioneel, houdt de beestjes (muggen, vliegende insecten) bij je kindje vandaan, met de zomer voor de deur een absolute must vind ik ;) , EN klamboe's zjin ook mooi!
    Hier hebben we allemaal een klamboe :) ; papa en mama een vierkante in ecru, dochter ronde in lila, zoon ronde in oranje, en volgende dochter een ronde in... moet nog kiezen :)

3. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    wil ook een klamboe...iemand nog tips waar je leuke kunt kopen?

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    ok, dank je :D
    Is het ook zo dat een klamboe van dunnere stof is en aan de muur hangt en een hemeltje wat dikker stof heeft en met een standaard achter het bedje wordt gezet?

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
  6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wij nemen ook een klamboe....die kan je bevestigen aan het plafond of muur, maar er zijn ook standaards voor hoor ;)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Wij nemen weer een klamboe, vorige keer ook gedaan en dat kwam heel goed uit, want we hadden regelmatig muggen op de kamer. Maar ja, het ligt er natuurlijk aan in welk seizoen je kindje geboren wordt.

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier ook een klamboe. Voordeel is dat deze later ook boven een groot bed kan hangen en een hemeltje is alleen voor het wiegje of ledikant. Heb de klamboe met kwastjes van Jollein. Is nu in de aanbieding voor 39,95 bij Polderpuk webshob in alle kleuren.

9. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
  10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier ook een klamboe, maar dan van lief!. Heb hem gekocht via de website www.liefwinkel.nl Hij is erg leuk, zitten zelfs belletjes aan!

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hadden een hemel bij het bedje maar werden er na een week zo gestoort van dat die weg is gegaan ;).

Volgende week gaan wij een Klamboe halen voor ons meisje want we hebben de eerste mug al in hui gehad (gelukkig is deze gestorven voordat hij zijn weg naar boven kon vervolgen ;)).

Maar een klamboe dus; Functioneel en leuk :)

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hier ook een klamboe...

We hebben hem aan het plafond gemaakt en het bedje staat er horizontaal onder... Dan heb je dus de opening van de klamboe aan de zijkant van het ledikantje ;)

Wij hebben hem goedkoop gekocht via een internetsite De lachende vis (was het geloof ik)

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Sluier doe je op een piekstok met ronde of ovalen ring. Klamboe kun je ophangen aan het plafond of aan een piekstok met rechte pin naar voren.

Sluiers en klamboes kunnen van allerlei materialen worden gemaakt. Voile (Soort glasgordijen) Organza, katoen, en van die stof met gaatjes erin.

www.coolspetito.nl (best wel duur, maar wel super mooie)
    www.anel.nl (ook leuke, meeste met motiefjes)
    www.jollein.nl (Leuke dessins voor een leuke prijs)

Misschien heb je er wat aan, kun je een beetje de verschillen zien die er in zijn.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

anel is ook een heeel dure leverancier! en jollein is ook niet een van de goedkoopsten hoor...

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Tegenover de andere merken die we verkopen vind ik die laatste 2 wel mee vallen, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Ze zijn wel van goede kwaliteit.

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Er zijn goedkopere merken die ook van zeer goede kwaliteit zijn in ieder geval.... ;)

Op marktplaats staan vaak ook altijd wel mooie... Al zou ik zo een klamboe dan wel even uitwassen voor ik em zou ophangen ;)
    Maar dan ben je vaak een stuk goedkoper uit...

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dan ben je zeker een stuk goedkoper uit.

De fabrikanten die ik neer gezet had, die hebben een hele collectie artikelen van het zelfde printje. Die verkopen altijd heel goed omdat ze daar een heel kamertje mee aan kleden.

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat kan idd leuk zijn... maar ik heb liever dan een klamboe waar geen printje op staat omdat je die dan evt. nog eens een keer weer kan gebruiken... Een beetje neutrale kleur kan je al snel een keer weer gebruiken...

Maar goed... TS vroeg het verschil tussen een klamboe en een hemeltje ;)

19. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Tnx allemaal! Het verschil is nu iig duidelijk :D
    Wat ik me nog wel afvroeg is of het hemeltje niet beter is ivm het tegenhouden van licht als je bv overdag de gordijnen open hebt?

Jammer dat op die site's geen prijzen staan :(
    ik vind die van babylonia en jollein wel mooi!

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Ik zou gewoon kiezen wat jezelf het leukste vind. Het is meer decoratie dan dat het tegenwoordig nog een functie heeft.

Die van Babylonia zijn niet zo heel duur zitten tussen de 30 en 60 euro. En Jollein zit tusseen 50 en 90 euro. ( Kan zijn dat iemand ze ergens goedkoper heeft gekocht, maar ik ga uit van de prijzen bij ons in de winkel)

Deel Deze Pagina