Hallo! Mijn vraag is eigenlijk wat jullie allemaal al qua kleding hebben/hadden in maatje 50 en 56 voordat de kleine geboren wordt/werd? Ik heb tot nu toe het volgende: Kleding: * Shirts: - 4x maatje 50 - 5x maatje 50/56 - 14x maatje 56 * Boxpakjes: - 1x maatje 50 Feetje - 1x maatje 50/56 I love my Dad * Vestjes: - 1x maatje 56 * Jasjes: - 2x maatje 56 * Broekjes: - 4x maatje 50 - 6x maatje 50/56 - 9x maatje 56 * Rompers: - 1x maatje 50 - 24x maatje 50/56 Graag jullie tips en meningen
Pff de sokjes heb ik er expres niet bij gezet...dat zijn er zoveel dat ik er niet eens aan begin ze te tellen
Lijkt me meer dan genoeg! Sokjes zijn idd ook wel handig En mutsjes, voor in het begin als ze zichzelf nog niet warm kunnen houden...
Mutsjes ook in overvloed aanwezig haha. Bedankt voor jullie reacties! Het leek mij ook wel meer dan genoeg hoor En dan nog een aantal vragen: - wij hebben een wiegje voor de eerste paar dagen/weken (zolang als dit goed gaat) en een ledikant natuurlijk voor daarna. Moet je echt voor beide 2 dekens hebben, dus 2 ledikantdekens en 2 wiegdekens? - hoeveel aankleedkussenhoezen hebben jullie? Ik heb er nu 3 waarvan ik 1 gebruik als hoeslaken voor in de kinderwagenbak. - voor zowel het wiegje als het ledikant heb ik 2 lakentjes, 2 hoeslakens, 2 bedzeiltjes en 2 molton hoeslakens, is dit voldoende of zouden jullie van alles nog 1 extra aanschaffen? - in welke volgorde maak je het bedje nou precies op? Ik dacht zelf op het matras het bedzeiltje, daar overheen de molton hoeslaken, daar overheen gewoon hoeslaken en dan laken + deken en hydrofiel onder het hoofdje. Kraamcoach zei echter dat het bedzeiltje helemaal bovenop komt, dus dat de baby daarop ligt zeg maar. Vond ik erg vreemd klinken dus vandaar de vraag. Pff jullie zullen wel gek worden van mijn vragen. Werk in een kinderopvang maar als het voor jezelf is wordt je toch ineens doodonzeker merk ik
Ik had geen wiegje, dus daar kan ik je niet bij helpen. Wel kun je natuurlijk net zo gemakkelijk een ledikant deken dubbel vouwen en in de wieg gebruiken, maar ik ben daar dan ook wel gemakkelijk in meestal. Sommige mensen vinden dat niet netjes en willen dat allemaal extra. Tis maar hoeveel geld je uit wilt geven Aankleedkussenhoezen had ik een stuk of 5 geloof ik. Soms gaan ze opeens hard! Maar je kunt ook simpelweg een hydrofiele doek onder de billen leggen als ze een keer hele erge poep hebben, dan issie niet meteen vies! Beddengoed is wel voldoende. Moltons verbruik je niet zo vaak (ik deed regelmatig een schone matrashoes en de rest laten liggen). Misschien nog 1 extra matrashoes als je het handig vindt, maar je redt het hier ook wel mee. Ik deed deze volgorde: Molton, hoeslaken, baby laken, deken. Zeiltje wordt tegenwoordig afgeraden vanwege wiegendood. W.b. kleding, ik hield een beetje aan 10 per maat aan, dus van 50 en 50/56 had ik 10 volledige setjes. Dat was voldoende!
@bedje opmaken: ik zou persoonlijk het zeiltje meteen weg kieperen! Ze zijn helemaal niet veilig en onder de billen leggen is een optie totdat je kindje ineens blijkt te kunnen draaien en andersom gaat liggen. Hier gingen ze al snel het hele bed door. En de matrassen zijn nog steeds schoon! ik heb molton(hoeslaken), onderlaken(hoeslaken), lakentje + dekentje en onder het hoofdje een hydrofiel (was hier nodig, ik had 2 spugertjes). @Kleding;: zat volgens mij ! @aantal dekens: ik vind voor een wieg een ledikant deken erg groot en had er wel wiegdekentjes van de hema/prenatal. In het begin kan een ledikant deken makkelijk dubbel in het ledikantje (kindje ligt onderin het bedje).ik gebruikte de wiegdekentjes ook wel in de kinderwagenbak.
baby kleertjes 5 setjes van maat 50 en 5 setjes van maat 56 plus 10 rompertjes maar 50 en 10 rompertjes maat 56 Hierbij heb ik ook 2 mutjes gehaald een maatje 50 en maat 56 baby's groeien heel snel dus meer hoef ik niet... Sokjes en handschoentjes om zichzelf niet te krabben ik moet nog een vestje halen, en t-shirt 3/4 stuks maat 56 omdat het in begin februari zeker koud zal zijn... Alleen wat ik ook wil vertellen wanneer de baby geboren word geef niet gelijk de nieuwe kleertjes want de baby word niet gewassen, ik heb de tweede dag baby zelf gewassen en nieuw kleertjes aangekleed.. Mijn schoonzus had meteen na de geboorte de kleertjes gegeven en hupa de kleertjes waren verdwenen 'gestolen' ze vond het heel erg jammer omdat het echt schattig kleertjes waren...
@Kleerjes bedankt voor jullie reacties, ik heb zeker wel genoeg nu haha. @bedzeiltje, ik heb het er misschien verkeerd neer gezet maar het is niet van plastic zoals jullie waarschijnlijk denken maar van molton dus totaal niet gevaarlijk anders zou het niet verkocht worden. @orchidee wat een nare ervaring, ook erg vreemd hoor. Heb als eerste pakje niet iets heel duurs, wel heel schattig hihi
Ik vind het erg veel, vooral de broekjes en de rompertjes. Zoveel heb ik er niet gebruikt. Hij was er ook zo uitgegroeid. aankleedkussenhoes: ik had er 3 maar heb er nog 2 bijgekocht. Ik had er ook wel een hydrofiel op, maar als hij (of zij) begint te plassen terwijl je aan het verschonen bent, dan wordt de hoes ook wel nat. Dus moet je hydrofiel en hoes vervangen. Dus nu gebruik ik bijna nooit een hydrofiel op het kussen.
Ik had voor de wieg en voor het ledikant maar 1 deken. Maar onze dochter is van september en toen was het warmer. Plus ze lag vrij snel in een slaapzakje. Ik had drie aankleedkussenhoezen en die hadden we echt wel nodig, aangezien ze in het begin vaak ondergeplast werden Bedzeiltjes heb ik niet want wij hebben een aerosleep.
Ik heb voor het ledikantje twee dekens, wiegje hebben we niet. Als ik 1 deken had gehad was het ook genoeg geweest. Amper gebruikt en nu ligt ze in de slaapzak. Bedzeiltje word afgeraden. Aankleedkussenhoezen heb ik er een stuk of 7 van denk ik. Sommige dagen gaan ze hard, andere dagen weer niet. Daarnaast vind ik het leuk om af en toe af te wisselen.
Hoi Allemaal, @Veel dat klopt inderdaad maar dat komt omdat ik heel veel heb overgenomen van iemand anders dus vandaar. Maar goed liever teveel als te weinig togh? @Bedzeiltjes staan bij mij op de baby uitzetlijst van de Kraamzorg maar dan wel de Molton, wasbare versie vandaar. Dus in principe is een dikke moltoen hoeslaken met daarover een gewone hoeslaken voldoende?
Ik heb ook van die stoffen wasbare molton lakentjes gekregen, het zijn niet echt zeiltjes maar er stond op de verpakking 'waterafstotend' - die mogen dus niet?
Volgens mij worden die ook afgeraden, ook vanwege bijvoorbeeld een lekkende kruik waarvan het water dan op dat zeiltje blijft staan. Ach, mijn dochter rolde wel maar niet met haar hoofdje naar beneden, en toen gebruikte ik ook een zeiltje (alleen onder de billen langs). Buikliggen wordt ook afgeraden, doe je ook als je beeb er beter van slaapt. Het is allemaal een beetje hoe je er zelf over denkt. Ik heb nu een ademende molton hoes die ook waterafstotend is, en volgens mij kunnen ze daar ook gewoon doorheen ademen. Tis goed! Enneh, waskussenhoezen, Julia plaste helemaal nooit bij het verschonen, echt nog nooit gehad, dus dan verschoon je die dingen niet zo vaak!
Hier had de ledikantdeken ook niet in het wiegje gepast. Ik had twee wiegdekentjes en twee ledikantdekentjes. Doordat J. in het ledikantje in een slaapzak sliep, heb ik maar één van de twee ledikantdekens gebruikt. Als het heel koud was, kon die in het begin ook gewoon dubbel. Zeiltjes heb ik niet gebruikt, deed er inderdaad een molton en/of flanellen luier onder. Qua kleding had ik een setje of 5 in maat 56 en een stuk of 8 rompers. Maat 50 had ik niet. Nu precies zo. Ik denk dat je méér dan genoeg kleertjes hebt. Wat iemand anders al schreef: ze groeien in het begin zo hard.
Ik gebruikte erg veel maillotjes in het begin. Onder een broekje, het vroor behoorlijk toen mijn oudste geboren werd. Qua kleding heb je echt meer dan genoeg lijkt me.
Zoiets dacht ik ook, heb maar andere erbij gekocht die ademend en niet waterafstotend zijn. Kan de andere zeiltjes altijd nog later gebruiken. Bedankt!