voordeel combisleeper boven gewone slaapzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door guppie81, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter is aan nieuwe slaapzakken toen, ze groeit uit maatje 80.
    Nu overweeg ik een combisleeper, maar ben nog niet overtuigd. Kan iemand me het grote voordeel, of voordelen van de combisleeper noemen?

2. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    - Je hebt geen dekentje meer nodig.
    - Hij kan in de autostoel door het gat in de achterkant (wat mij betreft het grootste voordeel!), altijd handig na een logeeravondje: zo uit het bedje in de auto, uit de auto in het eigen bed, zonder steeds aan-uit doen.
    - 4-seizoenen slaapzak door binnen- en buitenzak en afritsbare mouwen.

Need I say more?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Volgens mij heeft de grote maat geen openingen voor autogordels. Mijn dochter heeft nog steeds de combisleeper tot 1 jaar. Ik vind hem ideaal, maar ook wel erg duur en daarom weet ik niet of ik de grotere versie aanschaf als deze niet meer past.
    Handig is dat je maar een slaapzak hoeft mee te nemen en dat je hem tijdens een koude of warme nacht makkelijk kan aanpassen.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm tijdens een koude nacht doe ik mijn dochter een extra slaapzak aan. Dus dat verschil zie ik niet zo.
    Ik denk toch dat ik het niet doe, het is wel een erg grote aanschaf!

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Jawel hoor. Ik heb de kleine nooit gehad, maar de grote heb ik nu wel. Deze heeft ook een gat. Hij kan dus ook in de grotere autostoel.

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik ben juist terug gekomen van de combisleeper... Ik heb hem tot vorige maand gebruikt, maar toen werd hij wat klein en heb ik slaapzakken van Ikkelief.nl aangeschaft. Ze kan zich hierin veel makkelijk bewegen en ze lijken net zo warm en comfortabel.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben hem pas aangeschaft, konden hem eerst lenen van vrienden, maar Teun slaapt er lekkerder door en ook langer hij werd echt al om 5 uur wakker door de kou en dan had hij een dikke slaapzak met laken en dekentje maar nu word het gewoon weer eens half 10 van half 8 savonds
    iedeaal zou ik zeggen

en de nieuwe combisleeper hebben de gordeluitsparing de oude type niet

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ehhh, weet je dat ze 2 maten hebben? De kleine tot 1 jaar en de grote van 1 tot 4 jaar. Die is echt hartstikke lang hoor :rolleyes:

9. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb een gevoerde slaapzak van Prenatal Hier zitten in het midden onderaan ritsen zodat je m'n ook met twee pijpjes kan ritsen. Dan kunnen ze ook gewoon in de autostoel. Ideaal, want ik breng haar altijd in slaapzak bij m'n moeder als ik moet werken.
    Deze was ongeveer 22 euro. De slaapzakjes van Ikkelief zijn ook erg goed. Ik had de zomerslaapzakjes.

10. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Ik denk dat ze bedoeld dat ze ipv de grotere maat te kopen, koos om voor een ander merk te gaan. Mijn zoontje is vrij slank en verzoop echt in de slaapzak (ja, de kleine maat) Hij kon zich er niet warm in houden en ligt nu veel fijner in een Hema slaapzaak voor 14 euro ;)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Die slaapzak heb ik ook, heel fijn ding.
    Zo'n combisleeper heb ik ook wel aan gedacht, maar vond het erg prijzig. Heb voor dat geld aardig wat slaapzakken kunnen kopen. Wil sowieso altijd minimaal twee thuis voor als er eentje vies is en op het kdv heeft ze ook nog een slaapzak nodig.

12. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Uiteraard, maar weet jij dan ook dat maat 2 veel te groot is voor een kindje van 9 kilo en maat 1 aan de korte kant als datzelfde kindje 75 cm is?

Deel Deze Pagina