Hemnes ladekast (3 lades) wit!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Troetelbeer90, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Zijn er hier meiden die de Hemnes ladekast van IKEA in gebruik hebben als commode? En dan gaat het vooral om de witte (lak) variant.

Mijn vraag is met wat voor kleur ledikant/ kledingkast jullie dit gecombineerd hebben en of je daar een foto van kan posten!

Door de heerlijke winkelketen IKEA hadden wij zonder weet ervan ons oog op een 'tijdelijke' kleurvariant (namelijk wit/grenen- white wash). Toen we er dus afgelopen zondag om gingen bleek deze uitverkocht en niet meer leverbaar. De witte lak variant vonden we niet zo geweldig dus kwamen we al gauw uit bij grijsbruin.. Maarja probleem is..

Onze opzet was om de meubels wit/white wash te houden.
    ( er ligt een donkere vloer in & het kamertje is niet supersupersupergroot, dus met donkere meubels maken we dit kleiner). Vandaar advies gevraagd!!

Alvast dankjewel voor je reactie.

2. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    op de babykamer staat de gele hemnes (met 3 laden) en op de peuterkamer de blauwe (met 8 laden). We hebben op die van de babykamer wel een groter blad gezet met een rand erom heen. Een veel prettiger hoogte dan standaard commodes (man is erg lang).

Als je hem gewoon in de hout variant koopt (dus niet lak) kun je hem ook prima verven in de gewenste kleur. Die grote lades bevallen ons uitstekend.

op de babykamer heb ik er ook nog een lack plank boven gemaakt voor wat kleine spulletjes.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    heb de witte hemnes maar dan die met 8 lades
    (is wel handig om naast het aankleedkussen nog dingen te kunnen neerleggen, heb zo'n XXL aankleedkussen van Kidzimpuls)
    IKEA | Slaapkamermeubels | Ladekasten | HEMNES | Ladekast 8 lades

boven de kast deze 'kast'
    IKEA | Opbergers | Kasten & open kasten | HENSVIK | Open kast

daarin passen de vierkante doosjes van deze:
    IKEA | Opbergers | Kleine opbergers | FABLER | Doosje, set van 3
    (nu alleen nog in het groen, vroeger ook in blauw en rood)

daarnaast de hensvik kast
    IKEA | Opbergers | Garderobekasten | HENSVIK | Garderobekast
    (maar dan met halve deurtjes, dus alleen voor de onderste 2 planken, was vroeger een boekenkast)

en dit hensvik bedje
    IKEA | Baby | Babybedden | HENSVIK | Babybed

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben een bedje gekocht van Marktplaats en gaan deze schilderen in de kleur die het dichtstbij de kleur van de ladenkast ligt.

5. mamaes

mamaes Nieuw lid

25 nov 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben afgelopen zondag toevallig de wit geteitste variant bij de Ikea in Delft gekocht. Ik weet niet of dit te ver voor je is, maar daar waren ze zondag nog op voorraad. Daarbij het witte ledikant Hensvik. Omdat ze bij Ikea geen bijpassende garderobekast hebben, hebben we de kledingkast via marktplaats gekocht.
    Ik ben er erg blij mee!

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    wij hebben op de ene kamer de wit gelakte staan, samen met een wit ikea bedje en een hemnes kleding kast.

Op de andere kamer hebben we die white-wash staan, samen met een whitewash kast van de ikea (niet van hemnes en nét een andere tint).

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb de Hemnes kast met 3 lades op de babykamer en met 8 lades op Lucas z'n nieuwe peuterkamer. In beide kamers gecombineerd met een wit bedje en op de babykamer een witte Hemnes-kledingkast erbij. Wij hebben juist de meubeltjes neutraal gehouden om met de muren lekker te kunnen knallen. De babykamer is limegroen en Lucas z'n kamer is knalblauw!

Wellicht ook nog een optie?

De kasten bevallen trouwens echt SUPER!! Hele fijne commodes

8. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de Hemnes ladekast met 3 lades :) We hebben 'm genomen omdat ie wat hoger is dan de standaardcommodes en ik dat prettiger vind "werken". De lades zijn ook lekker ruim! Tot nu toe past alles er in en heb nog genoeg ruimte over. Wij hebben gekozen voor de grijs/bruine variant, maar wij hebben dan ook weer lichte muren en een lichte vloer. tzt kopen we ook nog de bijpassende kledingkast erbij. Dat het wiegje nu, en straks het ledikantje er nog niet bijpast vind ik niet zo erg, dat staat er relatief toch maar heel kort en ben niet van plan om om de zoveel jaar een complete nieuwe kamer te kopen.

Wat betreft de kleur die je wilt, kan je die niet bestellen bij de ikea? lijkt mij dat ze toch gewoon contact op kunnen nemen met andere filialen? Anders zelf even rondbellen naar vestigingen die nog op een acceptabele reisafstand zitten :)

9. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hi,

Ik wist niet dat die variant een tijdelijke was. Wat jammer!
    Hij is echt heel mooi; wij hebben hem gekocht voor onze oudste dochter.

Op haar kamer hebben we verder een ledikant van Ikea: Hensvik.
    En een oude linnenkast met een deur aan de ene kant en allemaal kleine deuren aan de andere kant heb ik behangen met PIP behang.
    Ik wil je graag een foto laten zien maar dat lukt me hier nooit. Als je dat wil moet je me even een mailadres sturen in een PB bericht. Dan mail ik daar een foto naartoe van haar kamertje.

Groetjes

10. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieve iedereen,

Hartstikke bedankt voor alle reacties. Ik ga vandaag gelijk is even contact opnemen met Ikea Delft. Het nadeel is dat ik het niet via de website kan zien omdat het artikelnummer van deze variant niet op de website te vinden is..

Wij vonden het zelf ook al een vreemd verhaaltje! Maar thuis gekomen pas nagedacht of Breda niet kon bellen naar andere vestigingen natuurlijk (dom dom) en de medewerker bood het zelf ook niet aan..

De grenen variant zou ook een optie zijn. Maar we willen liever niet schilderen i.v.m. genoeg andere drukke bezigheden voor mei. ( badkamer+wc verbouwen). Tevens hebben ze de grenen variant niet bij Ikea Breda. Enkel rood, zwart, wit glanzend en grijs/bruin!

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben de witte fariant met 8 lades

en ik heb er een wit bedje van prental bij. we gaan het wiekend de baby kamer bij me kaar zetten. het staan nu allemaal door me kaar bij de me dochter op de kamer. dus dan zal ik het laten zien.

Deel Deze Pagina