hemnes ladekast commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cat2, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik twijfel heel erg over welke commode te kopen. Nu heb ik gekeken naar de ikea hemnes laddkast 3 lades om die te gebruiken als commode.
    nu zie ik op alle plaatjes het aankleedkussen horizontaal liggen. Kan dit kussen ook verticaal op de kast liggen? Mij lijkt van niet.
    toen dacht ik dat het handig zou zijn om een opzetstuk op de kast te doen zodat het kussen er wel verticaal op past. Maar ik kan nergens een opzetstuk voor deze kast vinden. Wie hebben de hemneskast als commode en is een opzetstuk nodig?

2. Heidebloempje

Heidebloempje Actief lid

6 mei 2013
    104
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de ladekast als kledingkast in de babykamer. Mij lijkt het te hoog als commode? En ik denk niet dat een Aankleedkussen er in de breedte op past.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben de grotere versie van deze kast als commode en hij bevalt prima. De kast is wat hoger en dus ideaal voor ons, want we zijn beide 1.80m+. Wij hebben het aankleedkussen er in de lengte (horizontaal) opliggen (verticaal past het inderdaad niet), maar wij vinden deze manier van aankleden en verschonen juist het handigst.

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hadden in ons vorige huis de 8 laden versie, heerlijk ruimte naast het aankleedkussen. Nu is de kinderkamer wat kleiner en hebben we de 3 laden versie van Hemnes.
    Ideale commode, wordt straks voor de 3e nog een keer gebruikt.
    Superveel ruimte in de lades!

persoonlijk vinden wij het raar als het kussen verticaal ligt, dat vonden wij ook niet handig. Wij hebben altijd horizon de kinderen afgedroogd/aangekleed.

5. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik ben nog geen 1.60m. Is de kast dan niet te hoog?

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij hebben sinds ons 2de kindje deze als commode, met verschoonkussen horizontaal (even wennen maar véél handiger dan vertikaal!). Ik ben 165 en vind de hoogte prima.

7. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik ben 1,70m en heb de 8-lade versie als commode. Vind m qua hoogte juist ideaal. De echte baby-commodes vind ik allemaal zo laag.! Maar dat heb ik ook met aanrechten van standaard keukens, dan sta je zo krom te snijden en af te wassen.
    Bij mij ligt het kussen horizontaal, volgens mij hoeft dat niet vervelend te zijn, is maar net waar je aan went. Het opzetstuk zal je denk ik zelf moeten maken als je m toch recht wilt ipv dwars want heb dat nog nooit te koop gezien. Zou m dan wel inklapbaar maken denk ik. Lijkt me onhandig als er een stuk uitsteekt met de lades

8. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik ben 1.63 en wij hebben ook de 8 lade versie als commode. Heerlijk veel ruimte in de lades en veel ruimte om spulletjes naast het aankleedkussen te zetten.

Horizontaal verschonen vindt ik ook makkelijker dan verticaal. Ik heb een paar keer een kindje verticaal verschoond, maar dat werkt toch net wat minder lekker. En ik bedenk me net; kindjes willen soms wel spontaan gaan plassen als je de luier af doet, dan sta je wel gevaarlijk. :D

Ikea had ooit wel een opzetstuk daarvoor, maar die is ongeveer een jaar geleden uit de collectie gehaald. Misschien komt er nog iets voor terug.

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Wij denken aan het sunkvik ledikantje en sundvik garderobekast. Stel dat wij voor de hemnes ladekast gaan als commode, past daar dan de witte ladekast bij, of witgebeitste kast? Ik weet het echt niet. Wat vinden jullie?
    heeft iemand een sundvik commode gehad?

10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik vermoed de witte. Volgens mij zijn alle ledikantjes dezelfde kleur wit, en witgebeitst past daar dan niet echt bij. Maar dat kun je in de winkel wel zien uiteraard.

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook de 8 ladekast van hemnes, vind het echt perfect!!
    Ideale hoogte en genoeg ruimte.

12. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    De gebeitste! Heb hetzelfde bedje en de gebeitste hemnes kast erbij, is exact dezelfde kleur. De gewone witte hemnes is te gelig

13. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    wij hebben hem en zijn 1.78 en 1.89 dus kwa lengte bewust voor deze gekozen!! aankleedkussen in de lengte gehad toen ons ventje echt nog heel klein was en ging best..

later gedraaid ivm bungelde beentjes! maar ben er nog steeds fan van!!! al moet ik zeggen is hij nu omgedoopt tot schoenenkast en staat hij onder de kapstok! (mannetje is bijna 4)
    maar vind het nog steeds een prachtige kast!

14. cat2

cat2 Niet meer actief

Dank je wel key. Ik dacht het zelf ook al dat de witte een heel andere kleur zou zijn.

15. cat2

cat2 Niet meer actief

@dnise, ik ben nog geen 1.60m daarom twijfel of hij te hoog is voor me. Maar andere commodes zijn net zo hoog of nog hoger.

16. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden de 8 lades voor de oudste twee als commode en nu de 3 ladekast voor de kleinste. Qua hoogte ideaal, terwijl wij zelf ook niet groot zijn. In het begin kun je het verschoonkussen ook nog best verticaal leggen hoor.

Deel Deze Pagina