Hemneskast als commode inrichting

Discussion in 'De babyuitzet' started by melliejzzz, Oct 21, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

Dec 10, 2017
    262
    269
    63
    Female
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Hallo allemaal

Wij hebben de hemnes kast als commode van onze blauw/gele Zweedse winkel. Kreeg te horen dat dit heel fijn is ivm grote en veel opruim mogelijk heden. Nu hebben wij van de lade verdelers in de kast. Maar daardoor heb ik nu geen idee hoe de grotere dingen er in te doen. Zoals hydrofiele. Wie heeft een voorbeeld van de binnenkant van zijn lades als inspiratiebron..... (foto om het duidelijk te maken)

Attached Files:

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Je kan de hydrofiele doeken ook oprollen ipv vouwen en dan in zo'n bakje doen. Maar die kan je er ook uitlaten toch in één lade om daar grotere dingen in te doen?

melliejzzz likes this.
  3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Simpel. Gewoon niet in alle lades verdelers doen :p.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik had een iets andere kast, maar legde telkens een stuk of 5 hydrofielen in een la en de rest lag gewoon bij onze handdoeken. Vond het handig om niet álles in de lades te leggen, dat werd veel te vol. Dus paar luiers, paar hydrofielen, paar luierzakjes, 1 tubetje zalf ipv hele voorraad.

melliejzzz likes this.
  5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Waarom dan ook zoveel ladeverdelers :)
    Wij hebben dezelfde, bovenin kleine la voor kleding en rompers maat 50, kleine la voor grote en kleine hydrofieldoeken, kleine la voor voorraadje luiers en doekjes, kleine la voor overige dingen. Dan links ondiepe grote la voor kleding in maatje 56, sokken en mutsjes, diepe la voor dekentjes, hoeslakens, moltons, aankleedkussenhoezen. Rechts ondiepe la liggen nu nog meer luiers, maar weet nog niet of dat zo blijft. Rechts diepe la zitten nu boxmobiel, babygym en kraampakket in. Speelgoed zit in andere kast. Alles a la Marie kondo gevouwen en opgeborgen zodat je gelijk alles kunt zien.

Bij dochter hebben we de 3 la versie, en die is iets kleiner, maar grote lades zijn wel makkelijker met indelen. Daar zit bovenin al haar nu passende kleding, middelste la hydrofieldoeken, washandjes, en rompers. Onderste la beddengoed, voorheen slaapzakken, en dekens.

melliejzzz likes this.
  6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    van links naar rechts, van boven naar beneden

luiers — sokken/slofjes/mutsjes — kleine hydrofiel doeken — spuugdoekjes/washandjes

maat 50 + rompers — maat 56

beddengoed/slaapzakken/kruiken etc — xl hydrofieldoeken/omslag doeken/aankleedkussenhoezen

en mandje van de action op de commode met verzorgingsspullen die je dagelijks gebruikt, momenteel een andere indeling

overbroekjes (voor de luiers)/inlegvellen — sokken/mutsen/slofjes — hydrofiel doeken/washandjes —slabbetjes/monddoekjes

rompers/slaapzakken/piama’s — kleding maat 80/86

wasbare luiers — aankleedkussenhoezen/ xl hydrofiel doeken / beddengoed

melliejzzz likes this.
  7. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    C4B31CBF-3359-424E-997B-8D20A0538691.jpeg 5A2DDEF6-795A-44A8-9EAC-EE4C9E3ADC99.jpeg Hier ook de Hemneskast met de Skubb bakjes, ik had de eerste twee lades zo ingedeeld, en de gewone formaat hydrofielen dus opgerold. Die hele grote wel opgevouwen. De derde lade had ik geen bakjes in en was een beetje een rommel la.

melliejzzz likes this.
  8. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,100
    941
    113
    Female
    Netjes hoor nosilla!
    Melliejzzz, ik zou een aantal van die lade verdelers er gewoon uithalen. Of zoals anderen doen, de hydrofiele doeken oprollen. Het is een hele grote commode met veel opbergruimte. Ik zou de komende tijd rustig de kast gaan vullen en kijken welke indeling voor jou het fijnste is. Ik heb de kast van mijn oudste tig keer opnieuw ingedeeld. Uiteindelijk had ik de perfecte indeling gevonden.

nosilla and melliejzzz like this.
  9. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

View attachment 631135
    Links, vanachter: rompers, gewoon op elkaar
    Links, voor: mutsjes en slabbetjes
    Rechts: setjes en pakjes a la konmari (normaal helemaal vol, maar zitten al een paar in de ziekenhuistas)

View attachment 631136
    Links: wat verzorgingsproducten, hydrofielen, washandjes en monddoekjes
    Rechts: XL hydrofielen en een badcape

View attachment 631137
    Alle kledij vanaf 62, nog van dochter en gekregen

View attachment 631138
    Pampers maat 1 en 2

View attachment 631139
    Wintergerief (berenpakje, wikkeldoek, voetenzak buggy)

View attachment 631140
    Overig spul als waskussenhoezen, inbakerzakje, voedingskussenhoes

View attachment 631141
    Links: mandje met luiers, billenzalf en toiletmelk
    Rechts: mandje met hydrofielen

Voorlopig heb ik het zo. Eens de baby er is, zie ik wel wat handig is. Beneden liggen sowieso nog slabbetjes en monddoekjes voor E.

melliejzzz likes this.
  10. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

@Roetje08 heb jij de kast zelf geverfd toevallig? Of in deze kleur gekocht? En waar heb je de handvatten vandaan als ik vragen mag:oops:

11. Roetje08

In die kleur gekocht :) en handvatten komen van AliExpress, als je "t bar handles" intikt krijg je verschillende soorten :thumup:

Louise11110 likes this.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,321
    28,504
    113
    heb je nou een tv op de commode staan? :roflmao:

13. Roetje08

Ja, die staat in onze slaapkamer, en die commode is toch zo lang, kan er prima bij :D:D

KleineLai likes this.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,321
    28,504
    113
    Ook goede afleiding tijdens een mega poepluier :D

Zoe123 and Roetje08 like this.

Share This Page