Hemofilie draagster & zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jess93, 11 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Mijn vader heeft een milde vorm van hemofilie, een bloedstollingsziekte. Hij hoeft er nog (net) geen medicijnen voor te nemen. Nu blijkt dus dat je als dochter zijnde dan altijd draagster bent hiervan, bij mijn 1e zwangerschap hebben ze er nooit wat mee gedaan (raar). Echter wil de vk nu (andere vk door verhuizing) me doorsturen naar de gyn, die gaat dan bepalen of/welk verder onderzoek plaats gaat vinden.

Wie o wie heeft hier ervaring mee & heeft het verder invloed gehad op de verdere controles?

2. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Geen ervaring mee..wel ervaring met tallasemie. Ook ik ben draagster van mijn moeder meegekregen bij de geboorte. Tallasemie is een soort van ijzertekort maar niet helemaal;). Het zorgt ervoor dat de ijzer niet snel vervoerd wordt waardoor mijn HB vaak lager is dan normaal. Ook ik doorverwezen naar de gyn door de vk.

De controles zijn bij mij hetzelfde als bij de vk. Heb er zelfs minder gehad dan ik bij de vk zou krijgen. Voor de rest slikte ik er niks voor en kreeg ik geen andere behandeling ofzo. Ik moest voor mijn gevoel dus voor Jan doedel elke maand naar het zkhs rijden. Heb het daar ook neergelegd overigens en kreeg te horen dat ik alleen doorverwezen ben voor het geval ik veel bloed zou verliezen tijdens de bevalling.:o:

Mocht ik ooit weer zwanger raken blijf ik dus mooi bij de vk.

Succes met je verdere zwangerschap!

Deel Deze Pagina