2x schouderdystocie....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sam8, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hallo,
    Ik heb even een vraag. Ik heb inmiddels 3 kinderen gekregen. Allemaal op de natuurlijke manier. Maar de tweede en derde (1e woog 3910, 2e was 4190 en 3e 4290) bleven beiden vastzitten met hun schouder (schouderdystocie). Bij de tweede ben ik thuis bevallen, maar bij de derde wilde en mocht ik dat niet meer. Rinze (2e) is niet beademd, maar z'n gezichtje was flink gestuwd en blauw. Wel ben ik bij de derde alleen maar onder behandeling geweest van de vk, geen groeiecho gehad of dergelijke. De derde, Silke, duurde langer voordat de vk haar los had maar is verder goed en snel op gang gekomen en doet het vanaf dag 1 top. Ook bijzonder om eens geen vervelende kraamtijd en maanden erna te hebben;)! Nu is m'n wens altijd vier kinderen geweest, maar ik weet niet of dit nu nog verstandig is. Stel ik zou bij een van jullie komen als ik zwanger zou zijn, wat zouden jullie mij aanraden qua bevalling, echo's etc? Kan ik nog natuurlijk bevallen, inleiding of ks? Ben erg benieuwd!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hallo,

Gezien het feit dat je alle bevallingen een schouderdystocie hebt gehad, heb je hier uiteraard grote kans op. Ook is de kans dat dit kindje de zwaarste zal worden aanwezig. Ik kan geen advies geven betreft eerder inleiding of een keizersnede, dat is echt een beslissing van de gynaecoloog. Ik snap dat je tegen de bevalling op ziet door je ervaringen. Ik denk dat je er gewoon voor moet gaan en erop kan vertrouwen dat je verloskundige dit zal overleggen met de gyn en dat er een passend beleid gemaakt kan worden voor jouw bevalling. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de geschatte grote van het kind, waar ik nu helaas nog niets over kan zeggen. Een natuurlijke bevalling is zeker niet uitgesloten!

Groeten evelien

3. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Oké dank je wel. Er is mij nu ook al door de vk's gezegd dat er de volgende keer dan in ieder geval een groeiecho komt, in ieder geval in het zkh bevallen en als het weer een groot kind wordt, zouden zij gaan voor een ks. Maar toen ik zei, en een eventuele eerdere inleiding dan (Jildou kwam 41+2, Rinze 39+5 en Silke 40+3) daar zou dan ook nog wel over te praten zijn. Persoonlijk zit ik natuurlijk niet zo te wachten op een ks, 4 jonge kinderen, 2 honden en een man die 12 uur per dag van huis is.. Maar goed, we hebben nog even tijd om er over na te denken, want SIlke is nog maar 3,5 maand ;) !! Maar ben er nogal mee bezig in m'n hoofd en kan het beeld van 4 kindjes nog niet echt uit m'n hoofd krijgen. Vandaar dus mijn vraag.

Share This Page