wat een ellende: niet willen poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van ruben, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje is vorige week aan haar heup geopereerd en zit weer in een gipsbroek. Nu is poepen normaal al lastig maar het is nu een drama. Er zit duidelijk een poepbroek dwars maar ze wil echt niet. Gevolg: slecht eten en een meisje dat snel over de kook is. Ze krijgt al forlax en drinkt een paar bekers roosvice-laxo per dag. Iemand nog tips???

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ach ik ken eht zo goed. Heb net een stukje geschreven onder de topic van iemand over zindelijkheid. Wat ik nu gewoon doe is zodra ik merk dat hij moet poepen maar het ophoudt hem op de wc zetten. Ook al is het emt tegenzin. Dan poept hij namelijk wel binnen een minuut. En als ik hem laat houdt hij het zo vijf dagen op tot hij niet meer kan en dan is het drama groter. Het is niet fijn hem tegenstribbelend op de wc te zetten maar dit niet doen resulteert in nog meer buikpijn, vervelend gedrag etc.

3. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    @boordevol: op de wc zetten is jammer genoeg onmogelijk, ze kan niet eens zitten in die gipsbroek (zit van tenen tot tepels in 't gips ). Deze operatie is de reden dat we afgelopen 2 maanden het zindelijk worden even in de ijskast hebben gezet. Normaal doet ze het wel in de luier, al heeft ze wat last van obstipatie.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ohhh sorry, heb daar overheen gelezen. Jeetje dat is moeilijk ja. Wat ik deed als hij echt vijf dagen niet gepoept had was de dag ehsndeling bellen, dan kreeg hij daar een klysma. Is gelukkig al zeker een jaar niet meer voorgekomen. Verder misschien beloven dat ze iets lekkers ofzo krijgt als ze poept? Ik weet niet hoe ze kwa communicatie is. Mijn zoon kan heel goed praten maar helaas krijg ik dit er ook niet in.

5. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kan zich heel goed duidelijk maken. Iets lekkers hebben we geprobeerd maar combi met peuterkuren laat ze zich daar niet voor over halen. Hoop er een beetje op dat ze zich met spelen of slapen wil ontspannen en dat het dan lukt. Zit er niet echt op te wachten om haar nu ook nog met een klisma te pesten, door alle zetpillen van de afgelopen week is luier verschonen al een discussiepunt ;).

6. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Hier ook zo'n kind.
    Hij houdt het rustig een week of langer op. Wij hebben lactulose gekregen van de huisarts.. Daarbij ook nog 3 mini klysma's die je zelf kan doen. Heel naar voor ze maar nog vervelender om het zolang op te houden!

7. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    werkte lactulose bij jullie? Hier vorig jaar van geen meter, kinderarts schreef gelijk forlax voor. Dat ging beter. Kijk het morgen nog even aan en anders even met ha overleggen. Verwacht eigenlijk dat hij nog langs komt, doet ie altijd als een van zijn patientjes in het ziekenhuis heeft gelegen.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Mamabram, lactulose zijn we ooit mee begonnen als baby maar hielp niets. Al heel snel overegeaan op poeders en nu nog steeds. Dat ophouden worden ze echt naar van en is niet nodig. Misschien dat je iets anders kunt vragen waardoor hij regelmatiger gaat poepen. Wij lopen ook bij een kinderarts en poepdokter ipv huisarts (al sonds hij baby is omdat de problemen rond 7 maanden begonnen).

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Wat voor poeders heb jij? Met de lactulose kan hij het nog steeds goed ophouden. Na een dag of 5/6 wordt hij echt beroerd, wil alleen nog maar op de bank liggen onder een dekentje, plast dan ook weer af en toe in zijn broek.

Het is hier echt met vlagen, het kan een maand heel goed gaan en dan ineens weer helemaal fout! Ik weet soms echt niet meer wat ik moet doen en jank dan een potje met hem mee.

10. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben via het ziekenhuis Forlax, dat zorgt ervoor dat er minder vocht aan de ontlasting onttrokken wordt.
    Woensdag was het hier feest: eerst de halve nacht wakker geweest met buikpijn, twee van die losse flodders in de luier en na het middagdutje was het RAAK. Dikke poepbroek. Nu maar hopen dat ze wel weer durft te poepen want weer een paar dagen een peuter met een pesthumeur trek ik niet (op een of andere manier doet ze dat op mama's thuisblijfdagen en niet bij papa)

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Wij zijn begonnen na de lactulose met forlax, daarna movicolon en nu macrogol. Die laatste omdat die smaakloos is en hij de movicolon proefte weigerde hij nog zijn beker te drinken.

Het is vredelijk. Hier is het van zeven maanden tot 3,5jr vreselijk gegaan. Toen ging het twee o drie maanden voor het eerst goed. En nu weer helemaal mis met dus poepbroeken op psz als gevolg omdat hij het niet meer kan ophouden en het dan laat lopen.

Ik heb vandaag maar weer snoepjes gekocht. De enige keer dat het toen goed ging die drie maanden was doordat ik hem snoep beloofde elke keer als hij gepoept had. Ineens was hij zindelijk en ging hij normaal poepen zonder gedoe. Nu niet meer. Vanmorgen dus een snoeppot gevuld en gezegd dit is alleen voor als je zelf op de wc heb gepoept en het aangeeft. Dus toen we in de supermarkt dat snoep kochten zei hij mama ik moet poepen (voor het eerst sinds twee maanden weer). Ik kom snel naar huis dan. Thuis snel de snoep in de pot gedaan. Hij op de wc. En springt er vanaf en zegt nee ik moe ttoch niet. Maar ik zag de onrust al. En zei ga maar weer zitten want je moet wel poepen. Hij terug zitten en gepoept. Meteen een snoepje gekozen maar dit ging al veeeeeeel beter. Ik was met de snoep gestopt toen hij het doorhad en het is natuurlijk niet goed voor hem. Maar deze dramas zijn ook vreselijk. Hopelijk stimuleert dit om het weer gewoon aan te geven en te doen op de wc.

12. Hier ook een jongen die niet wil poepen.. heb van alles geprobeerd.. beloningen in het vooruitzicht maken hem niet uit, trots reageren op een poepie maakt hem niet uit, wat kan je dan nog doen?? Hebben veel over poep gepraat en heb alles uitgelegd. Hij houdt het op tot hij een ons weegt. Zelfs met een miniklysma houdt hij het op. Pfff.. :( maandag maar weer de huisarts bellen.

Deel Deze Pagina