Hallo iedereen, Mijn 8 maanden oude zoontje is gestopt met drinken en eten. Hij wil absoluut geen fles en lepelen lukt ook niet. Alle soorten drinken en bekers zijn al geprobeerd. Gister al in het ziekenhuis geweest omdat uitdrogen nu wel een groot risico wordt. Gister bijvoorbeeld maar 80 ml melk kunnen lepelen en een paar happen fruithap. Vandaag is me nog niks gelukt helaas. En dat moet toch echt want anders noeten we direct weer terug naar het ziekenhuis. Hij is wel ziek geweest maar er zijn geen redenen te bedenken waarom hij nu geen drinken wil ( zoals bijvoorbeeld een keelontsteking) en hij zuigt ook fanatiek op zn fopspeen, die is voor hem nu onmisbaar. Maar zodra hij iets van drinken ziet gaat hij huilen. Iemand ervaring of tips? Vraag me echt af waarom hij niet wil en maak me behoorlijk veel zorgen. Gelukkig wordt hij goed in de gaten gehouden op uitdrogen, maar welke reden heeft het toch? Liefs Jetje
Of probeer een pijnstiller en probeer het na een half uur. Helaas heb ik ervaring met een weigerende baby... Yoghurt al geprobeerd? Papfles? Of uit een bordje? Op een dag dat hij weinig drinkt, kun je proberen hem rond 22:00 een droomfles te geven. Die gaat hier bijna altijd wel goed, ook op weigerende dagen. Na 1,5 maand slecht drinken is er nog geen lichamelijke oorzaak gevonden. Het lijkt erop dat ze gewoon niet meer gevoerd wil worden. Ik zou dus stukken eten proberen. En een tuitbeker die hij zelf kan vasthouden. Zie je verder niks raars aan zijn tong of mond ivm spruw?
Bedankt voor de reacties. Hij heeft al 6 tanden en zie niks doorkomen. Zn mondje is ook al goed nagekeken door de kinderarts. yoghurt wil hij helaas niet. Dit was altijd mijn truc bij mn oudste als hij niet wilde drinken, lekker veel vocht. Het enige wat nog een beetje gaat is fruithap. Ga maar weer een paar happen proberen.
Wat rot joh. Mijn dochter is 9 maanden en ze is een echte hongerlap, dus compleet andere situatie. Maar wat ik wel herken is het weigeren bij het lepelen. Ze eet nu volledig zelfstandig haar avondeten en fruit, want zodra ik aankom met een lepel is ze geïrriteerd. Probeer ik het nog een keer, dan is het huilen. Heb je al geprobeerd om hem zelf stukken te laten eten? Veel sterkte gewenst!
Wat frustrerend! is hij niet misselijk? Ik dacht ook meteen aan tandjes, maar als dat al uitgesloten is? Ik zou ook iets van ORS geven... Slapend de fles geven is ook een goeie ja! En misschien diksap? Misschien geef je dat normaal niet, maar nood breekt wet en omdat fruithap nog wel een beetje gaat? Knijpfruitje al geprobeerd? Drinken met een rietje? Verder zijn alle tips wel zo;n beetje gegeven denk ik...
Thirza had altijd last van tandjes lang voor ze zichtbaar waren, (combi met vaak oorontsteking gaf ws dat ze er al heel snel last van had ). Hier probeerde ik dan gewoon of paracetamol of een zetpil hielp om wel weer te eten/slapen, enz... wat vaak het geval was
Diksap ook geprobeerd, hij lust t helaas niet. Van mij zou die bij wijze van spreken zelfs cola mogen, als je begrijpt wat ik bedoel. Denk alleen nog maar in termen van vocht erbij. Helaas is het niet zo'n vlugge in zn ontwikkeling, hij kan ook bijv nog geen brood eten etc. Een rietje, die ga ik nog wel even proberen, misschien een pakje en dan een beetje bijknijpen, maar vrees dat dit m ook niet wordt. Nu even niets, heb m al de hele ochtend 'gepest' met lepeltjes, hij is even niet aan iets nieuws toe nu. Liefs Jetje
Ja, nood breekt wet hoor! Ik heb mn zoontje eens, toen hij flinke buikgriep had en hij werkelijk niks binnenhield en ik ook geen ORS in huis had, cola met suiker gegeven... Hij was toen 1,5 geloof ik... wilde gewoon alles doen om hem niet te laten uitdrogen! Succes en als het niet wil niet wachten tot morgen maar gewoon naar de HAP gaan hoor!
wil hij ook niet zo'n ijsstaafje die je zelf moet invriezen? daar zit geen kleurstof ed in. of zelf ijsjes maken, misschien vindt hij dat lekker
Laten sabbelen op een koude natte washand? Missch is dat nog iets wat je kunt proberen. En zn speen bij elke zuig even in water/melk dompelen? Elk druppeltje vocht is meegenomen! Succes meid! Hoop dat je kleintje snel weer gaat dri ken en eten! X
Ons zoontje heeft precies hetzelfde gehad en heeft rond de 8 a 8,5 maand erg slecht gegeten en gedronken. Bij hem ging het vanzelf over. Kwam door sprongetje want ineens kon hij ook zelf gaan zitten, kruipen en gin hij staan aan de meubels. Ineens ging hij weer beter eten...
Vandaag de hele dag in het ziekenhuis geweest, hij hoeft nog net geen sonde. zn mondje was gelukkig vochtig, al zijn zn luiers minimaal. We mogen het nog even aankijken. Gelukkig vanavond wat pap erin gekregen. Dit lustte hij nooit maar zo vaak geprobeerd dat hij waarschijnlijk aan de smaak gewend is. Nog geen druppel gedronken, maar als ie morgen ook pap wil ga ik dozen inslaan! Dan probeer ik even geen drinken meer, lijkt wel of hij iedere keer boos wordt zodra je al drinken zegt. Misschien even loslaten (dan wel met de juiste hoeveelheid pap) Slaapt in ieder geval een stuk beter nu hij iets in zn maagje heeft! Zou deze gekke fase met een sprongetje te maken hebben. Vind t zo moeilijk want je houd toch dorst? Wel toevallig dat hij sinds gister is gaan praten (dit denky ie zelf waarschijnlijk, hij brabbelt de mooiste klanken hihi) bl bedankt weer iedereen!