Henna in de haren

Discussie in 'De lounge' gestart door allwoman, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb gister voor de 2e keer mijn haren gekleurd met Henna en ik ben helemaal om.
    Heerlijk om te zien hoe je haren een oppepper krijgen en sterker aanvoelen..en het glanst veel meer!
    Ook vind ik het leuk om zelf een receptje te bedenken en dan te kijken wat voor kleur je krijgt..heb mijn haren altijd chemisch in rood tinten geverfd,maar het is een uitkomst dat je dit gewoon vaak kan doen zonder dat het schadelijk is.
    Nog meer liefhebbers?

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mijn moeder deed het altijd in onze haren toen we klein waren. Vond het idd altijd lekker aanvoelen en glanzen daarna. Ze deed er hibiscus bij om rode gloed te geven en ik geloof thee om het bruin te maken.
    De het zelf niet meer, vind het teveel gedoe:)

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wat leuk,ja het is wel even een gesmeer he haha

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Voor een nieuwschierige hier....

Hoe werkt dat?

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ben geen expert hoor ;) maar ik haal zelf een pakje hennapoeder bij De Tuinen bijv(auburn is extra rood)en dan maak ik een mengseltje met bijv rooibosthee,citroen en paprikapoeder,kwak haarmasker. Of met bessensap,of rode wijn.Lijkt net modder.Sommigen slapen ermee maar ik laat het max 3 uurtjes erin zitten.Het is net hoe het licht valt,zo lijkt het bruin met een rode gloed,in de zon of daglicht kan het echt knalrood zijn.Het is goed voor je haar.

6. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Henna is heerlijk! Heb het al jaren niet meer gebruikt en is inmiddels helemaal uit mijn haar. Ben blond dus bij mij word het stevig oranje. Zelf vind ik het mooi passen bij mijn blanke huid en sproetjes, maar manlief is minder enthousiast (lees: vind het verschrikkelijk)

Enige optie die voor mij dus overblijft is cassia (soort van henna maar geeft zo goed als geen kleur af) zat me net te bedenken dat ik dat wou halen. Toeval!

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Joh wat jammer dat je man het verschrikkelijk vind..waarom?
    Ik heb ook koperkleurige high-lights zeg maar,zou liever meer rood -rood gaan maar ben toch erg tevreden!

8. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Volgens mij vind hij dat oranje een te hoog ariel de zeemeermin gehalte hebben ;)

Kleur word de komende dagen waarschijnlijk nog wel donkerder/dieper van kleur! Kleurt altijd nog iets door. Kan best dat het nog richting rood neigt, zowiezo als je de henna nog een paar keer herhaalt.

9. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Of volgende keer een nachtje met de henna slapen. Hoe langer het erin zit hoe dieper de kleur word.

10. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Gaat dit ook met zwart geverfd haar?

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    O nee ik moet er niet aan denken om er mee te slapen hihi..vind het wel best zo :D

Geen idee hoe het met zwart geverfd haar gaat..misschien iemand anders? Ik heb van mijzelf donkerbruin en verf het al jaren in roodtinten..daar kun je wel gewoon overheen. En ik weet dat als je blond bent je ook weer moet uitkijken met bepaalde dingen...:)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind henna heel mooi als je idd bruin haar hebt, dan geeft dat een mooie rode gloed. Maar ik ben blond, en alles wat maar iets neigt naar rode gloed, wordt bij mij oranje ;) Ik moet altijd heeeeeeeeeeeel goed uitkijken wat ik koop. Geen goed plan dus :D

13. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Op zwart haar kun je een rode gloed krijgen bij fel licht of de zon. Maar daar houd het ook wel mee op. Wel is het erg goed voor je haar!

Als je haar chemisch behandeld is met verf of permanent móet je uitkijken welke henna je erin doet. Pure henna kan geen kwaad, maar in veel henna mixes zitten metaalzouten, en die kunnen heel raar reageren op chemisch behandeld haar. Dus goed op de verpakking kijken naar de ingredienten.

@allwoman, post je nog een foto van je haar :)?

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik gebruik altijd henna van Logona. Kant en klaar in een tube, geen geklieder meer, is een creme. Moet wel zeggen, ik heb krullen van mezelf, dat m'n haar wel meer neigt naar pluizen. Chemische verf maakte mijn haar wat gladder. Maar kreeg er haaruitval van, en ben tevreden over de Natuurlijke verf van Logona!

15. Selly

Selly Actief lid

22 feb 2010
    222
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik laat het wel een nachtje zitten altijd, dan krijg ik een heel mooie dieprode gloed (heb van mezelf donkerbruin haar). En tegenwoordig moet ik ook wel om mijn grijze haren te bedekken...die worden dan fel oranje dus heb ik een soort highlights hihi :D

16. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb het Nooit gebruikt, ik vind het zo erg stinken :p en op handen vind ik ook niet mooi, alhoewel het wel traditie is bij ons :)

17. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Tip: haal henna in arabische winkeltjes. Die zijn vaak puur. Voor een mooie bruine gloed voeg pure koffie toe :D

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb het vroeger vaak met henna geverfd.
    Grote nadeel vond ik dat het na héél veel wasbeurten nog steeds oranje uitliep als het haar nat was.

Deel Deze Pagina