hoi ik kreeg vandaag een brief dat er beslaglegging is gedaan op mijn uitkering van 403 euro,maar ik heb nooit brieven ,aanmaningen etc gekregen. wat nu? ik heb ook geen schulden,wat kan t zijn? groetjes
Lastig te zeggen, ik zou even heen bellen om te vragen wat de bedoeling hiervan is. Denk dat dat de makkelijkste weg is, het kan namelijk zoveel zijn.
idd bellen dan kom je er achter wat het is... kan een fout zijn natuurlijk. bij belaglegging is het al heel ver gekomen! dat gebeurt niet 1,2,3... en als jij geen schulden hebt dan moet je bellen om er achter te komen wat het is.
Als het goed is staat er in de brief met de kennisgeving van je uitkering welke instantie de beslaglegging heeft gedaan. Dan kun je daar naar toe gaan bellen en navragen waar het om gaat. Is wel heel lullig wanneer je van niets weet.
ja shit altijd in weekend die brieven kan ik weer wachten tot maandag,als ik er niet mee eens was kon ik een advocaat inschakelen. ben doodsbang,stel je voor iemand heeft op mijn naam iets bestelt of zo,hoe moet ik bewijzen dat ik t niet heb dan.
het enigste wat ik kan bedenken is. mijn schoonbroer heeft onze auto op zijn naam staan,maar ik hoefde nooit te betalen,want dat deed hij,maar ik heb nu 1 jaar geen contact meer wegens problemen met de moeder van mijn man. kan hij dit ook gedaan hebben ondanks de auto op zijn naam staat,en hij nu opeens wel geld wilt?
hoi op de brief wat ik kreeg van sociale dienst stond niet waarvan t was alleen t nummer van de deurwaarderbedrijf.
Ben je onlangs verhuisd en heb je dit doorgegeven? Zo kwam een kennis van mij ook ineens in de problemen, die had brieven gemist omdat die nog op het oude adres werden bezorgd.
Kan het zijn dat je de sociale dienst geld schuldig bent door bijvoorbeeld onterecht teveel uitkering te hebben ontvangen? Klinkt wel raar in ieder geval dat je geen brief hebt gezien en dat er nu ineens beslaglegging is, terwijl je zelf ook geen schulden hebt. Dat van die auto kan ik me niet voorstellen. Meestal stelt een individueel persoon niet een deurwaarderskantoor in. Want de regeling zoals jullie die hebben, ligt ook niet contractueel vast toch? En als de auto enzo op zijn naam staan, dan zijn de rekeningen dus voor hem. Ook de beslaglegging als hij de rekeningen niet besluit te betalen.
Kan er niet gewoon een fout zijn gemaakt? Dat heb ik ook een keer gehad, via de email kreeg bericht dat ik een bedrag van 100 euro nooit had betaald en dat ze verdere stappen gingen nemen. Dit bleek dus achteraf helemaal niet te kloppen en was voor iemand anders bedoeld. Als jouw zwager de auto op zijn naam heeft zijn dan moet hij ook gewoon betalen volgens mij. Of het dan officeel jullie auto is maakt niet zo veel uit. Of er moet nog iets op jouw naam staan (verzekering, wegenbelasting?)
Ook als de sociale dienst een beslaglegging moet doen, dan behoren ze een brief te sturen met daarin vermeld de naam vd deurwaarder en de gene waarbij je een schuld zou hebben. Ik zou maandag direct even bellen naar de deurwaarder en de SD. Wat betreft je zwager, dat lijkt me niet. De auto staat op zijn naam, dus is hij ook verantwoordelijk voor de betalingen.
in de brief stond ter informatie delen wij u mede dat de uitkering die u ontvangt door deurwaarder .........te ...... beslag is gelegd op 9 augustus. wanneer u t niet eens bent kunt u een advocaat inschakelen. vriendelijke groet sociale dienst.