Wij hadden een bugaboo cameleon, altijd heel tevreden over geweest. Hebben we verkocht toen e lise in de buggy ging. Nu wil ik een stokke denk ik (vond ik eerst altijd spuuglelijk haha), of een mima xari, maar die zijn wel redelijk prijzig.
Wij hebben een Maxi Cosi Mura 4 en zijn er erg tevreden mee. Wij hebben voor deze wagen gekozen, omdat: - erg compact in te klappen (kleine auto) - erg makkelijk in en uit te klappen (onhandige mama ) - van alle wagens die we in de winkel hebben getest voelde de mura het stevigst en meest stabiel (het is ook 1 van de zwaardere wagens, maar dat vind ik dus juist een voordeel) - rijdt soepel en is lekker wendbaar, grote luchtbanden, waardoor ie ook op ruig terrein lekker rijdt - grote reiswieg - leuk zitje met een 'stoer' stuurtje (lijkt me leuk voor de kleine als ie daar straks in kan zitten - zitje kan naar je toe en van je af (maar dat is volgens mij bijna alle wagens zo) - zitje kan helemaal plat - iedereen die ik ken, en zo goed als iedereen op dit forum die een mura heeft, is daar dik tevreden over - stoer uiterlijk (ik vind 'm een beetje op een jeep lijken ) Wij hebben lang getwijfeld tussen een Mura en Bugaboo. Uiteindelijk voor de Mura gekozen, omdat ik 'm net iets steviger vond aanvoelen en omdat hij iets hoger is dan de Bugaboo. Het enige minpunt van de Mura vind ik de saaie kleuren. succes met je keuze, heb je al favorieten?
Mutsy 4-rider met leren handgreep en luchtbanden. Bevalt tot nu toe heel goed. Stevig, mooi uiterlijk. We hebben de extra shoppingbag erbij en hebben dus veel ruimte voor de boodschappen. Wij gaan veel naar het bos en daar bevalt ie ook heel goed. Zitje kan naar je toe en van je af, maar die hebben we nog niet in gebruik.
Hier ook een erg tevreden maxi cosi mura 4 gebruiker! Met dezelfde redenen als EdN aangeeft, met als aanvulling: wij zijn beide erg groot zijn en bij de bugaboo ligt de reiswieg zo laag..
Bugaboo...vanwege de kwaliteit, het confort van de wagen, het compacte invouwen, de looks natuurlijk ook het oog wil ook wat Ik zou nu graag een donkey willen maar geloof niet dat ik manlief zo gek zou krijgen.
De mutsy 4-rider. Niet de kleinste maar wel heerlijk stevig. Ik heb een grote auto dus de maat maakte me niet uit.
Hier ook een mura 4 en erg tevreden, pluspunten al genoemd. Vind zelf 1 nadeel dat hij wel breed is dus niet altijd handig in winkels bij smalle gangen. Maar was voor mij geen reden om niet te kopen, maar je moet zelf bedenken waar je hem veel wilt gebruiken
Hier de Bugaboo Cameleon vanaf de geboorte van ons oudste dochtertje en we zouden geen andere kinderwagen meer willen.
Wij hebben een Bugaboo! Hij rijdt heerlijk (met 1 hand bestuurbaar) en is heel praktisch, werkelijk waar alles is verstelbaar. En we vonden hem ook gewoon het mooiste
Nog niet binnen (komt in januari) maar wel al besteld, een joolz day! Wij hebben daarvoor gekozen vanwege fijn rijden, niet al te zwaar ( woon in een maisonette bovenwoning zonder lift), en de zit is hoger dan die vqn andere modellen. Bij ons ging de strijd tussen de bugaboo donkey en de joolz. De rest viel snel af vanwege uiterlijk, stevigheid, gewicht, etc. De donkey is het niet geworden vanwege de prijs, qua praktisch had de donkey voor mij gewonnen en manlief vond hem ook top ( we willen graag een 2e met een niet al te groot leeftijdsverschil) , maarja 1280 eurie is meer dan wat mijn autootje waar ik tot 2 weken geleden nog in reed. Dat was wel een realitycheck. Soms moet je gewoon ff met je neus op de feiten gedrukt worden... Tip: houd je aan je voorafgestelde budget! En kies wat JIJ prettig vind ( de testbanen in de winkels zijn trouwens flut, daar heb je geen kluit aan) Succes met kiezen
Ik zei laatst nog tegen een vriendin, ik ben nog steeds zo blij met de keuze van mijn kinderwagen. Ik gebruik hem al dik 8 maanden en heb nog niet één keer geklaagd! Gewoon een super wagen: de Joolz Day! Maar voor iedereen geld, wat vind jij belangrijk en prettig en mooi!
Wij hebben ook een maxi cosi mura (3) onder meer vanwege de hiervoor genoemde redenen, maar vooral omdat ik in babyzaak heb gewerkt en er niemand met klachten mee terugkwam (mutsi overigens ook niet). Daarnaast vind ik de bugaboo marketingtechnisch briljant (losse bekleding waarmee je kunt variëren) maar onpraktisch voor lange mensen vanwege de lage bak. Mijn tips: stel van tevoren je budget vast en loop vervolgens met alle wagens een flink stuk door de winkel (partner ook) en kies dan de wagen die het lekkerste loopt. Probeer ook even of je de wagen makkelijk in de kofferbak krijgt en klap hem een aantal keer in en uit... Als je dat hebt gedaan dan is de kans erg klein dat je een verkeerde keuze maakt Sorry voor het lange verhaal
Mutsy slider. Een 7- redelijke middemoter. Minpunten: Matrasje is heel hard en dun. Heb ik nu een schapenvachtje op gelegd. Het ontwerp voelt voor mij niet babyvriendelijk, gek he? Onder het matrasje, op de bodem, zitten twee hogere ijzeren stangen, volgens mij voelt een baby dat door het dunne matrasje heen. Daar denk je toch over na als je een wagen ontwerpt... Dom genoeg niet gezien bij de koop. Je komt niet goed bij de tas onderop en er past niet zoveel in. Beetje gammel gevoel, duwstang. Breed, past niet door sommige kassa's. Pluspunten: Leuk uiterlijk. Banden kunnen niet lek. En eh Verder? Weet even niks.
Wij hebben lang getest en rondgekeken omdat we hem ook nodig hadden in het OV (ik heb geen rijbewijs). De Bugaboo was de lichtste van allemaal en ik ben er - na een jaar - nog steeds heel tevreden mee. De kwaliteit is goed, geen kapotte onderdelen en hij rijdt lekker. We gebruiken hem ook wel als kinderstoel aan tafel als we uit gaan eten, bij niet al te hoge tafels gaat het prima. Hij is goed in te klappen en neemt dan weinig ruimte in. Het bagageding onderin is inderdaad wat klein en daar kan je met de bak (eerste drie - vier maanden) moeilijker bij. Dus die is moeilijk als boodschappenkar te gebruiken. Enige minpuntje, hij klapt wat moeilijk open. Daar is een handigheidje voor en die heb ik duidelijk niet.
Mutsy transporter. Super ding! De prijs, kwaliteit..... Hij rijd soepel en is makkelijk in en uit te klappen.