Vraag over eerste kleertjes!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Charlie0, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

Mijn kindje wordt hartje winter geboren... eind december/begin januari.

Wat neem ik mee naar het ziekenhuis?

Ik heb nu 2 setjes; broekje - shirtje - romper - mutsje - sokjes
    maat 50/56 en maat 56

Ik vroeg mij alleen af omdat het best koud is dan of ik ook nog een vestje of iets moet meenemen? Ik bedoel geen jasje, want die neem ik ook mee en een warme wikkeldoek. Maar een binnen-vestje... is dit nodig?
    Of heeft de baby genoeg aan romper en shirt lange mouwen in de verloskamer?

Alvast bedankt!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    In de verloskamer is het warm en ze worden ook toegedekt. Juist omdat een baby al zo'n grote overgang van warm (baarmoeder) naar koud (daarbuiten) meemaakt. Ik weet dus niet of een vestje voor binnen echt nodig is...denk het niet. Maar zoveel ruimte neemt het niet in, misschien dus voor de zekerheid gewoon in de tas stoppen?

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Meenemen kan altijd, maar ik denk idd niet dat het nodig is. Zo lang je maar wat bij je hebt voor als jullie naar buiten gaan! :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik stop wel een vestje in de tas. Ligt ook net aan het weer buiten tegen die tijd. Als we naar huis gaan, dan toch lekker een laagje extra mocht het -5 zijn ;)
    Voor binnen zal het wel meevallen, daar kunnen ze waarschijnlijk wel zonder. En in de bedjes geven ze vaak kruiken in het begin..

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad in het ziekenhuis is het meestal wel lekker warm maar als je twijfelt dan stop je het toch gewoon erin. Zoveel plaats zal een vestje niet innemen. Was me zelf ook aan het bedenken om nog een vestje erin te stoppen voor de zekerheid.

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Het binnen-vestje is waarschijnlijk niet nodig, maar als jij er een goed gevoel bij hebt zou ik m gewoon meenemen!

7. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarvoor neem ik een badcape/wikkeldoek mee voor de zekerheid.
    Voor naar buiten een dikke fleece wikkeldoek.
    Ik neem ook liever teveel mee dan te weinig ;)

8. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

Bedankt!! Het klinkt ook logisch..dat het in het ziekenhuis wel warm is.. ik ga nog een vestje kopen voor de zekerheid.

Ik ben zo bang dat ik met een hele hutkoffer binnen kom :)

Deel Deze Pagina