Mijn kindje wordt hartje winter geboren... eind december/begin januari. Wat neem ik mee naar het ziekenhuis? Ik heb nu 2 setjes; broekje - shirtje - romper - mutsje - sokjes maat 50/56 en maat 56 Ik vroeg mij alleen af omdat het best koud is dan of ik ook nog een vestje of iets moet meenemen? Ik bedoel geen jasje, want die neem ik ook mee en een warme wikkeldoek. Maar een binnen-vestje... is dit nodig? Of heeft de baby genoeg aan romper en shirt lange mouwen in de verloskamer? Alvast bedankt!
In de verloskamer is het warm en ze worden ook toegedekt. Juist omdat een baby al zo'n grote overgang van warm (baarmoeder) naar koud (daarbuiten) meemaakt. Ik weet dus niet of een vestje voor binnen echt nodig is...denk het niet. Maar zoveel ruimte neemt het niet in, misschien dus voor de zekerheid gewoon in de tas stoppen?
Meenemen kan altijd, maar ik denk idd niet dat het nodig is. Zo lang je maar wat bij je hebt voor als jullie naar buiten gaan!
Ik stop wel een vestje in de tas. Ligt ook net aan het weer buiten tegen die tijd. Als we naar huis gaan, dan toch lekker een laagje extra mocht het -5 zijn Voor binnen zal het wel meevallen, daar kunnen ze waarschijnlijk wel zonder. En in de bedjes geven ze vaak kruiken in het begin..
Inderdaad in het ziekenhuis is het meestal wel lekker warm maar als je twijfelt dan stop je het toch gewoon erin. Zoveel plaats zal een vestje niet innemen. Was me zelf ook aan het bedenken om nog een vestje erin te stoppen voor de zekerheid.
Het binnen-vestje is waarschijnlijk niet nodig, maar als jij er een goed gevoel bij hebt zou ik m gewoon meenemen!
Daarvoor neem ik een badcape/wikkeldoek mee voor de zekerheid. Voor naar buiten een dikke fleece wikkeldoek. Ik neem ook liever teveel mee dan te weinig
Bedankt!! Het klinkt ook logisch..dat het in het ziekenhuis wel warm is.. ik ga nog een vestje kopen voor de zekerheid. Ik ben zo bang dat ik met een hele hutkoffer binnen kom