gratis trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wat ik me afvraag is er nou veel verschil in gratis trouwen bij de gemeente of gewoon betaals trouwen, ja ik weet het het kost dan niks maar ik bedoel kwa gespek van de ambtenaar enzo?

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ja. Als je het volle pond betaald dan duurt het hier +- een half uur. Wij zijn goedkoop getrouwd en dan was alles bij elkaar een kwartier bezig.
    Bij gratis is het alleen wat volgens de wet nodig is en geen leuke speech erom heen. Dus alleen ja ik wil en een handtekening zetten.

3. djellybelly

ok das idd iets minder jaik heb het nog nooit mee gemaakt dus ken me er geen voorstelling van geven om gratis te trouwen

4. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ook mag je vaak bij gratis trouwen alleen je getuigen meenemen. Verder niemand.

5. djellybelly

dat word m dus echt niet!

ff off topic, als je nou betaald gaat trouwen moet je alles dan van te voren betalen of na het trouwen?

6. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Geen idee, wij zijn niet getrouwd..

7. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hier moesten we het van te voren betalen ;)

8. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

voor de tijd

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij moesten van te voren betalen, maar dat was dacht ik rond de honderd euro. Het praatje van een kwartier vond ik trouwens lang genoeg maar iedereen die we wilden kon er wel gewoon bij zijn.

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    dat is niet waar ;) wij zijn ook op een gratis uurtje getrouwd. Ze vragen van te voren hoeveel mensen je meeneemt. Neem je alleen je getuigen mee dan ga je in een kamertje maar neem je een groep mee dan ga je in de trouwzaal. Wij zaten dus in de trouwzaal en hadden zo'n 20 man bij ons. Je mag niet zelf een liedje kiezen bij binnenkomst maar wel bij het tekenen. De ambtenaar komt van te voren bij je thuis om wat dingen te vragen voor zijn speech. Die krijg je dus wel maar gewoon wat korter. Hij vertelde hoe wij elkaar ontmoet hadden en wat we over elkaar hadden gezegd. Daarna bij het tekenen werd ons liedje afgespeeld. Alles bij elkaar duurde een klein half uurtje. Het enige wat je betaalde was het trouwboekje van zo'n 35,- ofzo (weet niet precies meer)

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoe kom je daarbij? Wij tekenen 2 maart ons geregistreerd partnerschap, ook gratis, maar we mogen zelf weten hoeveel mensen we meenemen hoor. Ook als we zouden gaan trouwen. Dat maakt echt niks uit. Ze doen er ook gewoon een ceremonie omheen.

TO, ik zal gewoon even de gemeente bellen, dan weet je meer.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn ook gratis getrouwd, maar wij hadden wel een leuk praatje van een half uur, de ambtenaar is hiervoor bij ons thuis geweest.
    En we mochten zoveel mensen meenemen als we wilden.

Zal dus wel per gemeente verschillen.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    MissFlower, 2 zielen , 1 gedachte :)

14. woops

woops Niet meer actief

Ik ben gratis getrouwd en het was met alles erop en eraan.
    We hadden de kleinste zaal waar ik denk een stuk of 25 man in kon.
    Ambtenaar hebben we in een partycentrum gesproken om alles door te nemen.
    Dat gesprek was heel leuk en heeft meer dan 1 uur geduurt.
    We hebben de zaal dus ook lekker vol gekregen met vrienden en familie.
    Bij ons duurde het 45 min en toen stonden we als man en vrouw weer buiten.
    We hebben als opening een nummer gedraaid waarop ik binnen kwam en tussendoor met het tekenen hebben we weer een nummer gedraait en toen het klaar was om ons te feliciteren weer een muziekje.
    Alle muziek zelf uitegkozen, was Chineese muziek.
    Wel cd`s mee moeten nemen en iemand moeten zoeken die de cd-speler wilde bedienen.
    Ik vond het helemaal geweldig.
    Bij ons zag je dat we gratis trouwde omdat het hier alleen op maandag en dinsdag wordt gedaan.
    Dat was bij ons het enige verschil
    Ik woon trouwens in Tilburg, misschien is het echt per stad en dorp verschillend wat je wel en niet mag met gratis trouwen.
    M`n broer is in dezelfde zaal 1 jaar later getrouwd (niet gratis) en die trouwerij zag er in preciepe hetzelfde uit qua tijd en indeling.

15. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Sinds vorig jaar is het afgeschaft in HEEL VEEL gemeentes dat er gewoon veel mensen komen terwijl je gratis trouwt.
    Dit mede omdat er teveel gebruik werd gemaakt van het gratis trouwen.
    Alle gemeentes waar ik mensen ken die net getrouwd zijn of gaan trouwen is het inmiddels zo.
    Mijn zus was het net voor en is (als 1 van de laatste in die gemeente) gratis getrouwd met zo'n 20 mensen erbij.

Het zal vast niet in elke gemeente zijn, maar controleer het goed!
    Hier kan het ook niet meer en lees wops haar verhaal... (ik weet dat zij uit dezelfde gemeente komt als mij ;)) Zij is toen nog wel gewoon met meerdere mensen aanwezig getrouwd.

Controleer het in ieder geval heeeeel goed voor je een datum laat vaststellen.

16. woops

woops Niet meer actief

Ja ik ben in 2007 getrouwd, dat is geloof ik allemaal nog net voor die nieuwe regeling.
    Ik heb dus geluk gehad. ;)

17. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Even off-topic:

Wops, ik zie dat het afvallen goed gaat!
    Lekker..

(mocht je willen weten wie ik ben --- pb)

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja je moet sowieso goed informeren. Maar hier is daar in iedergeval nog geen sprake van.

19. jazy

jazy Actief lid

ik ben niet gratis getrouwd omdat ik er dan maar 6 mensen bij mocht. bij ons koste het 175 euro maar we mochten wel zoveel mensen als we zelf wilde en een praatje muziek. het duurde een uurtje maar zeker het geld waard!

20. woops

woops Niet meer actief

Het afvallen gaat heelijk ja.
    Nu ik een time out heb genomen kan ik me op het afvallen neerleggen.

Wie jij bent.....
    Ik denk het al te weten.
    Heb even enkele berichtjes van je terug gelezen en daar aan zag ik het. ;)
    Hoi meis, leuk je weer te spreken en te zien.
    De banner staat je geweldig.

Deel Deze Pagina