Ik wil oookkkkkkkkkk

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Enise, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Echt waar, tot nu toe heb ik me altijd cool en rustig gehouden, maar vandaag heb ik ECHT het gevoel van 'IK WIL OOK ZWANGER WORDEN'...

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Heb net een bevallingsmailtje van mijn collega gelezen en krijg gelijk daarna te horen dat nog iemand zwanger is :( :( :( :( :( :( :(

2. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ik snap helemaal wat je bedoelt,hier ook vanalles om me heen.een nichtje zwanger door de pil heen.Je ziet alleen maar zwanger,op tv op straat..En zelf...Meer dan een jaar bezig en nog niks,noppes,nada.Moeilijk hoor,goede hoop houden!Dikke knuffel voor jou!(en voor iedereen die al een hele tijd bezig is!)

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    ik heb ook dat gevoel zo sterkt... bij iedereen om je heen lijkt het de normaalste zaak van de wereld... maar bij mij... Het ene moment gaat het prima, en nu voel ik me weer even heel rot. Twee van mijn beste vriendinnen zwanger van de tweede en bij mij lukt eentje al niet. Ben al dik anderhalf jaar bezig helaas... ZH kan niks vinden dus ja. Dan wordt je gewoon weer naar huis gestuurd min of meer. Soms is het zo oneerlijk...

4. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    O:) een dikke knuffel voor jou enise

dat is denk ik een gevoel dat velen hier (kort of lang bezig) van je zullen herkennen...sommige momenten kunnen ineens erg confronterend zijn.

sterkte, hopelijk vind je snel je nuchtere ik weer terug!
    x
    Muff

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt dames, jullie krijgen van mij ook allemaal een dikke knuffel terug! Voel me weer helemaal opgelucht :) :)

@Poema, wat vervelend zeg! Kunnen ze jou helemaal niet helpen dan? Of moet je wachten totdat je 2 jaar hebt geprobeerd?

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat vind ik altijd zo raar, dat de een zwanger wordt door de pil heen, terwijl anderen al maanden zonder pil precies op de eisprong klussen, en dan toch niet zwanger worden...ik kan me zo goed voorstellen dat dat zó oneerlijk voelt.

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    @ Enise: ik heb een heel traject doorlopen in he ZH. Het standaard ding dat ze doen als je een jaar bezig bent. Dus bloed prikken, eisprong checken met inwendige echos, HSG, de hele mikmak. Ik ben wat ze noemen een 'onbegrepen situatie' wat zoveel wil zeggen als dat alles er helemaal normaal uitziet (eierstokken kunnen zo het biologieboekje in, cyclus waar je de klok op gelijk kunt zetten etc) maar dat ze niet weten waardoor het maar niet lukt. Aan de ene kant fijn natuurlijk, aan de andere kant wil je soms dat ze gewoon iets vinden dat ze kunnen fixen... Bij zo'n situatie als waar ik in zit, sturen ze je weer voor een half jaar naar huis. Als het dan nog niet gelukt is (dan ben ik dus inderdaad 2 jaar bezig en gezien mijn leeftijd is het dan ook wel wenselijk dat ze er verder naar gaan kijken) moet ik terugkomen in het ziekenhuis...

Maar jij bent ook al een tijd bezig zie ik?

8. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Poema; jeetje wat een gedoe zeg! Aan de ene kant ben je super blij dat er niks aan de hand is en aan de andere kant is het vervelend dat je weer moet wachten op een spontane zwangerschap. Hoop echt dat je zo snel mogelijk binnen het 2 jaar zwanger bent. Hoef je daarna niet weer allerlei trajecten te ondergaan.

Klopt, overmorgen ben ik precies een jaar gestopt met de pil. Omdat ik een korte cyclus heb, heb ik al veel rondes achter de rug waardoor ik nu al een afspraak heb met de gyn. Ben best bang dat er wat aan de hand is, met mij of mijn man. Hij gaat die dag ook sperma inleveren. Dus dan begint alles bij ons.. Heb er alleen niet zo'n zin in, maja het moet maar..

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Enise: Ik begrijp dat je een beetje tegen de MMM opkijkt, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het ook een opluchting kan zijn. Ik heb vorig jaar een MK gehad en daarna was het bijna een jaar stil. En iedereen om mij heen werd maar zwanger of kreeg al een kindje. Werd er heel verdrietig van. Wij zijn toen in oktober de MMM ingegaan en toen bleek dat het zaad van mijn vriend niet optimaal was. Bij mij was alles prima.

Toen ze ons vertelde dat het in principe allemaal goed was maar IUI werd aangeraden, was ik weer helemaal positief. Net of ik opnieuw begon en net stopte met de pil. Kon er weer helemaal tegenaan.

In november ben ik gestart met IUI met hormonen. En zie nu onder mijn naam. Zwanger! Tweede IUI was het raak. Tis nog pril (kleine 5 weken) en nog spannend, maar het kan dus wel. Soms heb je een beetje hulp nodig...

Komt allemaal goed. En als je naar ziekenhuis gaat, gewoon druk op de ketel zetten hoor. Alle onderzoeken in 1 cyclus afdwingen en niet de ene maand dit en de andere maand dat. Nergens voor nodig.

Succes!

10. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Jannes,

Gefeliciteerd met je zwangeschap! Echt super!

Je hebt gelijk, denk dat het wel een grote opluchting zal zijn om alles na te laten checken. Zo weet je waar je aan toe bent. Nog een weekje geduld en dan ben ik aan de beurt hihi..

Trouwens, heb als het goed is morgen mijn ei, denk je dat de gyn volgende week een bevruchting kan zien? Dat zou echt super vet zijn :)

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Enise: nee helaas dat kan niet. Ten eerste vindt de innestelling pas een dag of 6 na de bevruchting plaats en dan is het echt miniscuul.

Heb even gekeken maar in week 5, waar ik nu inzit, is het pas 2mm. Mijn eerste echo is over 3 weken als ik week 8 inga. Dan kunnen ze hartritme zien en is het zo groot als een rijstkorrel. Zo tussen de 8 en 11mm.

12. music4life

music4life Niet meer actief

ik heb dat ook nu mer dan ooit... ik heb het normaal pas vlak voor mijn nod..maar nu gewoon vanaf het begin van de maand..komt omdat er 3 in mijn naaste omgeving zwanger zijn,,,echt ik ben heel blij voor ze,omdat ik echt heel veel van die mensen hou,,maar toch is het moeilijk,,,ik wil het ook zo graag,,te graag?! mischien wel...ik heb het vooral als ik in bed lig,,,na de daad, denk ik er juist niet aan,,,maar toch wel onbewust,,pfffffffffffffffff ,,,niet leuk!

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Jannes; ahhh wat jammer :)

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Laat je even weten hoe het allemaal afloopt bij de gyn?

15. music4life

music4life Niet meer actief

waneer kan je voelen ,waneer je zwanger bent eigenlijk? paar dagen na je nod al of eerder nog?

16. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Zeker weten ;)

Maar krijg je gelijk uitslag? :rolleyes: :rolleyes:

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nee... bij ons was het zo dat ze meteen een uitstrijkje maakte van mij. Paar dagen later 1e keer bloed, HSG onderzoek en na eisprong weer bloed prikken. Tussendoor zaad onderzoek. En na laatste keer bloedprikken konden we terugkomen. Denk dat er ongeveer een week of 3 tussenzat. Dan hebben ze alle resultaten binnen en bekeken.

Maar jij zal niet meteen alles kunnen laten doen aan je cyclus te zien. HSG mag bijvoorbeeld niet meer na je eisprong. En ze moeten ook bloed hebben van dag 3 van je cyclus. Dus die dingen kunnen ze pas na je volgende ongi doen.

Over een samenlevingstest kan ik je niets vertellen omdat ik die niet heb gehad. Ik was al ooit zwanger geweest dus ze hoefde niet meer te kijken of mijn cervixslijm het zaad afstootte. Ook heb ik geen Folikel Metingen gehad om dat ik een hele reguliere cyclus heb en altijd mij ei voel. Maar die twee dingen kunnen ze dus ook nog doen.

Ja... tis heel wat :D

18. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is idd heel wat! Maar maakt niet uit, dan doen wij alle onderzoeken lekker rustig 1 voor 1. Heel erg bedankt voor je uitleg.. Heb er nu een duidelijke beeld over.

19. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik moet ook binnenkort naar de gyn,dus ik vond het wel intressant om te lezen hoe dat allemaal als eerst gaat.bedankt jannes!

enise,en ik snap ook wat je bedoelt :( lucht je hart hier maar lekker dat helpt,na al die teleurstellingen elke maand hoop ik dat jou wachten niet lang meer zult gaan duren inshallah.
    ik wens je veel succes bij de gyn!
    veel liefs mounia

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Succes met alles.

Als ik je wel nog een tip mag geven: laat je niet te snel afschepen met "je bent nog jong", "we beginnen eerst maar eens met bloedprikken en dan zien we de rest over een tijdje wel". Dat is zeer frustrerend.

Wij hebben het geluk dat onze gyn gelooft in snelheid en je kinderwens snapt. Maar een vriendin van mij heeft echt maanden in de MMM gezeten voordat er wat gebeurde en dat was heel verdrietig.

Deel Deze Pagina