hep b vaccin wel of niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kim90, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Hallo dames

voor me werk (in de zorg ) was ik bezig met me hepatitis B vaccinaties te halen.
    nu moet ik woensdag weer maar nu ik zwanger ben weet ik niet of t mag
    de assistente van de huisarts en de apotheker konden me allemaal geen antwoord geven.. de ene zei dat het "volgens haar " geen kwaad kon, de ander zei iets over :"het is je eigen risico denk ik.."

Op internet staan ook wat tegenstrijdige berichten dus nu vroeg ik me af of iemand dit toevallig weet ??

2. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Mij is het afgeraden om ze te laten zetten, ik mocht pas weer verder na de zwangerschap.

3. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Okee dat is duidelijk.. snap niet dat ze allemaal zo vaag doen ( prikpunt, assistente en apotheker) ze konden t ook nergens terug vindrn.. fijn he ?!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    niet doen! Ik was bij mn eerste ook bezig ermee maar is afgebroken. 6mnd na bevalling kon ik opnieuw beginnen met de prikken!

5. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ik heb het inderdaad nirt gedaan. Werd ook afgeraden door de GGD.. ik loop liever geen risico. Dank jullie wel :)

6. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    De vaccinatie stop laten zetten!

Wel goed opletten wanneer je met clienten werkt die hep. B besmet zijn! De kans dat jij nu besmet raakt, is groter, de kans dat je kindje besmet raakt is ook groot!
    Neem hierin zeker geen risico!

7. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Vaak zijn er maar weinig cliënten besmet met hepatitis. De cliënten waar ik mee werk zijn geen van allen besmet. als het goed is is er bekend wie besmet zijn, probeer dan om niet met die cliënt te werken.

8. Aliyah

Aliyah Lid

6 okt 2013
    74
    0
    0
    Nagelstyliste
    België limburg
    Hallo,
    Ik had net hetzelfde probleem! Ik had mijn eerste spuit gehad,mijn tweede een maand later!Normaal moest ik 6 maanden later de derde laten zetten!Maar ik was zwanger, nochtans zei mijn huisarts waar ik altijd ging dat dat geen kwaad kon! Toch deed ik het niet!Toen ik een bloed liet prikken voor toxoplasmose ging ik bij een andere dokter (mijn dokter was op vakantie), ik legde het voorval uit van de hep b inenting! Deze dokter was zelf zwanger en raadde dit echt af! Ze zei dat ik de laatste spuit na mijn bevalling moest zetten, zolang de 3 inentingen binnen een jaar gezet zijn is er geen enkel probleem!
    Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal,succes!

9. zuster88

zuster88 Actief lid

21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    ik zat toevallig met helzelfde dilemma.. heb de vk gebeld en die heeft met de ggd gebeld.. je kan het vaccin gewoon nemen.. tegenwoordig wordt er gewerkt met een zogenaamd dood vaccin en kan dus geen kwaad!

Deel Deze Pagina