Hoi, Wij gaan eind augustus op vakantie en mijn zoontje is dan 14 maanden. Ik hoop dat hij dan al kan lopen, want dat doet hij nu nog niet (ja langs de tafels enzo). Ik heb net gekeken op verschillende sites welke zwemspullen ik kan meenemen voor hem. Een zwemband (met zitje) is al niet meer geschikt, want die kunnen maar 11kg dragen, zouden zwembandjes voor rond de armen voldoen, blijft hij daarmee goed drijven? Dit is echt allemaal zo nieuw , de 1e vakantie met zo'n kleintje erbij. Ik ben bang dat ik iets vergeet mee te nemen of het verkeerde meeneem .
Zwembandjes zijn heel erg fijn (al moet je natuurlijk altijd heel goed op blijven letten). Mijn dochter droeg ze ook al voordat ze kon lopen, zwemband vond ze niet leuk en ze is er mee omgekiept. Terwijl ze echt geen 11 kg woog, weegt ze nu met 2,5 nog steeds niet. Je moet wel even goed zoeken naar goede bandjes, want vaak zijn ze van 3-6 of van 6-12 jaar. Die met leuke plaatjes erop. We hebben orange gekocht bij intertoys en die zijn perfect. Kg zeggen meer dan de leeftijd! hoewel dochter nu de bandjes tot 11 kg heeft moeten inwisselen voor een maatje groter terwijl ze geen 11 kg is. Maar ze werd niet goed meer bovenwater gehouden.
Er zijn ook zwembanden (om in te zitten) voor kinderen die meer wegen dan 11 kg. Wij hebben er 1 tot 15 kg (uit m'n hoofd gezegd). Iris heeft ook wel zwembandjes voor om haar armen, maar zo'n grote band is ook leuk.
Alleen zwembandjes voor om de armen blijft hij niet mee drijven, tenminste hier niet....ik had ook zo'n kleine band voor om zijn middel. Maar wat ik het handigst vond was een klein bootje daar water in en dan naast ons strandbedje.... ook weer handig voor s'avonds in bad...