Hoi, Vandaag ben ik 36,4 weken zwanger en het is niet geheel over rozen gegaan. Ben 2 x 5 dagen opgenmomen geweest ivm te hoge bloeddruk. Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging!Vorige week donderdag was mijn laatste controle bij de gyn. Bij binnenkomst aan de electrische meter was het 180/102 en toen ik een half uurtje later aan het ctg lag, is mijn bloeddruk nogmaals gemeten met de gewone meter: 140/75 perfect dus. Als ik maar genoeg rust, is mijn bloeddruk dus ook redelijk goed. Nu moet ik donderdag weer op controle, maar vind dat er zo veel tijd tussen zit ineens. (in het ziekenhuis werd mijn bloeddruk 3 x daags gemeten). Ik vertrouw op mijn gyn en neem aan dat hij geen reden ziet me vaker te laten komen, misschien ook wel omdat ik toch tegen het eind loop. Nu maak ik me echter zorgen om iets anders. Doordat ik veel moet rusten lees ik ook alles wat los en vast zit. Zo kom je dus ook enge verhalen tegen. Bij mijn groei echo van 12 febr bleek dat mijn kindje geen last heeft gehad van mijn te hoge bloeddruk, hij zal zo`n 5 á 6 pond worden (was toen geschat op 2250 gr). Alleen zat de navelstreng om het nekje en bleek dat de navelstreng aan de korte kant is.(zat wel speling in). Bij mijn zoon was dat ook zo. Maar goed, in combinatie met het om het nekje zitten van de navelstrenk maak ik me hier wel zorgen om!Kan je mij geruststellen?Ik voel het mannetje goed bewegen hoor, ctg van vorige week was, volgens de gyn, één voor in de boekjes, zo mooi. Een heel verhaal, excuses Liefs Emma
Hoi emma, Ik begrijp je bezorgdheid maar zo makkelijk het navelstrengetje om het nekje is gegaan zo makkelijk gaat het er ook weeraf. Soms word een kindje geboren met het navelstrengtje om het nekje. Als het te strak zit knipt de verloskundige of gynaecoloog het door voor dat de schoudertjes geboren worden maar meestal kan het na dat het hoofdje is geboren de navelstreng over het hoofdje of over de schoudertje afgehaald worden. Geen probleem! Romannetje is ook leuk leesvoer! haha. Imke
Hey Immie, Bedankt voor de geruststellende woorden, mijn gyn heeft me donderdag uitgelegd wat er gebeurt als het kindje het inderdaad benauwd zou krijgen en ik maak me geen zorgen meer nu! Ben overgestapt op boeketreeks Heb ik nog een vraagje over een vervelend kwaaltje waar ik last van heb, de laatste dagen: mijn ene tepel is erg droog, het jeukt en er zitten velletjes op. Aangezien ik heel graag borstvoeding wil gaan geven, durf ik nu niet zomaar vanalles erop te smeren. Wel heb ik calendula. Mag dit erop?Zoniet, wat mag ik wel gebruiken. Geniet van het mooie weer, liefs Emma
Hi emma, Nu mag je er nog vanalles opsmeren dat is geen probleem, tijdens het voeden is bepanthene een goed alternatief. Imke