gister was ik jarig maar had geen zin om te vieren. dus dacht lekker met me gezinnetje naar de efteling. Het was bewolkt toen we weg gingen dus toch maar een lange broek aan gedaan. Eenmaal daar begon het zonnetje zo fel te schijnen en we zweette peentjes. maar goed mooi weer. Totdat we ineens de lucht echt zwart zagen worden en een plens met regen naar benee kwam niet normaal. Maar volle moed met een poncho en nog nat van de piranja door de regen. Ineens gilt mijn dochter mama ik krijg een ijsklontje op mijn hoofd. en ik zei nog ja jij wel meid hihi Komt er toch een lading hagel naar benee.. het ijs was zeker wel tussen de 1 a 2 cm. duizenden! alle kindjes echt huilen dat het zeer deed. Het was niet normaal binnen een kwartier stond het water tot aan je enkels. maar een paar handoeken en t-shirts gekocht en maar naar huis gegaan. echt jammer.. die meid van mij keek er zo naar uit eenmaal in rotterdam scheen het zonnetje en was er geen druppel gevallen bizar tog!
hagel.. nou me dochter noemde ze ijsklontjes maar het leken echt ook ijsklontjes deed zo zeer op je hoofd! ja inderdaad zielig voor al die kindertjes.. wij gaan regelmatig maar er zijn ook kinderen die maar een per jaar gaan of 1 x in de zoveel tijd logich want zo goedkoop is het nie meer. entree 28 euro terwijl ik vroeger als kind een jaarabb. had voor 40 gulden waar is die tijd gebleven pff
Ik kan me voorstellen dat het zo heftig was. Wij zagen het front aan ons voorbij gaan (wij zaten in waspik ligt zowat tegen kaatsheuvel) en vreesde de ergste vrezen, maar na 2 uurtjes was het weer superrr warm.. bizar. Jammer dat het niet geslaagd was, maar goed, daar kan de efteling niets aan doen...
nee das waar... toen we naar huis reden en waspik voorbij gingen was het daar al weer helder ja.. erg plaatstelijk al hoorde ik dat tilburg ook zo erg was..
hadden we ook gedaan he we staan op de camping in kaatsheuvel en de radio gaf aan alleen kans op regen. maar geen zulke grote hagels. gister naar de laatse dag kermis in tilburg geweest toen zeiden ze onweer en zware regenbuien nou was het alleen ff een flinke bui en daarna lekker weer. we hebben tot 23.30 heerlijk gelopen daar. het weerbericht bij ons zit ie er altijd naast!