Hoi! Bijna 6 maanden geleden ben ik dmv een sectio bevallen van ons zoontje. Nu zit ik met een aantal vragen voor een volgende zwangerschap/bevalling. Ik zou heel graag thuis op de normale manier bevallen, thuis kan niet meer(volgens gyn), maar omdat de sectio gedaan is vanwege slechte ligging van ons zoontje(tijdens de ingeleide bevalling kwamen ze er achter dat hij zijn handje boven zijn hoofd had) mag ik gelukkig wel proberen om op de normale manier te bevallen. Nou zou ik dat heel graag gewoon onder begeleiding van een verloskundige doen. Dus wel in het ziekenhuis omdat dat moet, maar dan onder begeleiding van een vk. Mag dat? Ik heb er namelijk helemaal geen zin in om tot 36 weken bij de vk te lopen en daarna alsnog over te gaan naar de gyn. En klopt het dat ze bij een 2e bevalling minder geduld hebben om te kijken hoe de ontsluiting vorderd?(en daarom ruim 50% nog op een sectio uitdraait?) Ik weet het, het is allemaal nog heel voorbaruig en zal voorlopig nog niet aan de orde zijn, maar Het zijn gedachten die af en toe door mijn hoofd rollen Alvast bedankt!
Hoihoi, Helaas mag je inderdaad niet meer thuis bevallen maar een natuurlijke bevalling is zeker niet uitgesloten! En nee ik ben van mening dat ze niet minder geduld hebben, dus dat de slagingskans voor een vaginale bevalling groot is (als je volgende kindje wel goed ligt dan!, beleefd kind hoor! eerst een hand geven!) In de meeste ziekenhuizen werken klinische verloskundige dus kan je bij een verloskundige bevallen maar ws niet bij je eigen verloskundige of je moet een goede deal kunnen maken met een van hen! Imke
Ok dank je voor je snelle antwoord! Inderdaad ons zoontje had zich al aan meerdere mensen voorgesteld(hij pakte ook hun vingers vast bij VT, met name de co-assistent schrok zich te pletter) Dan ga ik proberen om met mijn vk een dealtje te sluiten tegen de tijd dat het zover is het is goed om te horen dat de kans op een gewone bevalling groot is. En ik zal het volgende kindje toespreken dat hij/zij er gewoon netjes voor moet gaan liggen