Fles reinigen

Discussie in 'Voeding' gestart door Edr89, 11 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Hoe maak je flessen (dr Brown hier) goed schoon?
    Zeker sinds dochter Neocate drinkt blijft er steeds meer aanslag op de fles achter. Ik spoel ze altijd uit met koud water en daarna was ik ze met heet water en de borstel. Eens per week in de magnetronsterilisator. Soms doe ik ze in de vaatwasser. Maar inmiddels kan ik er bijna niet eens meer doorheen kijken.
    Ik heb wel eens gehoord van uitkoken met azijn, maar hoeveel azijn gebruik je dan, hoelang in kokend water en blijft er dan niet een azijnsmaakje achter in de fles?

2. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Wat ik begreep van de kraamhulp was uitkoken met een scheutje azijn 5 minuten in kokend water. Eens per week. Of als ze inderdaad een beetje dof worden. En dan goed naspoelen met heet water.
    Loop nu tegen hetzelfde aan met dezelfde flessen maar vind het azijn-idee een beetje eng. maar met goed naspoelen zou het azijn weer weg moeten gaan.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Anders doe je ze na uitkoken met azijn toch in de vaatwasser? Blijft er echt niks achter hoor. Overigens kook ik onze waterkoker ook uit met azijn en mijn thee smaakt er echt nooit naar.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na het afwassen/uitkoken met azijn goed afspoelen, gaat prima, altijd zo gedaan.

5. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Gisteren alles geprobeerd: uitkoken met azijn in het water (pannetje) en daarna gewassen met een heet sopje en vervolgens nog met koud water. Helaas zie ik weinig verschil. Binnenkort nog maar eens proberen.

6. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Elke keer als mijn zoontje gedronken heeft, spoel ik de fles af met koud water en daarna was ik hem af met heet water en biologisch afwasmiddel. Met alleen afspoelen haal je de vetlaag die de melk achterlaat niet weg namelijk, dus ik denk dat dat ook hetgene is waar jij nu tegen aan loopt. Uitkoken doe ik ook met azijn en dan 1 a 2 keer per week.

7. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Thanks voor de tip. Ik doe het meestal eerst met koud water en daarna met heet water met de flessenborstel, maar niet met sop inderdaad. Biologisch afwasmiddel is wel een goed idee!

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik doe eerst koud water in de fles... Fles dicht en goed schudden.
    Hierna het zelfde met warm (niet heet) water.
    En natuurlijk even de speen apart goed spoelen.
    Tussen door bewaar ik de fles in de koelkast en 1 keer per dag in de vaatwasser op de heetste stand.
    Dan hoef je hem ook niet uit te koken heb ik me laten vertellen.

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Omspoelen met warm water, daarna drupje dreft er in en met de borstel en dan in de sterilisator.
    Helemaal als nieuw krijg je ze niet, maar neocate is ook een apart goedje. Blijft toch meer achter dan met andere voeding

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    NUK Baby Bottle Cleanser! Dat spul is geweldig! Neocate laat inderdaad een "laagje" achter, maar na dat spul lijken de flessen als nieuw :)

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina