hercontrole gdd want dochter is te dik

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Mijn dochter at s`morgens ook slecht , maar sinds ik elke ochtend omeletten maak , eet ze goed mee. Ik merk ook dat ze overdag minder trek heeft. Normaal gesproken vroeg ze na school om een boterham maar sinds ik dus elke ochtend een omelet bak , vraagt ze niet meer om een boterham.
     
  2. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Suiker ( geraffineerd=lege calorieën ) heb je niet nodig ,er zit namelijk ook al suiker in fruit en groente. Vetten heb je wel nodig.

    Ik haal altijd de limonadesiroop van Teisseire. Daar zit geen suiker in en is gezoet met stevia.
     
  3. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ik ken Teisseire niet (zie dat t uit Belgie komt..), maar dit vond ik over de ingredienten:
    'Ook siropenfabrikant Teisseire pronkt op de verpakking met het stevia-extract. Alleen op de achterkant staat in kleine letters dat er ook synthetische zoetstoffen zitten in de 0-procent suikersiroop.'
    Elsevier.nl - Consument wordt misleid met natuurlijke zoetstoffen
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    klopt...ik zocht het ook al


    Je kunt beter echte suiker eten dan light of andere zogenaamde 0% suiker.

    Stevia is nu een hype en verwerkt ergens in vertrouw ik niet.
     
  5. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Stevia zelf is juist heel gezond. Nederland heeft het heel lang tegengehouden dat het hier verkocht werd terwijl in veel landen het wel normaal is. Probleem is dat Stevia een bepaalde smaak heeft waar niet iedereen van houd. Wel geef ik toe dat ik het niet vertrouw dat ze overa stevia in doen. Om die smaak niet te laten overheerssen doen ze er allerlei zoetstoffen in die ik weer niet vertruw. Maar ondanks dat drink ik toch weleens wat waar dit in zit zoals Ice Thea Green. Zo lekker :)
     
  6. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Paar pagina's terug ging t hier ook over. Er zijn dus wel een paar 'limonades' waar echt alleen stevia in zit. Ik heb zelf deze gekocht en ben er erg tevreden over. 1-2 druppels in een glas water.
    https://www.stevija.nl/Stevia-Producten/SteviJa-Natuurlijk/Stevia-Limonadesiroop-Strawberry/

    Maar ik geef t nog niet aan mijn dochter. Ondanks dat stevia inderdaad gezond lijkt, vind ik het nog wat te kort op de markt (25 jaar in Japan) om het volledig te vertrouwen voor mijn dochter.
     
  7. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het echt niet dat zoveel kinderen alleen maar zoete sapjes lusten.
    Wat is er mis met water en thee en af en toe zelfgeperst sap of diksap (tenminste natuurlijk).

    In al die limonadesiropen zitten kunstmatige aroma's, ook niet gezond dus.
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Gewenning?
     
  9. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juist. En dat snap ik dus niet.

    Je kind kan pas zeggen: 'ik lust geen thee' als er iets is wat hij lekkerder vindt. Nu zeggen ze dat baby's, kleine kinderen een voorkeur hebben voor zoet, maar daar is dan hier iig geen sprake van.

    Je hebt ook heerlijk zoetige kruidentheeën met zoethout of venkel oid.
    En water is gewoon heel gezond. Je lichaam bestaat grotendeels uit water, niet uit ranja.
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is echt een kwestie van volhouden en geen zoet drinken in huis halen denk ik. Wat er niet is kun je ook niet drinken. Inmiddels heb ik hier twee theeleuten in huis, die als ze op bezoek ergens zijn ook meestal om thee vragen.
    En de oudste theeleut heeft me net een zelfgezet kopje thee gebracht, de schat.
     
  11. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Hier drinken ze diksap en melk. Soms een chocolademelk of appelsap maar water is ook favoriet. Je kunt van alles in huis halen maar je moet ook gewoon "nee" kunnen zeggen (maar dat geldt voor veel meer dingen dan eten/drinken)
     
  12. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Mijn dochter is het niet gewend, ze krijgt 1 beker (slappe) limonade per dag, maar dat (en chocolademelk en fristi) is toch echt haar favoriet. Ze krijgt standaard water mee naar school, maar drinkt ze bijna niets uit. Heel af en toe krijgt ze limonade mee en dan is het altijd nagenoeg op.
    Diksap heeft ze nooit gelust, dan drinkt ze nog liever water (en ik geef dr geen ongelijk, ik vind t ook echt niet lekker).

    Verder is het een kind dat uit zichzelf sowieso weinig drinkt (daarom krijgt ze ook nog steeds een rietjesbeker water mee naar bed, want 's avonds drinkt ze vaak wel).
    Maar goed, die kinderen heb je ook en als dat nog iets erger zou zijn dan kan ik me wel voorstellen dat je liever 2 bekers slappe limonade geeft dan constant die strijd aan gaan.
     
  13. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, maar die voorkeur voor (slappe) zoete limo is wel aangeleerd. Als water de norm zou zijn, zou limo wsl vies zijn. Bovendien smaakt water neutraal en is het dorstlessend. Dus ik geloof niet dat een kind dat niet lust, ik geloof wel dat een kind liever iets zoets drinkt.
    Mijn zoontje lust geen chocolademelk, fristi en limonade/ranja.
    Ik heb pakjes sap in huis voor verwende kinderen die komen spelen. Die gruwelen van (slappe) diksap en thee kennen ze al helemaal niet.
    Mijn zoontje neemt als we uit zijn altijd thee of appelsap (maar zo'n koude plons vindt hij niet fijn) en dan gaan de bedienden altijd lachen. 'Moet/mag je dan geen fristi jongen?'. Echt bloedirritant.
    Hij krijgt 300cc water mee naar school (op korte dagen 150cc). Gaat schoon op. 1 van zijn 2 juffen vindt dat zielig, dat is best triest toch? Weet je wat zielig is? Als je geen water hebt.
     
  14. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Hoezo is dat aangeleerd? Zoet is (ook) gewoon iets uit de natuur hoor.
    Genoeg voorbeelden te noemen van natuurlijke dingen die zoeter/lekkerder smaken dan diksap. Moedermelk bijvoorbeeld..

    Overigens zit er in diksap naar verhouding veel fructose (verhouding fructose>glucose). En dit is nog 'slechter' dan gewone suiker.
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113

    Met andere woorden, als je kindje gewoon geen water en thee lust is het verwend, heerlijk kort door de bocht weer
     
  16. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is aangeleerd omdat ouders dat kopen en voorschotelen. Vaak al voordat er water of thee is geprobeerd. Alsof een kind dat echt niet zou lusten!
    Peuters drinken nog vooral zoete drankjes | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    Moedermelk is slechts een beetje zoet. Mijn zoon heeft dat bijna 4 jaar gedronken en heeft helemaal geen voorkeur voor suikerzoet, dus die vlieger gaat niet op.
    Hij houdt wel enorm van fruit, maar dat vind ik qua smaak niet te vergelijken met limo of ranja.
     
  17. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zou jij het noemen dan? Een kind dat geen diksap (vergat je voor het gemak even) of thee lust?
     
  18. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    En there we go again!

    Hebben we deze discussie deze week niet al 3x op het forum gevoerd?
     
  19. Mini Shopaholic

    Mini Shopaholic Niet meer actief

    jep!
     
  20. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    In ieder geval niet verwend want dat zijn ze bij mij ook niet! Mijn oudste schotelde ik buiten zijn melk (mocht na 7 weken geen borstvoeding meer geven) toen hij 4 maanden was echt dagelijks ook wat water voor maar tot op de dag van vandaag drinkt hij dit echt niet. Thee ed. drinkt hij dan wel weer maar gewoon water gaat er bij hem niet naar binnen als baby bleef hij het uitspugen. Jongste daarentegen die vind alles wel prima. Vind water net als mij juist lekker. En ook geef ik ze dagelijks bio appelsap, verdunde ranja etc... Wat is daar in godsnaam mis mee?

    Maar verder vind ik dat je wel behoorlijk aanvallend doet naar moeders die hun kinderen dagelijks niet standaard water en thee geven maar andere meut volgens jou. Laat iedereen in hun eigen waarde wie wat eet en drinkt. We gaan er niet dood van hoor ;)
     

Deel Deze Pagina