hercontrole gdd want dochter is te dik

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Hmm, ok. Dus van diksap heb je meer nodig voor het te pruimen is..? Vind ik nog steeds zuur/niet lekker, maar dat zou betekenen dat je dan dus sowieso meer suiker binnen krijgt per glas. En dat terwijl diksap al veel fructose bevat..
    Diksap maakt dik - hartopinie - Hartgenoten

    Structuur? :)
    Tja, smaken verschillen natuurlijk.
     
  2. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, wat een verschrikkelijke link zeg, haha!

    Teveel van iets maakt dik, of dat nu fructose of sucrose is.
    Wij lengen diksap dus heel dun aan, dan is het lichtzoet, lekker fris. Maar als je zoals sommigen weleens zeggen 'een drupje' in een glas doen, dan proef je idd goed die zuren.

    Feit is wel dat het puur spul is, in limonadesiroop zitten allerlei rottige hulpstoffen.

    Structuur heeft diksap inderdaad niet, het is geen troebel appelsap ofzo.
     
  3. maanvrouwtje

    maanvrouwtje Bekend lid

    26 dec 2010
    884
    0
    0
    Geen zuivel of tussendoortjes?
    Dit ziet er niet echt uit als te veel. Misschien een foto maken van het warm eten en aan de arts laten zien? Wat iemand een klein bord vind, schijnt ook enorm te verschillen. Hoeveel vlees geef jij altijd? Zelf maximaal een half stuk, meestal maar 1/3.
     
  4. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Fructose wordt opgeslagen als vet in de lever en tussen de organen, daarom is het slecht(er) dan glucose, dat hoofdzakelijk wordt opgeslagen als onderhuids vet. Het volgt een andere route in het lichaam.
    Uiteraard zijn kleine beetjes, zoals een glas per dag niet direct een wereldramp. Maar om nu te zeggen dat het beter is (of verwend of vreemd of aangeleerd), dat is gewoon onzin.

    Het ligt er ook maar aan welke limonadesiroop je koopt. Ik heb ook wel eens aardbeiensiroop gehad van de ekowinkel met rietsuiker en zónder appeldiksap. Dat vond mn dochter wel lekker. Rook ook niet zo zuur.
    En ik heb genoeg diksappen gezien, waar ook van alles aan is toegevoegd, extra fructose bijvoorbeeld.

    Btw, ik zeg ook niet dat diksap níet zoet is. Het barst van de suiker natuurlijk. Maar ik vind het (ook) zuur en niet lekker.
     
  5. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Geen structuur in diksap? Ik vind van wel, zet maar eens twee glazen naast elkaar. Diksap is iets dikker dan limonade als je het aangemaakt hebt. Dat heeft niks met de hoeveelheid te maken.
     
  6. blub29

    blub29 Actief lid

    14 jan 2014
    109
    0
    0
    Goeie genade gewoon een Hollandse gezonde meid !!! Niks aan het eten veranderen kan me er zo boos om maken dadelijk houd ze er wat aan over ze durft nu al niet meer te snoepen erg sneu
     
  7. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    En dan dit nog:

    De consumptie van vruchtensappen met een hoog percentage fructose in verhouding tot glucose (zoals appel- en perendiksap) leidt bij baby's en kinderen tot vijf jaar regelmatig tot fructosemalabsorptie. De cellen (enterocyten) die bij kleine kinderen de dunne darm van binnen bekleden, zijn minder in staat fructose op te nemen dan glucose. Fructosemalabsorptie kan leiden tot rusteloosheid, darmkrampjes, winderigheid en buikpijn, evenals tot (osmotische) diarree.[3][4]

    Maar goed, zal dr over ophouden :)

    Kim, ik snap wel wat je bedoelt met structuur, maar vind je dat lekker dan? Of geeft t je het idee dat t daardoor gezonder is ofzo?
    Als ik iets drink, wil ik ook gewoon drinken, geen flubbertjes :p
     

Deel Deze Pagina